Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Grote FAIL van Skoda... :(

Krijg een mailtje om me aan te melden voor de gratis wintercheck, met een link naar de elektronische agenda om gelijk een afspraak te maken.

Klinkt leuk, maar werkt NIET!

Want de wintercheck is op zaterdag 3 november en die online planner kan niet op zater-/zondagen plannen! Lekker handig... :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De website van tweakers is vernieuwd. Jakkes, al dat wit. Dit doet echt pijn aan je ogen...

Echt...ik vind het nog steeds grote FAIL. Veeeeel minder info in één keer.

Leuk voor mobiele/tablet users misschien, maar dit is ver bezijden de useability voor de gemiddelde tweaker. En je zoek je rot naar info die voorheen zo op de frontpage voorhanden was.

Ook geen auto-refresh meer. En al dat wit en de enorme wijdse spatiëring leest echt beroerd. Het scrollwieltje van m'n muis maakt overuren.

En al dat wit, het scherm overstraalt gewoon helemaal. Daar krijg je echt koppijn van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kleine-schermpjesterreur

Lay-out van gmail is ook al vertelefoniseerd.

Het gaat zelfs zo ver dat het vroegere krantenformaat geheel is verdwenen.

Je zou eens in de gelegenheid zijn om zelf overzicht te hebben, dat maakt de mens natuurlijk niet manipuleerbaar genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen irritatie van de dag, maar een van alle dagen.

Waarom bestaan er stoplichtschakelingen die alle richtingen met een zekere regelmaat standaard op rood zetten als er geen verkeer aan komt? Nog beroerder als dit is in combinatie met lussen die niet ver genoeg van het stoplicht liggen.

Dat die lussen verder leggen een budgetkwestie kan zijn snap ik. Maar waarom alle richtingen op rood moeten worden gezet daar begrijp ik niets van. Dat is toch compleet onzinnig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Default alles op rood is eenvoudiger en veiliger. Als je er aan komt, gaat er 1 op groen zonder dat rekening gehouden hoeft te worden met al dan niet afwezig verkeer uit andere richtingen. Als er al een (willekeurig) verkeerslicht op groen staat moet er ingewikkeld geschakeld en worden ter voorbereiding van een veilige doorstroming.

Dat is wat ik vermoed althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom op doorgaande wegen ook die stoplichten op rood staan?

Nou, da's niet zo moeilijk. Zeker op rustige momenten denken velen dat ze ongestoord kunnen doen alsof ze op de Nürburgring rijden en rijden volgas door op dit soort kruisingen. Dat is puur psychologisch om proberen de snelheid er uit te halen, c.q. te ontmoedigen dat provinciale wegen als lokaal racecircuit misbruikt worden.

Ik ken dit soort situaties heel goed uit b.v. Zeeland. Op Walcheren of Schouwen-Duiveland is het 's-avonds uitgestorven. En dan gebeuren er echt dingen die snelheidstechnisch niet door de beugel kunnen.

Helaas maar waar, mensen kunnen zich gewoon niet beheersen. Je kunt dan weliswaar een auto hebben die in luttele seconden naar hoogst illegale snelheden accelereert, maar het tot stilstand brengen, en de daaraan vooraf gaande reactietijd is het probleem... :onzeker:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoofdweg standaard op groen levert natuurlijk een langere wachttijd op voor de zijstraten, maar dat lijkt mij de goede keuze voor doorstroming en milieu, en het is ook niet per se minder veilig. Ten zij de snelheid waarmee de kruising wordt aangevlogen te hoog wordt gevonden, maar dat regel je niet met een stoplicht, maar met maximum-snelheidsborden. Dat rijdt ook prettiger.

Dat is puur psychologisch om proberen de snelheid er uit te halen, c.q. te ontmoedigen dat provinciale wegen als lokaal racecircuit misbruikt worden.

Ik ken meerdere stoplichtkruisingen bij mij in de buurt waar je max 80 mag, maar je door het stoplicht standaard terug moet tot 30, of als je laat remt helemaal stil moet gaan staan voor je weer verder kunt. Als de snelheid er uit moet vind ik dat best, maar zet dan een max 50 bord of lager neer met een flitspaal er naast, dan weet ik waar ik aan toe ben, en kan de wagen tenminste gewoon doorrollen over de kruising.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo moeilijk om op een hoofdweg wat meer lussen in het asfalt te douwen die de snelheid registreren .

En die gekoppeld aan de verkeerslichten , kunnen dan heel mooi regelen in de avonden als de verkeerslichten op de hoofdweg die dan op groen staan , dan op rood te gooien en zodoende de snelheid eruit gooiende.

En dit eventueel nog gekoppeld met een paar flitspalen en moet jij kijken hoe netjes de mensen dan ook snachts opeens gaan rijden !

Zeker als je ze gaat informeren hoe het systeem werkt, gaan ze allen opeens op cruisecontrol rijden om maar die groene golf te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

max snelheidsborden werken niet...

Goed voorbeeld is b.v. de Larserweg tussen Harderwijk en Lelystad. Die hele weg is 100km/h, behalve de kruisingen met stoplichten, daar geldt 80km/h.

Zeer weinig mensen houden überhaupt in, als je zo'n kruising nadert. Alleen als ze weer eens een flitskast hebben neergezet of dat er een verdachte auto in de berm staat, dan gaan mensen op de rem! En dat is ook zo dom, want dat veroorzaakt weer een harmonika effect. Als men nou gewoon rustig het gas loslaat en na de kruising weer op 'resume' van de cc drukt, dan zou een stuk rustiger verkeersbeeld opleveren.

Maar vooral bepaalde typen auto's met bepaalde typen chauffeurs schijnen zo'n probleem te hebben met het uiten van hun testosteron d.m.v. het asociaal bedienen van hun gaspedaal. Zodanig dat je meteen vermoedt dat in de hersenpan tussen stuur en hoofdsteun (als die al niet in de ligstand staat) er totale kortsluiting en/of volkomen overschatting van het eigen kunnen is opgetreden. :gestoord:

Oh ja, en in principe staan de doorgaande verkeerslichten op groen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.miele.nl/apps/vg/nl/miele/Miele003.nsf/LookUpPage/ProductadviseurProductWasautomaten?OpenDocument&menuid=1&product=W 5841 WPS

Heel deze link kopieren incl 5841 WPS

Deze is van onze concollega: diverse aansluitingen om water aan te voeren.

Maandag weet ik of iets van ons ook zo'n functie heeft in huishoudsfeer.

Professioneel zijn al onze machines warm/heet water gevoed maar die zijn nog 3 x duurder dan deze bovengenoemde Miele 5841WPS

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaha, moet je die link eens openen. Ziet er geweldig uit bij mij, lijkt wel een demo model om de hokjes uit te proberen!

En, als ik dan zoek dan kijk ik ook naar de prijs. En helaas hoort Miele daar voor mij niet bij, vind het zonde van mijn geld. Sorry wmm :) Ik dacht meer aan 600-700 euro....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe