Ga naar inhoud

Skoda Rapid


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat heel wat particulieren liever een mpi dan een tsi kopen. Alleen daarom al zou die motor leverbaar moeten blijven. Dat de prijs evenhoog is als de tsi-broer, zal ook met de wet van vraag en aanbod te maken hebben. De tsi wordt op veel grotere schaal geproduceerd kan kan daardoor dus goedkoper zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook Erik. Maar met name ouderen die weinig kilometers maken, zullen wellicht eerder kiezen voor de bewezen techniek van een mpi en de modernere, maar dus ook storingsgevoeligere tsi links laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar veel korte ritjes en een turbo, dat is volgens mij ook geen goede combinatie. Wat ben je met wat extra pk's als je een auto weinig deftig warm rijdt, dat je wat harder vooruit schiet als je op het gaspedaal drukt, is dat alles? Het enige wat je daarmee krijgt is problemen (en kosten) op termijn.

Uiteraard, voor een auto die vaak of altijd mooi warm kan gereden worden, is het een ander verhaal natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.2TSI wordt op veel grotere schaal geproduceerd (met de bijbehorende schaalvoordelen), maar daar komt bij dat In Nederland het prijsverschil tussen een MPI en een TSI flink wordt gedempt door de hogere CO2-tax voor een MPI.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik snap het nog steeds niet, dat modern ontworpen auto's nog steeds niet aangepast zijn aan wat langere mensen?

Zo superlang ben ik nou ik weer niet (1.89m), maar dan moet je toch in een hedendaagse auto wel fatsoenlijk kunnen zitten c.q. instappen?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor eerst de Rapid in levende lijve gezien en in gezeten.

Was een Elegance uitvoering, en moet zeggen zag er netjes uit.

Aan hand van CH zijn opmerking ook eens gekeken hoe ik achter stuur zou zitten en wat hoofdruimte tot hemel; zou zijn.

Wel ik hield toch nog een 5 cm over aan vrije ruimte, en met stoel in achterste stand zat ik zeker niet verkeerd achter het stuur.

Inrichting is volledig en toch sober, en kan me zeker wel vinden in deze wagen.

Alleen het uitstappen is ff wennen want tsja als je een Yeti gewend bent, dan zit je hier wel erg laag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je zit in een auto heeft natuurlijk ook te maken met hoe je lijf in elkaar zit.

Niet alleen de pure lengte speelt een rol, maar ook de verhouding tussen beenlengte versus romplengte.

Tuurlijk kun je de stoel wel een eind naar achteren zitten (of nog erger achterover) maar dat is vaak funest voor je zitpositie. Heel veel mensen zitten met gestrekte armen aan het stuur, en dat is nou niet bepaald de beste aktieve/veilige houding...

Het viel me gewoon op dat bij de Rapid, de dakrand jammer genoeg vrij ver doorloopt richting portier en helaas niet verder opgetrokken is, richting dak zelf.

Ergonomie is ondanks alle hedendaagse kennis er van, nog soms ver te zoeken.

En idd, zoals Menno zegt, je denkt vaak, he ik ben er al op de stoel, en dan moet je nog dieper.

Die lage zit, waar WMM het over heeft, is misschien leuk voor een F1 auto, maar met verkeersveiligheid, overzicht, actieve rijderspositie, e.d. heeft het weinig te maken.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lage zit, waar WMM het over heeft, is misschien leuk voor een F1 auto, maar met verkeersveiligheid, overzicht, actieve rijderspositie, e.d. heeft het weinig te maken.

Nu trap je in dezelfde valkuil als Ed eerder deed: ook hier is je lichaamsbouw in combinatie met je totale zithouding van belang. laag en rechtop is waarschijnlijk beter dan hoog en liggend, om maar eens een dwarsstraat te noemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is de rapid een verlengde Fabia sedan. Ik had 'm breder verwacht. Verder vind il het interieur wel heel erg spartaans.

Stoelen zijn ook niet naar mijn zin. Wellicht dat de dynamic sportstoelen beter zijn.

Maar ik wacht wel op een gebruikte Octavia III combi RS. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe