Ga naar inhoud

Privacy


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

...

Maar ik heb nergens last van, dus laat ik mij ook niets aanpraten.

Hahaha. Veel mensen wiens computer gehackt is c.q. uitmaken van een botnet en/of wiens gegevens misbruikt worden, merken daar nooit wat van en hebben er ook geen last van... 8-)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit topic is ontstaan na een splitsing vanuit

Dit aangezien het onderwerp 'privacy' duidelijk een prominentere rol moet krijgen, en dat kan alleen in een eigen topic. De startpost is willekeurig gekozen na meerdere verzoeken een richting te kiezen...

De Mods


Dames, Heren, brand u los! Privacy!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je komt er pas achter als er wat aan de hand is als je rekening geplunderd wordt of er komen bekeuringen binnen op jouw naam terwijl de overtreding ergens plaatsvond je waar nooit kon zijn geweest! Mij is dit nog nooit overkomen dus of ik heb veel geluk of bescherm alles goed! Ik denk allebei...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa heeft het een keer gehad, nagemaakte platen, andere wagen, heel andere plaats. foto moest er aan te pas komen.

Verder probeer ik zelf niet alles te publiceren, en maak ik me bijv. ook niet altijd direct volluit kenbaar als ik een instantie bel. Gaat ze niks aan tot het persoonlijk wordt. Ohja, bel dan niet met nummer herkenning, want ze denken dan 1 en 1 is twee. Had pas nog een (hmm vergeten..., meen een) provider aan de lijn die nergens naar vroeg (kan mijn naam niet eens goed verstaan hebben) maar noemde zo op wat mijn gegevens waren (en vroeg mij te bevestigen). Schandalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pa heeft het een keer gehad, nagemaakte platen, andere wagen, heel andere plaats. foto moest er aan te pas komen.

Heeft mijn pa ook eens voorgehad. Opeens stond de politie aan de deur voor een ongeval met vluchtmisdrijf (al was het enkel blikschade, dacht ik). Nummerplaten en kleur van de wagen waren helemaal correct. De wagen is toen ook effectief geïnspecteerd op schade, gelukkig had hij nooit schade gehad, dus zeker niet op de plek waar het moest geweest zijn.

Daar ging het niet over zeker, had vorige week nog een virus op mijn laptop, niks van gemerkt, gewoon via een standaard scan die ik af en toe doe ontdekt. Bleek ook een virus te zijn dat gegevens doorspeelt: Trojan.win32.agent was de naam. Ik vroeg me ook af welke gegevens dan doorgespeeld zijn, heb in ieder geval nooit van mijn leven maar iets ontdekt van misbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je wel voor moet opppasen is je caravan uitgebreid voor je voordeur gaan staan inpakken en dan pas na 2 weken terugkomen.

Een buurman een aantal huizen verderop deed dit en in zijn huis werd achtereenvolgens 2 keer inbebroken.

Zelfs het dakbeschot was volledig losgetrokken.

Achteraf bleek er steeds een "verkenner" door de wijk te rijden (nog steeds) die dit soort signalen doorbrieft.

Wat mij betreft concentreer ik mij in eerste instantie op de buitenste schil van het huis, alvorens mij alleen op de digitale uitwassen te gaan storten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel, zet de caravan 1 week op de oprit. Vul hem gedurende die periode meermaals per dag. En vertrek dan 's morgens heel vroeg waarbij opeens de auto en caravan weg zijn. Alle gordijnen dicht zitten, alle ramen dicht zijn, etc.

Hoe duidelijk wil je het hebben dat er niemand thuis is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat is het probleem nu ?

We rijden allemaal een Skoda die bekend staat om ze grote ruimte

Dus daar passen al die spullen die je mee moet hebben inclusief de kaas en aardappelen in.

Dus rij je een paar keer heen en weer naar de stalling om je sleurhutje te vullen en ga je vandaar lekker op vakantie.

Trouwens in de gemeente ( dorp) waar ik woon is trouwens de verorderring dat de caravan maar twee dagen voor de deur mag staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens in de gemeente ( dorp) waar ik woon is trouwens de verorderring dat de caravan maar twee dagen voor de deur mag staan.

Geldt alleen als je sleurhut of klapkar op de openbare weg (al dan niet in een parkeervak) staat. Op eigen terrein is dit niet van toepassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil nog even iets kwijt op basis van een tekst van CH in het energietopic.

Ik zie een redelijk groot verschil in Privacy op een Disk, online profielen en beveiligingslekken in en om je huis. groot, groter, grootst. Het feit dat je het een doet houdt niet in dat je het ander ook zou moeten beschermen (even goed) of niet zou mogen beschermen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Privacy verschillen?

Kan best wezen. Maar uiteindelijk draait het allemaal op hetzelfde uit! Je persoonlijke levenssfeer c.q. -omgeving wordt geschonden en/of misbruikt!

En de ene keer gebeurt dat door achteloos achtergelaten data op een harddiskje in een computer die bij het grofvuil gezet is, versus je aanwezigheidspatroon destilleren uit je energieverbruik, of de sleurhut inpakken op je eigen stoep, op je facebook pagina melden dat je 'mit Urlaub bist' of je WiFi open laten staan... etc, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De algemene deler is hetzelfde, maar als je hierin doorslaat kan je dus geen boodschappen meer doen, geen online bestellingen, hier niet posten, niet naar de huisarts, ziekenhuis, geen taxi bestellen, etc. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

Ik waardeer de aandacht voor privacy, maar iedereen stelt ergens een grens. Die grens is persoonlijk. (privacy whaha)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt heel ver gaan wat betreft de beveiliging van je IT-omgeving (kijk maar eens naar de verschillende security-oplossingen van het bedrijf waar ik werk). Maar uiteindelijk is de ketting zo sterk als de zwakste schakel....

Met andere woorden: je kunt je IT helemaal dicht timmeren, maar als je vervolgens werkelijk nérgens op let qua downloaden, makkelijk te raden passwords gebruikt en overal en nergens belangrijke privégegevens openlijk laat slingeren, dan is die beveiliging niet veel meer waard.

Vergelijk het met 5-sterren veiligheidssloten op je voordeur, waarbij je dan vervolgens in de voortuin de sleutel onder de kliko, de mat of een plantenpot legt.

In dat kader trouwens een leuke campagne: Alert Online

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe