Ga naar inhoud

Scheren (man only)


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik scheer al 14 jaar niet meer, zoals de meeste in dit topic wel doen. Een baard is in het begin wel wennen, maar nu wil ik eigenlijks niks anders meer. Eén keer in de drie, vier weken even de baardtrimmer er over heen. En een beetje bijscheren en klaar is kees. Braadtrimmer is van Braun.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo gladder dan glad willen worden, en dat hooguit voor een paar uurtjes, en daar dan zo veel tijd (en geld blijkbaar) aan kwijt zijn elke dag weer?

Hier: 1x per week de trimmer erover, klaar.

Goed punt: hoeveel tijd steek je erin??

Ik scheer met dat Philpis ding in 5 minuten alles weg en rond de avond zijn de stoppeltjes dan al weer te zien!

Met natscheren zie ik de hele dag geen stoppels alleen ben ik dan wel 15 minuten kwijt...minstens 15 minuten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 x in de twee dagen nat. Ik schat 3 minuten. Maar ik doe al dat soort dingen snel; douchen incl. wassen, ook haren, schat eveneens 3 minuten. Als ik vroeger op dienstreis was met collega's, vroeg ik me ook altijd af waar ze al die tijd mee bezig waren, alvorens we konden gaan ontbijten.

Wanneer ik een tijd alleen ben, bv in Friesland, sla ik wel eens een tijdje over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik schuim en laat dat niet intrekken. Gewoon gelijk het mes erop, gaat prima, en ik ben glad zat. Ik scheer overigens niet iedere dag, afhankelijk van allerlei omstandigheden is het één keer in de 2-4 dagen. Scheren is iets waar ik niet meer tijd dan nodig aan wil besteden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar kan ik niet tegenop, Kees. Ik ben in zes à zeven minuten klaar met scheren - maar dan dus meermalen per week.

Zo, nu ga ik eens aan 't werk - oftewel: ik scheer me weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier, volgens mij 5-8 minuten extra bij het douchen. Ik heb die Fusion Power weleens gehad, maar vond het niet echt beter scheren. Bovendien bleek ik toen goedkoper aan voor mij betere mesjes te kunnen komen, de Gilette Mach 3. Soms met die aloevera, soms zonde. Net wat er voor handen is (koop van die groot verpakkingen bij de Makro)

Zoals gezegd gebruik helemaal geen scheerschuim of zo. Gewoon onder de douche zonder spiegel, water er op, intrekken zodat het wat zachter wordt, en dan scheren :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gladjanussen hier zijn, scheer je weg ;).

Zoveel mannen zoveel voorkeuren, dat blijkt wel. Zelf ben ik een Braun man, altijd al geweest trouwens. Van mijn vader en opa overgenomen denk ik.

Ooit eens een tijdje nat geschoren, maar daar snel mee gestopt nadat ik eigenlijk altijd met een bloederige bek rondliep en na het scheerwerk nog een kwartier als mummie moest rondlopen om de gevolgen te minderen. In verre landen heb je dan ook nog eens het probleem van het niet beschikbaar hebben van schoon water waardoor nat scheren-met-wondjes toch sterk op een zelfmoordpoging gaat lijken. Dat overigens even los van de grote hoeveelheid water die je daar voor nodig hebt en die in dat soort landen niet altijd beschikbaar is. Bij natscheren kom je er altijd te laat achter dat je een plekje vergeten bent, droog gooi je gewoon het apparaat er nog eens overheen.

Daarnaast heb ik een stevige baardgroei (a la Lubbers zeg maar) en was ik na 3 dagen al aan nieuwe mesjes toe wilde ik de nog in leven blijven. Bij de kassa merk je dan, dat dat Gillette verhaal wel erg prijzig is (bij iedere innovayie worden ze nog duurder..) en dat ik binnen luttele maanden een Braun terugverdiend had... Scheelt ook een hele lading troep/ afval. Overigens, Braun is van datzelfde merk hoor..

Ooit eens een Philips geprobeerd, maar dat was, zoals zoveel producten van dat merk, twee keer niks. Snel weg ermee, niet meer over praten!!

Nu zo'n 5 serie en dat is wel prettig. Scheert redelijk snel (5 minuten als ik me dagelijks "behandel", dubbel zo lang als ik eens een dagje heb overgeslagen en de ruige boy aan het uithangen ben..).

In de praktijk gaat die dan 10 dagen scheren mee, dus ook op de huttentocht gaat die geladen mee en overleef ik die week wel, want als ik me een baard laat staan kom ik na 3 dagen om van de jeuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scheer me ook om de 2 a 3 dagen tot ergenis van vrouwlief. Mijn excuses zijn " je weet zeker niet wat die mesjes kosten""het water is ook niet gratis" dan nog te zwijgen over de scheergel.

Maar eigenlijk wil ik zeggen dat het gewoon uit luiheid is.

Het is ook niet nodig voor mijn werk dat er een gladgeschoren jongen op de werkvloer rondloopt.

En droogscheren kost mij meer tijd dan het nat scheren ( denk ik toch) nu gezicht nat maken gel erop het mesje naar beneden in een beweging en dit eenmaal op dezelfde plek ( waarom meerdere keren zitten daar toch 4 a 5 mesjes in) af en toe zie ik dat er wat plekjes op de kin zijn overgeslagen maar dat komt dan meer door de luiheid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Braun, Panasonic en 2 Philips CoolSkin apparaten versleten maar er gaat wat mij betreft toch niets boven nat scheren. Ben minstens net zo snel klaar (zo niet sneller) vergeleken met een elektrisch scheerapparaat, heb minder last van huidirritatie en het resultaat is nog gladder ook.

Zeker met zo'n CoolSkin loop je aardig leeg op dat scheerspul dat in het apparaat gaat. Een flesje per maand, kost een tientje. En ééns per jaar een setje nieuwe scheerkoppen van Philips à raison van (minimaal) EUR 40. Dat opgeteld bij de aanschaf van het apparaat (toch ook al snel richting EUR 150 voor een knap exemplaar) maakt dat je heel wat mesjes en bussen schuim kunt verslijten.

Ik koop overigens de meest luxe wegwerpmesjes van Wilkinson - die hebben exact dezelfde beweegbare kop als de losse mesjes van een systeem, met 4 of 5 bladen en zo'n glijstrip. Maar die wegwerpdingen zijn wel minstens de helft goedkoper :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er toch wel vaker mee doen dan 6x hoor, misschien komt dat omdat ik iets 'jonger' ben? Ik gebruik de mesjes ook gewoon nog al is die glijstrip op. Pas als het moeilijk begint te doen pak ik een nieuwe.

Na een uur of 2-3 is het resultaat wel minder, dus te vaak scheren heeft ook niet zoveel nut dan heb je constant het idee dat je opnieuw kan beginnen.

De mesjes die ik gebruik kostte 10,45 per 2 'sleetjes', daar zitten er 4 in denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaatjes er dan maar bij!!!

Dit erg simpele type PhilipsHQ6970 heeft mij 3 jaar terug een paar tientjes gekost en ik heb nog nooit iets aan onderhoud gedaan behalve 3 x week uitkloppen. Dus geen nieuwe mesjes etc. Zou dat wel eens moeten? Ik merk niet dat het langzamer of slechter gaat dan in het begin!

post-4-0-22038900-1341228089_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe