Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Hmmm, toch twee tandwielen beschadigd. Één kleintje + een groot centraal wiel. :(

In een onderdelenshop bij onze Oosterburen kost de twee tandwielen bij elkaar 35 euro + 8 euro verzendkosten.

En via eBay in de USA kosten de twee tandwielen 15 dollar, maar dan betaal je wel 25 dollar verzendkosten.

M.a.w. maakt niet zoveel uit. En hoogst waarschijnlijk vanuit Duitsland veel sneller hier. Alleen die standalone webshop van deze duitse toko werkt niet echt lekker.

Hmmm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb juist wat zout gestrooid aan de ingang van mijn oprit en rijdt er een gek met zijn Audi Q heb niet kunnen zien welk type reed zeker 80 km snel in bebouwde kom met een laag sneeuw om de straat. Dit is een persoon die sneeuwblind is en daarmee bedoel ik dat hij blind is voor sneeuw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tandwielen zijn al verstuurd vanuit Duitsland (da's snel!). Ben benieuwd hoe lang e.e.a. onderweg is...

He jakkes, ;) wat zijn die duitsers toch gruwelijk efficient en snel. Tandwielen zijn nu al binnen! Moet ik de KitchenAid weer openmaken, me door de enorme klodders vet worstelen en twee nieuwe tandwielen monteren.

removegrease.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, doe ik liever zelf.

Vind ik best wel leuk om te doen. En nu ben ik 4 tientjes kwijt aan de onderdelen. Wat denk je wel niet wat er bij komt als: En het apparaat (tig kilo) moet opsturen, moet wachten tot het een keertje gerepareerd is, plus het arbeidsloon?

En in de tussentjd kon ik 'm gewoon nog thuis gebruiken. En vrijwel om de dag is 'ie toch wel in gebruik, dit handige, degelijke apparaat...

Alleen tegen een vastloper in de groentemaler kon 'ie niet tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon zout (voor in de keuken) kost 0,56/kg. Keurig te koop in handige strooibussen.

Vuil zout (verkocht als strooizout in emmers) vermengd met zand, kost maar liefst 0,60/kg. M.a.w. strooizout is nog duurder dan schoon keukenzout... Bizar. :onzeker: :onzeker:

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, in een gewoon papieren zak is het wel wat goedkoper ja.

Maar het bizarre is gewoon dat dat strooizout (wat ze in emmers van 5 en 10kg verkopen) dus tig keer over de kop gaat.

Strooizout kost zoiets van 55 euro per ton. M.a.w. 55 euro voor duizend kg... En dan wordt het herverpakt in emmers en gaat de prijs met een faktor 10 omhoog!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

GRRRRR :angry: Zelfs het telefoonnummerporterings proces wordt door UPC getraineerd. :angry:

Ze hebben zelf schriftelijk bevestigd dat het nummer gisteren geporteerd zou moeten zijn. Maar ze houden het mooi actief. Stelletje *&^87^&$%^$&* Dat krijg je er van als dit soort dingen uitbesteed aan India...

En bij de helldesk van UPC kom je geen stap verder...dan maar de helpdesk van Xs4all, die gaan tenminste aan het uitzoeken en nemen contact met KPN Bitstream voor je op, om uit te zoeken hoe en wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

F*cking vandalisme!

Omdat brievenbussen vaak het doelwit zijn van vandalen en postnl alle brievenbussen al van mini-openingen heeft voorzien, kun je pas 5km verderop (bij een supermarkt met postbalie) een wat dikkere envelop versturen. :angry:

Hoezo dienstverlening?!

Wees blij dat je binnen 5 kilometer een "Postpunt" hebt. Dat op zich zelf is vaak al een uitdaging!

Enneh... Die brievenbussen worden al sinds de uitvinding van de brievenbus verkleind tegen vuurwerkvandalisme. Dus je kunt dat onmogelijk een verrassing noemen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enneh... Die brievenbussen worden al sinds de uitvinding van de brievenbus verkleind tegen vuurwerkvandalisme. Dus je kunt dat onmogelijk een verrassing noemen ;)

Maar wel het feit dat post.pruts.nl zoveel bezuinigd heeft, dat je op loopafstand geen postzegels meer kunt kopen c.q. pakjes kunt wegbrengen en/of ophalen... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach - 't is maar net waar je woont. :) ik kans daar niet zo druk om maken, als er op iedere straathoek een postkantoor zou zitten zou ik me ook afvragen of dat de kostprijs niet onnodig hoog houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon hier nu ruim 15 jaar.

Eerst hadden we goede bereikbare brievenbussen, waar hooguit de laatste paar dagen van het jaar een smallere sleuf op ging. Nu al de hele maand december is de brievenbus postwerend verbouwd. Maar geld om die brievenbussen om de zoveel jaar helemaal te vervangen omdat de bedrijfskleur vanwege reorganisaties verandert, die poen is er wel... :onzeker:

Voorheen kon je bij de lokale supermarkt je postzaken afhandelen, pakjes wegbrengen, ophalen, etc.

(allemaal op loopafstand)

Werd ook weggesaneerd. Toen kreeg de lokale apotheek (na een jaar onderbreking) een postbalie. Die had nog maar de helft v.d. openingstijden van de oorspronkelijke postbalie, maar er was in ieder geval nog iets.

En na een half jaar gebruikt te zijn, ging die ook weg en was het einde oefening met de lokale dienstverlening van post.pruts.nl in onze wijk. Gewoon helemaal opgedoekt.

Terwijl de hoeveelheid pakjes bezorgen alleen maar is toegenomen. Je ziet hier meerdere keren op een dag, post.pruts.nl, DoeHetLangzamer, UwachtPakjeSnellergaatniet, GeenLangzaamnochSnel, SelektieveVrachten, etc. de wijk in - en uitscheuren. En owee als je niet thuis was, en/of de buren waren er ook niet, dat betekent altijd minimaal 5km verderop (als dat al kan) ophalen... Nee, da's echt vooruitgang... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk hoort er bij, de hond ook. Dus dan maar zorgen dat we zo goed als kan met elkaar kunnen opschieten. Hier proberen we dus de honden te trainen door voorwerk filmpjes op te zetten. Zo reageren ze er minder fel op en zijn ze een stuk minder bang. Scheelt echt een boel op oudejaarsdag/nacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het risiko meteen verguisd te worden... :onzeker:

'Vuurwerk hoort er bij'? Nee, dat hoort er idd niet bij... nergens bij...

Maar een hond (of een kat, of een goudvis, of een parkiet, of een slang, of een wandelende tak, etc. etc.) hoort er ook niet bij... dieren horen in de natuur. Niet gedomesticeerd en in de loop der eeuwen volkomen freaky gekweekt, in de huiskamer imho, of achter tralies in een dierentuin freakshow.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe