Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, maar inhoeverre een vertrek zelf gekozen en een conflict zelf veroorzaakt is, is in veel gevallen niet uit te maken zonder dat het onderdeel wordt van dat conflict. Zou een rechter daar een uitspraak in moeten doen, dan wordt is het daarbij vaak onmogelijk om politiek neutraal te blijven.

Dus het is altijd wachtgeld, of nooit. En nooit heeft wellicht ook een paar nadelen. Bijvoorbeeld dat wethouders niet meer hun nek durven uitsteken op momenten dat het wel constructief is. Of dat capabele mensen geen zin hebben om wethouder te worden, omdat ze dan 0,0 compensatie hebben van de gouden-handdrukregeling die ze achterlaten bij de baan die ze moeten opzeggen.

Ja, maar inhoeverre een vertrek zelf gekozen en een conflict zelf veroorzaakt is, is in veel gevallen niet uit te maken zonder dat het onderdeel wordt van dat conflict. Zou een rechter daar een uitspraak in moeten doen, dan wordt is het daarbij vaak onmogelijk om politiek neutraal te blijven.

Dus het is altijd wachtgeld, of nooit. En nooit heeft wellicht ook een paar nadelen. Bijvoorbeeld dat wethouders niet meer hun nek durven uitsteken op momenten dat het wel constructief is. Of dat capabele mensen geen zin hebben om wethouder te worden, omdat ze dan 0,0 compensatie hebben van de gouden-handdrukregeling die ze achterlaten bij de baan die ze moeten opzeggen.

Wat mij nu in deze hele discussie het meest interigeert is, dat de man ten val is gebracht, door klaarblijkelijk over zijn schouder meekijkende collega's.

Leuk, collegialiteit, beetje corrigerende collegialiteit, nog beter, in sommige kringen.

Mijn vraag is, onthouden die meekijkende collega's de op hun netvlies geconserveerde beelden,

of wissen ze die, in hun schoonheidsslaapje, met medeweten en in samenspraak met hun bezorgde echtgenote

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

De overheid kan van alles afschaffen als het de burger betreft, dus waarom nu ook niet?

Grote plus voor Erik! Inderdaad wordt er van alles bezuinigd her en der maar laat ze hier eens naar kijken! Dit is een reden waarom ik NOOIT in de politiek zou willen of kunnen functioneren. Nog veel erger dan de zg Glapajo's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik wel van baal (dat is de forum software), dat twee totaal verschillende onderwerpen gelijk in één posting gestopt worden...

Want een paar minuten later tik je een volkomen nieuw bericht, maar dat wordt toch IN het bestaande bericht (van een paar minuten eerder) gestopt.

Dat is vrij simpel op te lossen Erik. Gewoon er vanuit gaan dat jij NOOIT 2x achter elkaar tegen jezelf praat in hetzelfde ene topic. Topic is onderwerp, dus 1 onderwerp niet waar?

Het is een afweging tussen mensen die het niet kunnen laten topics te bumpen (reageren om het reageren), mensen die graag in hun zelf praten, mensen die iets vergeten zijn maar te lui zijn om te editen en tussen die mensen die 2 dingen bespreken daar waar je er 1 zou moeten bespreken en daar graag 2 posts voor willen gebruiken. Daar gaat dus iets mis, je bewering klopt dus voor geen centimeter.

Ok, dat is misschien beetje flauw. Maar ik zie geen reden om dit aan te passen voor die paar keer dat men het niet kan laten om 2x te reageren (wat dus echt niet de bedoeling is). Wat ik zelf doe als ik de post soort van wil splitsen (en weet dat hij samengevoegd wordt, reageren met een quote en dan nogmaals op het laatste bericht bijvoorbeeld) is het 2e bericht beginnen met een paar ---- (een paar, niet een hele regel vol...). Ik (en in dat geval jij misschien wel) blij, want je hebt een scheiding, en wij weer blij omdat dit weer 1 berichtlengte scheelt om door te lezen voor die paar regels die jij toevoegt.

Mijn ergernis van de dag, mensen die onterecht anderen ergens de schuld van geven (en alles wat in de buurt komt). Niet lezen en toch zeggen dat het zo is, onduidelijke opdrachten geven (klanten), zeggen dat 2 totaal verschillende onderwerpen in 1 topic, in 1 posting zetten onterecht is.... Om gek van te worden :appel2:

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist niet te lui om te editten.

Misschien kan er optie (mocht die bestaan) aangezet worden "creëer nieuw posting ipv samenvoegen met laatste posting" zoiets?

Maar bepaalde topics (zoals irritaties) wil je vaak iets nieuws opperen en dan wil je het eigenlijk perse NIET bij je net gedane posting. Da's toch niet zo'n vreemd verzoek? Juist om het leesbaarder te houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het doel voor ogen houden, je wil je verhaal kwijt.

En ik snap heus dat er soms aanleiding is om een 'nieuw onderwerp' aan te zwengelen. Maar ik denk niet dat hiervoor drempelwaardes (tijd) aangepast moeten worden of functies toegevoegd moeten worden (nee, die knop is er dus niet - dit is precies zoals het ontworpen is op veler verzoek [lees: wereldwijde klanten]).

Ik zou dus andere middelen gebruiken (bijv. die mooie toolbar van de editor) om je doel te bereiken. Je verhaal zo brengen dat mensen snappen dat je daadwerkelijk 2 delen in je bericht hebt. Bijv. een reactie op de laatste post en iets wat je 'nieuw' kwijt wilt.

:handdoek:

--

Dat had dit zo gekund bijv. ;)

--

Op naar de koffie!

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier heb je geen CAN bus weerstand nodig

Nee zal wel een koelkast bus weerstand geweest zijn

Want zover ik weet maakt VAG geen kolekasten......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens (en meisjes), ik moet even mijn ergernis kwijt. Net online gelezen in het wakkerste wc-papier van Nederland (ooit net zo bruin, in die goede oude tijd van het duizend jarige rijk):

Stakingen dreigen

We gaan tot 12% inleveren

Even los van het feit dat de verslaggever aannames (?) doet over wat er nu besloten is en wat dat voor verschillende bevolkingsgroepen zou kunnen betekenen gooit dat stelletje thrill-seeker meteen "stakingen" in de strijd. Het past natuurlijk uitstekend in de lijn van dat soort hetze-verslaggeving...

Als ze nu nou eens fatsoenlijk gaan uitleggen waarom deze bezuinigingen nu noodzakelijk zijn.. Maar nee hoor. Er wordt niet bij verteld dat we sinds jaren met een te grote broek aan leven en dat "onrust" meteen een hogere rente is voor ons land dat per rentepunt meteen weer extra miljarden kost... Als je mensen al gek/ kwaad maakt (welk doel heeft dat trouwens) geef het dan meteen een kader zodat iedereen beter nut en noodzaak kan bepalen.

Nou ja, had natuurlijk ook niet anders verwacht. Nu springen weer allerhande lobby-groepen het podium op (zag gisteren al die kop van die ANWB-flippo) om te vertellen dat bezuinigen vooral niet bij hun klupje moet en hoe erg het wel niet allemaal is dat de achterban "gepakt" wordt. Zat ook zo'n gozer in zo'n audi (nee, geen R8 maar een Q5) met krokodillentranen te roepen dat het hem zoveel ging schelen.. Ga dan niet in zo'n grote/ dure bak rijden zou ik zeggen (ga Skoda rijden ;) ). Als je zo graag groot/ duur rijden wilt moet je er natuurlijk wel wat voor over hebben. Miischien dat mobiel werken / thuis werken eindelijk van de grond komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van termijnen waarop instanties zouden moeten reageren / actie ondernemen (boetes uit Zwitserland b.v.)

Af en toe heb ik klanten waarvoor ik opdrachten uitvoer. We komen dan nadrukkelijk (zowel schriftelijk als mondeling) een betalingstermijn overeen. En wat denk je? Ja hoor.... :angry: vooral de grote jongens vertikken het gewoon om op tijd te betalen.

En dan noem ik b.v. een hele grote bandenfabrikant uit Japan, een autofabrikant uit Duitsland, een supergroot financieel bedrijf, een grote woningcorporatie, e.d. Bedrijven met een miljardenomzet en ditto winst. Maar op tijd betalen... ho maar. :boos:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad een bekend probleem. Ed noemde gister de KLM al. En je kunt juridisch nóg zo het gelijk aan je kant hebben, als je het hard speelt gaan ze de volgende keer gewoon naar een ander.

Ik kom bij heel wat mensen aan de deur waar juist dit probleem gezorgd heeft voor liquiditeitsproblemen of zelfs een faillissement. Erg cru. Maar ja, de grootste wanbetaler is nog altijd... onze eigen overheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou nog wat zeggen, maar ik moet het eerst over de feiten hebben en dan pas emotie

Dus ik hou me mond maar !

En geen onderwerp voor zaterdag, dan is het één en al emotie !

Skoda emotie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe