Ga naar inhoud

MSW 20-5 16 inch Matt Black Full Polish


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Het heeft even geduurd maar ik heb dan eigenlijk mijn zomerset vastgesteld, besteld en gisteren ontvangen.

Dit zijn de velgen (fotos waarbij ze onder mijn eigen wagen zitten volgen nog):

post-2-0-21441100-1331904481_thumb.jpg

Wonderbaarlijk hoe snel DPD de velgen van de Poolse grens naar Nederland heeft vervoerd. Woensdagavond zijn ze verzonden en ik werd vervolgens 's morgensvroeg (10:00) door de chauffeur gebeld met de mededeling dat hij er zo rond 13:00 zal zijn. En, of dit een probleem zou zijn ja of te nee. Top! +1 voor DPD (en dat zeg ik niet snel op basis van eerdere ervaringen....)

Zo ontving ik ze:

post-2-0-89616200-1331904482_thumb.jpg post-2-0-29976400-1331904482_thumb.jpg

Even snel uitpakken, kijken of alles erbij zit:

post-2-0-43485400-1331904483_thumb.jpg

Ik ga deze dus monteren onder mijn Skoda Fabia II FL Combi Greenline. Specificaties van de door mij geplaatste set:

  • 16 inch (vind 17 net wat te groot onder de Fabia GL, minder comfort, nog bredere band)
  • 5 gaats (vandaar 20-5, je hebt ook 20-4)
  • Steek 5x100
  • ET 35
  • Centreerringen 63,3 >> 57,1 (meegeleverd)
  • 20 bouten M14x 1,5 x 28 mm
  • 4x naafkapjes
  • 4x MSW logo t.b.v. naafkapjes
  • Onzichtbare zwarte ventielen (helaas met 'sleuf' i.p.v. inbus)
  • Banden: Continental PremuimContact 2 - 195/50/16 88V XL met velgrandbescherming

Daarbij ga ik op zoek naar:

  • Naafkapjes met Skoda logo. Mogelijk passen de originele (heb nog geen maten genoteerd). Anders moet ik op zoek naar passende of losse plakbare logo's. In dat laatste geval heb ik ook de keus uit het zwart/chromen logo van Skoda.
  • Zwarte kapjes t.b.v. de bouten, ga ik gewoon bij Skoda halen (ook M17)
  • Slotbouten; vermoedelijk McGard, indien ik geen passende zwarte kapjes kan vinden de zwarte slotbout versie. 1 set van 4 (zwarte) of een hele bouten set (16+4 Zwarte) Zoals je kan verwachten ga ik het liefst voor optie 1 ;)

Dus, ik hoop dat ik morgen tijd heb slotbouten te regelen en kan testen of de Skoda naafkappen passen. Wordt vervolgd :)

>> >> Hier inmiddels meer foto's:

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, en die spaken ben ik me bewust van. Vandaar dat ik al direct begon over middeltjes om dat zo goed mogelijk te laten verlopen :)

Aan de andere kant is het trouwens wel zo dat ik deze met behulp van een borsteltje beter van binnen en van buiten kan wassen zonder ze eraf te halen. Dat lukt nu bij minder maar bredere spaken niet echt goed.

Zou me niks verbazen als ze origineel voor bijv. de RS (Gigaro) velgen al zwarte kapjes hebben. Het is alleen zo'n dag dat je niks kan vinden, heb dus die MSW kappen naast me liggen maar niks fatsoenlijks om mee te meten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> De skoda boutdoppen passen trouwens ook op de M17 bouten die meegeleverd zijn. De eerste keer passen kreeg ik ze dr bijna niet meer vanaf, maar na 2-3 keer ging het redelijk stroef en toch soepel genoeg (vallen ze er ook niet af) :)

Morgen even naar de Brezan om de hoek om te kijken of:

- McGard slotbouten wel in de velg passen (en of je dus met de sleutel wel in het gat kan). Zo niet, dan moet ik mogelijk speciale typen bestellen die een smallere sleutel hebben.

- Of de Skoda slotbout-doppen ook op deze slotbouten passen. Zo niet dan wil ik de zwarte slotbout versie bestellen.

Hier alvast een duidelijke vergelijking van de M14 x 1,5 x 28mm bouten.

Bouten vergelijken

Links: Skoda (VAG) Bol-Conisch (Radius 13), Rechts: OZ (MSW) Conisch (Kegel KE60)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie velgen!

Ik heb ze juist ook zwart genomen zodat het minder opvalt dat ik eigenlijk nooit poets....en de polisch (chroom zal toch niet?) buitenkanten zijn makkelijk en snel schoon te vegen zodat het weer min of meer glimt... :drive1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, heb ik het ergens chroom genoemd? Nee, dat is het zeker niet. Wel noemt Skoda het zwarte/zilveren logo 'black/chrome' in hun systemen dus neem ik dat over :)

Precies waarom ik zo'n type zocht. Het zwarte verbergt mooi vuil e.d. en het polished deel geeft daarop een zeer mooi contrast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zijn mooie velgjes Ronald en gaan je een boel werk opleveren met elke keer weer schoonmaken

Maar wie mooi wil wezen moet pijn lijden zeggen ze wel eens. :dopey_h4h:

Maar toch even twee dingen.

Smeer je wel tussen het contactvlak van ijzer en het aluminium van de velg een laagje kopervet ( je moet toch nog naar brezan)

en ga je je remklauwen cq trommelremmen ook nog een kleurtje geven ? want met die open spaken ga je die onbehandelde dingen uiteraard wel zien, en als er dan zo'n roestklomp achter een mooie velg zit............ blehhhhhh

Maar goed nu dus eerst het rubber om het aluminium laten leggen en uit laten balanceren en laten vullen met helium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze banden zijn al gemonteerd en gebalanceerd (zwarte gewichtjes) geleverd. Misschien was dat nog niet helemaal duidelijk. Alles is dus als een gehele set geleverd. Op de 4e foto in de FP zie je precies zoals ik ze binnen kreeg.

Kopervet is wel een goede, je bedoelt dat er dan geen lelijke plek ontstaan aan de velg zijde?

De trommels zijn al bij aflevering met zwarte hittebestendige verf behandeld. Dit wordt bij de 30k nog even over gedaan, het begin er een beetje doorheen te komen op sommige plekken. De remklauwen zijn nog origineel (grijs), weet ook niet of je die uberhaupt zomaar (en zonder te veel gedoe) kan spuiten.

Bij Brezan geweest. De McGard slotbouten en sleutel passen prima in de velg. Helaas passen de plastic skoda doppen niet op de slotbouten. Die van skoda zijn zeker 2-3 mm breder.

Brezan neemt maandag even contact op met hun leverancier om te kijken of ze ook zwarte bouten ( à la McGard) hebben zodat ik niet met 4 plastic doppen en 1 glanzende slotbout rondrij. Gok dat skoda maar 1 maat dopje heeft anders was dat ook nog een idee geweest. Kleeblatt hadden ze ook liggen trouwens, maar die heeft een grijze dop. Een 3e optie dus om die te combineren met de grijze boutdoppen die ik al heb. Al vraag ik me af of dat er wel zo goed uitziet bij deze velgen. Vanavond/morgen maar eens bekijken en vastleggen op de foto.

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel eens van een spuitbusje zwarte verf gehoord ??

En dan de sneldrogende !

En ja kopervet tussen het velgvlak wat tegen het ijzer contact maakt ( vlakke vlak met de boutgaten )

Want ik zag het met mijn bandenwissel voor de winter al dat het daar begon met corroderen ( ijzer / alu verdraagd mekaar niet ( en geeft een reactie ) en heb van de week dat ik de LM velgen er weer onder zette meteen een dun laagje van dit kopervet op dit vlak gesmeerd.

Voordelen ervan zijn dat het corroderen wordt tegen gegaan omdat koper die reactie tegengaat

en als je een bandenwissel moet doen dat je niet tegen je band staat te trappen om het los te krijgen ( had ik in noorwegen met me RR en klapband )

En op foto kreeg ik indruk dat je hem er los omgelegd had , maar hij zat er dus al netjes omheen e gebalanceerd en al dus !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, ze zijn dus toch zwart, des te mooier!

Check even de foto's hierboven, ze zijn exact zoals ze daarop staan. Zwart van binnen, polished van buiten >> alleen de voorzijden van de spaken (zie ook de titel van dit topic).

wel eens van een spuitbusje zwarte verf gehoord ?? En dan de sneldrogende !

En dat zie jij zo voor je dat ik mijn wiel eraf haal en zo begin te spuiten (en niet eens hittebestendig). Ik neem aan dat je bepaalde delen moet afplakken/demonteren om precies het juiste deel zwart te maken?

Kopervet zal ik gaan kopen, wat jij omschrijft is me al opgevallen bij de originele velgen.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info.

Het naafgat van het wiel aan de voorzijde (waar de palletjes van het logo in vallen) is 55-56 mm breed.

Het hele opzetstuk van MSW is 68 mm breed en valt dus ruim over het gat heen.

Het logo wat daar weer in past is 60 mm breed.

Wat ik heb kunnen vinden

http://www.ebay.com/itm/4-Stuck-60-mm-Skoda-Felgendeckel-Aufkleber-Octavia-Superb-Fabia-Roomster-/251013403931 >> Nieuwe stijl

http://signdezine.co.uk/vinyl_graphics/proddetail.php?prod=3D-Domed-Gel-SKODA-wheelcenter-auto-008 >> apart..., en in alle maten leverbaar

Ik heb er eerder meer gezien van 60mm, die zijn nu niet te vinden. Zal het dus maandag nog eens proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het eigenlijk even over je boutkoppen ronald

Niet over remklauwen en/of trommels

Vandaar :) heb mijn eerdere tekst even doorgehaald. Dat zou kunnen ja, maar zou dat niet snel loskomen bij het monteren?

@Michel

Uiteraard! Hoe meer er van kunnen profiteren hoe beter.

Ik heb ze besteld op http://www.reifentiefpreis24.de

Ze hebben een ruim assortiment, behoorlijke goede prijzen voor zowel velgen als banden, redelijke verzendkosten, zoeken veel voor je na (o.a. check of je auto deze velg/band wel kan hebben en of TUV het goedgekeurd heeft) en monteren dus direct alles met zwarte gewichtjes!

aangepast door PC-fre@k
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen ja, maar zou dat niet snel loskomen bij het monteren?

Zou uiteraard kunnen ja , dan blijft poedercoating over maar dan wordt de prijs weer hoger en dus niet meer aantrekkelijk

En ik kan je alvast verklappen dat je binnenkort na het bezoekje bij JD een week een grijns op je geEnzicht gaathebben..

Volgens mij rijd hij dagelijks al met die grijns, dus dat gaat nu een glimlach worden hoor !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

beiden hebben gelijk denk ik ;)

Voor wat betreft de bouten, spuiten zie ik niet zo zitten. Denk dat het er te snel eraf komt zetten omdat het heel glad materiaal is. Idee van Brezan was dus normale zwarte bouten (die van McGard zijn glanzend zwart). Zal dus een beetje afhangen van de prijs. In het ergste geval koop ik gewoon 4 zwarte slotbouten en plaats ik over de andere 16 boutjes een glanzend zwart kapje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe