Ga naar inhoud

Energieverbruik...


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Romeinen die een wulps leven leidden in hun badhuizen, die gingen naar de hel. De heilige Hiëronymus van Stridon waarschuwde hiertegen: "Wie in Christus heeft gebaad heeft geen tweede bad nodig." Hij haalde de reiniging van het lichaam en het sacrament van de doop een beetje door elkaar lijkt me, anders zou Hobbel toch wel als hoogfreqent wederdoper worden weggezet.

 

Er zijn historici die de neergang van de klassieke beschaving toeschrijven aan de uitbraak van ziekten als gevolg van het minder baden onder christelijke invloed. Zo zie je maar hoe rampzalig religie kan zijn, al kan het energie besparen, dat dan weer wel.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer tijd voor een update.

Die strenge winter met z'n langdurige vorstperiode heeft toch een forser gasverbruik tot gevolg gehad. :(

Elektraverbruik is vrijwel constant gebleven.

 

2005: 1644m3
2006: 1475m3
2007: 1305m3
2008: 1466m3
2009: 1496m3
2010: 1680m3
2011: 1211m3

2012: 1597m3

Qua gasverbruik heb ik zo'n idee dat vooral het langdurigere douche- en badgedrag van de dames hiervan op invloed is. En uiteraard de lange vorstperiode.

 

Elektra zit nog steeds rond de 3000-3100kWh. Over 2012 was het 3080kWh. Dus dat is mooi stabiel.

Daarbij in aanmerking nemende dat de computers langer aanstaan, maar dat de PV panelen goed hun best hebben gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dan maar de muntjesautomaat. Voordat je het weet kom je bij de reclame van een merk kauwgum waar een bloedmooie badjuffrouw vervangen dreigt te worden door een of andere (lelijke) moeke. Stel je voor dat je toch moeke krijgt ;).

Een muntje voor 2 minuten douchen net als op de hutten in de Alpen :) . Beste oplossing hiervoor, zorg dat je vlak na iemand anders gaat douchen, want de eerste minuut moet ie eerst op tempeterauur komen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, juist niet vlak achter elkaar douchen... ;) want als in de tussentijd het zonneboilervat leeg was, moet de cv-combi gas verstoken om het warme water op te warmen. Kun je beter een paar uur wachten (indien overdag), dan is het zonneboilervat weer gevuld met heet water.

 

Zo zie je maar, het hangt er maar helemaal van af, wat voor een installatie je hebt. 8-)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

met zonneboiler dus een douche schema ophangen , en muntjes uitdelen per middagdeel.

en geen zonneboiler dan gewoon achter elkaar door douchen waarna de ruimte schoon gemaakt kan worden en weer op slot gedraaid kan worden.

 

Enne Sodela, in algemeen krijg je voor 50 eurocent in nederland zo'n 4 a 5 minuten douchetijd op campings en jachthavens met uitschieters naar boven en beneden,

 

En met betaal sleutel of kaart kun je douchen naar verbruik, maar dit is financieel aantrekkelijk voor de beheerders maar in deze niet relevant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

De slimme meter gaat weer gepushed worden!

https://www.security.nl/posting/381174/Overheid+start+grootschalige+uitrol+slimme+energiemeter

 

Overheid start grootschalige uitrol slimme energiemeter
 

Over zes jaar hebben alle huishoudens en bedrijven in Nederland een nieuwe digitale elektriciteit- en gasmeter, aldus minister Kamp van Economische Zaken. Volgens de minister zorgt de slimme meter ervoor dat burgers en bedrijven energiebewuster worden en zodoende meer energie kunnen besparen.

Daarnaast zouden de slimme meters ook nodig zijn om het elektriciteitsnet klaar te maken voor de toekomst, nu steeds meer huishoudens zelf energie opwekken en niet gebruikte stroom aan het net terugleveren. "De nieuwe meters zijn nodig om de continue verandering van vraag en aanbod in balans te houden en een betrouwbare energielevering te kunnen blijven garanderen", aldus de minister.

Uitzetten

Tussen januari 2012 en december 2013 zijn op bijna 600.000 adressen slimme meters geplaatst door de netbeheerders. Het percentage slimme meters dat in die periode werd geweigerd bedroeg 1,7% en het aantal meters dat administratief is uitgezet - er worden dan geen meetgegevens op afstand uitgelezen en de meter functioneert als conventionele meter - bedroeg 0,6% van het totaal aantal geplaatste meters.

"Hoewel het weigerpercentage tijdens de kleinschalige uitrol zeer beperkt is, blijft het monitoren van het weigerpercentage ook tijdens de grootschalige uitrol een belangrijke indicator voor de efficiëntie van de uitrol en zal een oplopend percentage een indicator kunnen zijn voor aanvullende maatregelen, bijvoorbeeld op het gebied van communicatie", zo laat de minister aan de Tweede Kamer weten.

Weigeroptie

Kamp liet ook onderzoeken wat het afschaffen van de weigeroptie voor huishouders zou opleveren, dat blijkt echter nihil te zijn. "Bij het afschaffen van de weigeroptie wordt bij huishoudens die normaliter een slimme meter zouden weigeren nu wel een slimme meter geplaatst. Dit brengt extra kosten met zich mee waar maar beperkte baten tegenover staan omdat de meter administratief uit staat", aldus de onderzoekers. Die concluderen dat er vanuit het oogpunt van kostenefficiëntie er geen reden is om de weigeroptie af te schaffen; niet voor elektriciteits- en gasmeters en niet voor warmtemeters.

Uitrol

Op basis van de ervaringen die zijn opgedaan tijdens de kleinschalige uitrol en de resultaten van de monitoringsonderzoeken heeft de minister dan ook besloten om de grootschalige uitrol van slimme meters vanaf volgend jaar januari in Nederland te starten. "Het ontwerpbesluit grootschalige uitrol op afstand uitleesbare energiemeter regelt daarom dat eind 2020 aan alle Nederlandse huishoudens slimme meters zijn aangeboden", aldus Kamp.

 

Maar je kunt nog steeds weigeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om het feit v.d. saldering die bij een Ferraris meter gewoon 1op1 beide kanten opwerkt, maar bij de domme meter niet!

 

Nog afgezien van alle security en privacy issues die gaan opduiken bij (internet) gekoppelde devices. Da's niet een kwestie van OF, maar WANNEER... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel kWh had jij ook weer staan? 10.000 ?

Ja dus heb jij ook je internet afgesloten? geen laptop met wifi e.d.? Geen draadloze dingen op wat voor manier dan ook, geen apparaten die kunnen tikken, nergens transistoren... Alles is af te luisteren en te beïnvloeden geloof ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lezen alstublieft: "Het gaat om het feit v.d. saldering die bij een Ferraris meter gewoon 1op1 beide kanten opwerkt, maar bij de domme meter niet!"

daar ging in het onderhavige geval over... -_-


PC-fre@k, on 12 Mar 2014 - 23:27, said:PC-fre@k, on 12 Mar 2014 - 23:27, said:

...Alles is af te luisteren en te beïnvloeden geloof ik...

Helaas wel, zodra we dingen het aan het interpret knopen en we de big data monsters er in laten graaien. Dus zullen we daar (zo goed en kwaad als dat kan) terughoudend mee om moeten gaan...

 

Maar als je daar geen enkel probleem in ziet, ga gerust je gang. Besef ook dat er mensen zijn die er anders tegenaan kijken en die nog terugdenken aan wat geschiedenislessen. 8-)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op 1 of niet, dat maakt volgens mij geen verschil in het gemiddelde geval in NL (5000 kWh salderen bovenop dat wat al vanzelf op 0 uitkomt). Enige voordeel is dat het 'transparant' is, niemand weet hoeveel je echt geleverd hebt. 

 

Ik besef me dat maar al te goed Erik, alleen zie ik vaak terug dat die mensen tot zover hun straatje het toelaat net zo goed zelf gebruik maken van zaken dergelijke zaken die niet verstandig zouden zijn. Alles of niets? Juist die dingen zonder internet die prima af te tappen zijn bijvoorbeeld, waarom zou internet de grens zijn?

 

Zo weet ik dat zowat alle omvormers met Bluetooth standaard aan staan, met een default ww. De panelen op het dak verklappen of er een staat of niet. Heb je die van jou al eens bekeken? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik omvormers die GEEN blauwetand (overigens een NL uitvinding) aan boord hebben... Dus suk6. Er staat in ons huishouden geen enkel bluetooth device aan zonder dat ik het weet (hooguit af en toe de WII als er mee gespeeld wordt).

 

Zelfs het WiFi AP gaat om middernacht uit en pas de volgende ochtend weer aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig haha ;)

 

Interessant, zou iemand er nog rijk van geworden zijn? Vast niet. Wel een mooi verhaal, en dat voor een energie topic.

 

De techniek zelf is ontwikkeld door de Nederlander Jaap Haartsen die bij Ericsson in dienst was in Emmen. De naam bluetooth verwijst naar de Vikingenkoning Harald Blauwtand (Harald Blåtand) die het christendom in Scandinavië introduceerde. Het was oorspronkelijk de werknaam van het project, maar bij gebrek aan een betere naam is het ook de definitieve naam geworden.

 

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen middag, heb ik mijn eerste TL (LED) buislamp aangeschaft bij de Karwei.

De oude TL lamp was 120 cm lang, op de verpakking van de nieuwe LED lamp stond 121,3 cm.

Een bestaande TL en de nieuwe LED lamp, meegenomen naar de balie, met de vraag, of er bij de nieuwe LED uitvoering een nieuwe armatuur nodig zou zijn.

Niemand wist het antwoord.

Hij zou in ieder geval niet in het bestaande armatuur passen, zoveel was wel zeker, aldus de medewerkers.

Maak de verpakking dan maar open was mijn vraag, de lengte bleek dus toch 120 cm. te zijn.

 

Bijgesloten was  een nieuwe starter, de oude moet echt vervangen worden, maar alles werkt perfect in het bestaande armatuur.

Verbruik zou 45 % zijn t.o.v. de conventionele versie, wat ik ga meten.

 

Wel jammer, dat deze lampen door Philips in Polen gefabriceerd worden, waarom niet in Oss, zoals jarenlang het geval was ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm andere starter alleen, dat houd in dat voorschakelapparaat met condensator evengoed nog stroom afnemen dus tsja haal je dan die bezuiniging die je zegt ?

Heb een 3 jaar terug ook een 20 tal tl armaturen voorzien van led tl maar hierbij moest het armatuur wel voor omgebouwd worden.

Daar moest de 230 V rechtstreeks op één zijde van een tl voet aangesloten worden en de tl had gewoon 4 pootjes waar van 2 op het voetje aangesloten werden.

Hiermee was je voorschakelapparaat en condensator wel kwijt als verbruiker....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe