Ga naar inhoud

Energieverbruik...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Consumentenbond Energiecollectief:

Energiedirect.nl 1 jaar

Piek tarief (per kWh) €0,1865

Dal tarief (per kWh) €0,1756

Standaard tarief (per m3) €0,5802

Energiedirect.nl 3 jaar

Piek tarief (per kWh) €0,2160

Dal tarief (per kWh) €0,1973

Standaard tarief (per m3) €0,5837

Dit zijn volgens mij de inclusief prijzen, want anders zou er iets niet kloppen (vorige daltarief was 0,03744 bij NL Energie)

Ah zie:

*Dit leveringstarief staat vast gedurende de looptijd (<looptijd> maanden na start levering) en is inclusief energiebelasting en BTW.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed, die tarieven.

Begin van het jaar heb ik via VEH bij NEM een nieuw energiecontract afgesloten.

Prijzen (voor 3 jaar vast).

20,375 ct/kWh dal

21,878 ct/kWh piek

59,315 ct/m3 gas.

BTW: ben nou toch heel benieuwd wat WMM betaalt via die goedkope, ik-krijg-geld-terug, leverancier??

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig gebruik van energie begint met het besef van wat alles kost.

En als je geen idee hebt van wat een kWh of een kuubje gas kost c.q. wat je nou thuis eigenlijk verbruikt, tja, dan houdt het snel op. -_-

Dat heeft op zich niks te maken met wie het administratieve gedeelte doet!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je iets verspillen (ongeacht welke resource dat is), als het niet nodig is.

En aangezien veel mensen alleen maar gevoelig zijn voor dat argument als het hun portemonnee betreft zou eigenlijk de kWh meter in EURO's moeten tellen, en het kWh getal zou op de achtergrond moeten staan.

Zo zou je eigenlijk ook de BC moeten kunnen programmeren met een literprijs voor de brandstof en dan je gemiddelde en momentane verbruik zou in EURO's per minuut of per uur moeten worden weergegeven! Ik denk dat dan velen heel wat rustiger gaan rijden!

Want globaal en buiten je eigen straatje/huisje denken, dat zal velen worst wezen (helaas).

"als de buurman het niet doet, doe ik het lekker ook niet" :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het geen benul hebben van verbruik van stroom kom ik dagelijks tegen op de steigers en campings.

Daar moet men €0,50 betalen voor een 2Kwh ( sommige zelfs maar 1Kwh )

En dan mogen we weer eens opdraven omdat de mens denkt dat ons meetsysteem niet klopt want de 2 Kwh is er zo doorheen.

Wel 99 van de 100 keer is het dus inderdaad dat de gebruiker van de stroom niet weet wat hij met zijn bootje vreet aan stroom en als ik dan de laptop er aanhang dan kan ik per wandcontactdoos netjes uitlezen wat het werkelijke verbruik op dat moment is.

En dan schrikt de klant vaak en snapt er niets van als ze zien dat ze 6 tot 10 amp staan te verbruiken op dat moment.

En blijkt er een elektrisch kacheltje al tijden aan te staan en verborgen achter schot

Of de elektrische boiler staat op spaarstand, maar ja als water koud is gaat deze het wel weer opwarmen.

Of de Victron omvormer staat gewoon standby en indien je die niet uitzet ( stekker eruit ) dan staat deze ook lekker stroom te trekken.

En dan wordt de mens met de neus op de feiten gedrukt dat men simpelweg niet weet wat alles verbruikt.

En tsja €0,50 is maar 2 Kwh en als die op is schakelt de stroom gewoon uit totdat je weer €0,50 betaald, en thuis schrik je op bepaald moment van de kosten bij de jaarafrekening maar als je die netjes voldoet dan blijft er overal gewoon stroom op staan in het huis en gaat men verder naar de volgende dure eindafrekening.

Ga maar eens s'avonds als donker is door een willekeurige straat lopen en kijk eens wat de mens voor licht aan heeft

Hoe vaak je niet ziet dat en beneden en boven de verlichting aanstaat terwijl men met zijn allen aan de eettafel zit.

Tsja als je dan alleen al daar op let en de verlichting uitzet waar je niet bent dan kun je al een klap aan kosten besparen.

Hoeveel mensen hebben een elektrische boiler in keuken omdat het zo hinderlijk is dat als je de kraan opendraait en niet meteen warm water hebt........... wel dat beetje koud water door laten stromen ( of opvagen) is goedkoper dan die boiler continu aanhebben al is het op ecostand.

Of hoeveel mensen hebben in badkamer elektrische vloerverwarming genomen en die op vast ingestelde ( gewenste) temperatuur hebben staan. En maar aangaan en uitgaan om de tegeltjes warm te houden, ook als je er maar 1 uur gemiddeld totaal per dag gebruik van maakt.

Al die sluip stroomvreters die ziet men niet en aan eind van jaar tijdens afrekening snapt men niet hoe die rekening toch zo hoog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de zgn. "slimme meter" kan dit principe weer nieuw leven worden ingeblazen.

Eerst vodoende saldo op je gasrekening, anders gaat de klep dicht.

Zie er weinig nut van in, eigenlijk. Ik probeer mijn huis altijd op een aangename temperatuur te verwarmen. Als het buiten -10 is, ja dan zal hoor ik die ketel veel aanslaan en zie ik de gasteller serieus draaien. En tenzij ik het kouder laat worden binnen, zal ik moeten betalen, op voorhand of achteraf, dat is allemaal gelijk voor mij.

Ik zou nooit zo een systeem willen, eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel Hobbel ik heb mijn ouders er ook wel over horen praten over die gasmuntjes

Maar de nieuwe versie zal dan toch worden op basis van de pincode van je bankpas of aansturing dmv de GSM

Dit laatste is trouwens ook al mogelijk met het inschakelen van hoofdschakelaars in meterkasten dus ook binnenkort mogelijk met de consumenten aansluitingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woeha, en dan maak jij je zorgen over privacy! Weltruste!

Jij gaat er nu bij voorbaat alweer vanuit, dat ik een voorstander van de zgn. slimme meter zou zijn, integendeel !

Ik zal hem zolang mogelijk buiten de deur proberen te houden, maar de lobby van de voorstanders (energiemaatschappijen + economische zaken) is sterk.

Met een dergelijke meter kunnen ze naar behoeven aan de "knoppen" gaan draaien.

Verder is het op afstand kunnen afsluiten van een aansluiting voor hen een krachtig middel tegen de "wanbetalers", nu moet in het geval van wanbetaling nog de straat worden opengegraven,wat betreft het gasgedeelte dan.

Op grond van privacyredenen, is dit soort meters (bij particulieren) lange tijd tegengehouden, maar sinds kort laat de nederlandse wetgeving het toch toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe