Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat is gewoon aso! Pas zag ik er in Amersfoort zelfs een met de hele spiegel eraf, hing alleen nog aan de bedrading!

Maar ja, men vind dat tegenwoordig schijnbaar normaal. En als iedereen het doet hou je het in stand, want als jij schade hebt die je zelf moet betalen dan denk je de volgende keer misschien ook wel; ja daag, betaal jij het dan ook zelf maar.

En dat is dan meteen weer een reden waarom de verzekeringen duur zijn en het nog duurder wordt als je 1 claim per jaar wil doen zonder terug te vallen (bonus-malus).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest het nu veel meer schade zijn dan deed ik de moeite om de beelden van de beveiliging op te vragen, nu is het na het oppoetsen gereduceerd tot een puntje van een dikke milimeter groot op de spiegel.

Ik zal dus zien dat ik aan wat verf geraak (ze zullen bij de carrossier die ik ken nog wel Capuchino skoda's moeten hersellen) en dan met de airbrush wat bijwerken, maar het is idd het mankeren van respect die mij hierin stoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik idd normaal ook, al zou dat in dit geval niet geholpen hebben.

Ik ben hier meestal als eerste en parkeer mij dan ook helemaal in een hoek waar maar 1 auto naast kan de plaatsen zijn dan ook nog eens zo breed dat je er een vrachtwagen zou kunnen inzetten dus achte ik het niet echt nodig dit te doen.

Ben ondertussen al bekomen trouwens, heb net ontekt dat er al een heel klein plekje in de lak op de koffer is ook en geloof het of niet maak het logo vooraan heeft een bluts van een steentje dat er in is gevlogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vanochtend een rondje fietsen door het bosgebied (Hollandse Hout) rond Lelytown.

En ineens was daar een omgewaaide boom, en niet zo'n kleintje ook. Versperde het hele fietspad en de ruimte ernaast ook. Nou is mijn ATB vrij licht, dus die heb ik 2 meter hoog, er overheen getild en ben zelf kruip-door-sluip-door, er doorheen gekropen om weer verder te kunnen.

Afijn, kan gebeuren. Dus dacht ik, dat ga ik ff melden bij Staatsbosbeheer (want er staan bordjes dat het door SBB onderhouden wordt)

Vlak daarbij is een werkschuur van SBB, en zowaar, er waren mensen aan het werk. Kom ik dichterbij, toen zag ik het al, dit was tewerkstelling van geestelijk gehandicapten. Op mijn vraag of iemand me ff te woord wilde staan, liepen en doken ze gewoon weg. Uiteindelijk een 'meisje' gevonden, die bleek de werkbegeleidster te zijn. Excuseerde zich voor het gedrag van haar werkgroep. Ik vertelde dat er vlakbij een leuke klus voor iemand met kettingzaag was. Nou, dat kon niet, want dat was niet veilig in hun handen, vertelde ze erbij. Ok.

Kunnen jullie het doorgeven aan SBB dan? ehhh, nou, weet u, ik weet eigenlijk niet goed, ehh, ja, ehhh, ik zal het wel tegen iemand zeggen... M.a.w. die beste mevrouw wist gewoon niet wat ze er mee aan moest.

Thuisgekomen de lokale SBB vestiging gebeld. Die zijn gesloten! Nemen de telefoon niet op. Op de website van SBB gekeken. Tja... een omgevallen boom melden, dat kan niet...

Hoofdkantoor gebeld, 3 x doorverbonden, in de wacht, afijn... Niks dus.

Toen het gemeentelijk meldpunt maar gebeld. "al onze servicemedewerkers zijn in gesprek" Na een minuut of vijf. Eindelijk iemand aan de lijn. 3 x uit moeten leggen welk fietspad het dan was. (tja, daar staan geen naambordjes of wegnummers). 'Ze zouden er een opzichter heensturen'. Ik zei nog: je moet er iemand heensturen met een kettingzaag... maar die hint kwam geloof ik niet over...

Ben benieuwd of morgen/overmorgen die boom weg is?

Moraal: in deze overgereguleerde maatschappij en geoutsourced handwerk wat door de allerlaagsten op de maatschappelijk ladder wordt uitgevoerd, is het nog heel moeilijk iemand te pakken te krijgen die ergens wat aan wil doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je ook gewoon zelf kunnen doen, brandhout voor de open haard als beloning! Even de motorzaag erover en je agressie kwijt raken!! Toch geen boskabouter in de buurt die je tegen houdt zou ik zeggen.

Dat zou je denken!

Dan heb je zo de politie in je nek. Ten eerste gaat er dan vast iemand klagen over geluidsoverlast en vervolgens krijg je een bon vanwege het stelen van het eigendom van SBB! Dat is hier al vaker gebeurd met mensen die dachten wat stammetjes of omgevallen bomen mee te nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, als er iemand hout weghaalt zijn ze er meestal als de kippen bij. En dat kost je flink geld.

Netjes overigens om er zoveel moeite in te steken om 't te melden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook meer als optie bedoeld om de aandacht van de BOA-kabouters te trekken. Je goede gedrag van langsgaan en vervolgens bellen wordt niet beloond, maar als je dan eens iets doet wat niet mag of niet volgens hun regels is (je kunt de boom ook netjes gezaagd laten liggen om alleen al de rommel op te ruimen) zijn ze er als de kippen bij.

Je kunt natuurlijk ook zelf aangifte doen bij de politie wegens een gevaarlijke situatie die SBB laat bestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik volgende keer gewoon bordje neerzetten met tekst GRATIS BRANDHOUT

Boom is zo weg en SBB is er dan ook zo als de kippen bij !!

En dat die gehandicapten niet met een kettingzaag aan de slag mogen vind ik een goede opmerking van dat vrouwtje begeleidster !

Want dan ligt die boom aan eind van de dag er nog maar de ledematen liggen wel overal

En als SBB het al niet kan vinden, wel hoe is het dan met de GG&GD ??

Wel viel wel mee deze opmerking !!???

Plus puntje er weer bij ?

aangepast door EdK
ledematen toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, je raadt het al... die boom lag er nog steeds.

Weer een poging gedaan SBB te spreken. Ben naar het kantoor bij de Oostvaardersplassen gefietst (die waren nu wel open ivm de filmopnamen van een natuurfilm). Boswachter gevonden, het verhaal verteld. En waar ik al bang voor was, ze wisten nog van niks.

Hij zou er vandaag heen gaan met een trekker, de boom afzagen en wegslepen.

to be continued...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nog eens een irritatie van de dag. Opnieuw de tijd nemen om naar de irritatie van gisteren te fietsen zodat je je opnieuw kan irriteren. :P

Fietsen naar en kantoortje draagt wel bij aan de oplossing van het probleem = wegnemen bron van de irritatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe