Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ach ja UPC, werd nog niet zo lang geleden gebeld mbt tot het bij hun komen met mijn internet.

Toen ik het liefstemmige meisje aan de andere kant van de KPN lijn melde dat ik pas interresse had als de glasvezel tot in mijn woning zou liggen, ging ze mij vertellen dat dit al een hele tijd zo was.

Dus tsja toen vroeg ik haar of die kabel dan groen was met een koperen middenkern en een koperen aardscherm eromheen ?

Haar antwoord was voluit ja meneer dat is dus de glasvezelkabel !

Ohwww was mijn antwoord weer naar haar, dat noemen en verkopen wij op ons werk nog steeds als coaxiaalkabel.

Maar goed dat u mij wat hebt geleerd want dan kan ik aan mijn werkgever doorgeven dat hij zijn klanten kan mailen dat ze vanaf heden zonder dat ze dit wisten al glasvezel in hun vakantieparken hebben liggen.

Hierna werd het even stil en na gevraagd te hebben of ze nog aan de lijn was, kreeg ik een antwoord dat de hoofdkasten onderling met glasvezel waren en dat naar de woningen toe het nog coaxiaalkabel was maar dat dit geen effect had op de verdere snelheid van me internet.

Wel zei ik maar lief tegen haar, ik heb je aan begin van gesprek gezegd dat ik pas interresse heb als de glasvezelkabel in de woning ligt en dat is dus niet zo dus bel me maar terug als het zover is en dan zijn we nu aan eind van het gesprek beland.

Nee dat UPC is een erg fijne firma die veel dingen niet na kan komen en er ook nog steeds mee weg kan komen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ach. KPN heeft mij ook voorgelogen dat als ik zou overstappen er geen VOIP zou komen.

Dat vind ik op zich een interessante uitspraak.

Want telefonie in Nederland is al ruim 10 jaar lang VoIP. Voor iedereen... zo vind namelijk het transport plaats... Dus er valt weinig te ontkennen of te bevestigen.

BTW: waarom zou het geen VoIP mogen/moeten zijn?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

BTW: waarom zou het geen VoIP mogen/moeten zijn?

Bijvoorbeeld omdat veel alarmsystemen en brandmeldsystemen dat (bewust) niet ondersteunen: alarmmeldingen dienen ook bij uitval van netspanning gedaan te kunnen worden en dat kan met VOIP niet gegarandeerd worden, aangezien daar een (op netspanning werkend) modem voor nodig is. Dat is niet sabotage-proof aan te sluiten op de backup-accu van het alarmsysteem.

Het alternatief is een GSM-kiezer, die is dan ingebouwd in de (beveiligde) kast van het alarmsysteem en kan worden gevoed vanuit de backup accu van het alarmsysteem. Maar voor de gemiddelde particulier is dat nu weer een nogal dure oplossing.

aangepast door Cyrus
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb ik slecht nieuws voor je Cyrus... want echte PSTN is aan het uitsterven. Dat is gewoon eindig.

En er zijn inmiddels (men zal wel moeten) alternatieven voor alarm- en brandmeldsystemen over DSL/FttH/Coax verbindingen. En ja, alles heeft tegenwoordig netprik nodig. Als de 230V AC wegvalt is het gewoon einde oefening. Want een TelCo ondersteunt geen wijkcentrales (meer) met accuvoeding en voedingsspanning, geleverd over PSTN lijnen. Helaas, het is niet anders. Leve de vooruitgang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een UPS in de meterkast voor dit soort grappen, maar dat dekt natuurlijk geen storing/uitval even verderop in de kast van de leverancier... Tot op heden heeft die UPS z'n geld trouwens al wel opgebracht, je kan gewoon de storingsdienst bellen via je normale nummer bij stroomuitval ;) Hmm, offtopic dus, een niet irritatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: dat is niet specifiek slecht nieuws voor mij, maar slecht nieuws voor veel particulieren met een alarmsysteem :huh:

@PCF: het gaat in het kader van mijn verhaaltje puur om stroomuitval in de meterkast, niet om "ergens verderop in de infrastructuur".

Het alarmsysteem mag alleen maar werken met de eigen ingebouwde noodaccu, omwille van sabotagebeveiliging. Een UPS heeft in dat opzicht dus geen toegevoegde waarde. Die heb je meer voor jezelf, zodat je apparatuur netjes afsluit en op een later moment geen "opdonder" krijgt als de stroom ineens weer inkomt. Andere toepassing is dat je bij stroomuitval nog zou kunnen bellen, mits je een analoog toestel (op reserve) hebt dan wel het basisstation van je DECT telefoon op de UPS is aangesloten.

Wat dat bellen betreft: je mobiele telefoon is een vangnet; die kun je in noodgeval via je autoaccu, of bij de buren weer opladen. Dus daar zie ik dan weer niet zo'n toegevoegde waarde van een UPS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: dat is niet specifiek slecht nieuws voor mij, maar slecht nieuws voor veel particulieren met een alarmsysteem :huh:

De voornaamste reden is, dat KPN, in het kader van haar al decennia aanwezige All-IP strategie, af wil van het feit dat zij geen energieleverancier (meer) willen zijn voor de apparatuur bij de klant en dat ze alles over een IP geschakeld netwerk (tot op het eindpunt) willen hebben.

Voorheen kon je b.v. gewoon een lampje laten branden op de aanwezige belspanning die op een PSTN lijn staat/stond. Want die voeding kwam gewoon uit de wijkcentrale (en in de kelder van de wijkcentrale stond altijd een enorme hoeveelheid accus). En daarom functioneert een passief telefoontoestel (gevoed uit diezelfde wijkcentrale en niet gevoed door het lokale wandcontactdoosje bij de klant) op een ordinaire PSTN lijn. M.a.w. al was de hele wijk in het donker gehuld, je kon altijd nog bellen.

En dat is heden ten dage wel anders. Dan ben je echt aangewezen op je mobiel, om 112 te kunnen bereiken. En dan maar hopen dat de lokale GSM mast UPS gevoed is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De UPS hangt er om inderdaad de modem, telefoon, NAS, Switches, router, etc van stroom te voorzien. De NAS sluit direct af, zodat we zo lang mogelijk kunnen blijven bellen/internetten. Daarmee vangen wij dus de ergernis op dat je vrijwel niks meer kan, of mobiel moet bellen.

Daarnaast hebben we een aggregaat die de UPS bij lange onderbreking kan opvolgen. Mijn eigen computer heeft trouwens ook een flinke UPS maar dat zit hem meer in schade/dataverlies beperken. Ik er niet een paar uur op door blijven werken of zo :P

We kunnen wel een techneuten topic maken haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen. :(

Er is een tandwiel kapot gedraaid in m'n KitchenAid keukenmachine. Die motoren van die dingen zijn zo krachtig, die slaan gewoon 3mm dik staal kapot.

De molen liep vast op het vergruizen van amandelen, toen hoorde ik een heel eng geluid uit het planetair stelsel komen, dat klonk niet goed... beetje zoals een homokineet van een auto vastloopt, met dezelfde soort schade. De tandjes van het tandwiel zaten gewoon los tussen de enorme hoeveelheid kogellagervet.

Gelukkig kun je die dingen makkelijk demonteren. Het betreffende tandwiel eruit gehaald (is alleen benodigd voor de aandrijving van een extern hulpstuk). Weer in elkaar gezet en voorlopig weer gewoon te gebruiken.

Nu op het interpret op zoek naar zo'n reservetandwiel.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irriratie van de dag: een hele dag verplichte opleiding 'leiding geven', waarbij een consultant niet anders doet dan quotes en losse woorden gebruiken, ademhalingstechnieken laat oefenen :blink: , en nooit concreet ingaat op problemen die je dagelijks tegenkomt.

Geef mij dan maar de sinterklaasgedichtjes :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe