Ga naar inhoud

Skoda Rapid


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Uit het Skoda Magazine:

Skoda levert de Rapid met een ruime keuze aan motoren. Het programma begint met een driecilinder 1.2 benzinemotor met 55 kW (75 pk), gevolgd door de 1.2 TSI met 63 kW (86 pk).

Nog meer vermogen levert de 1.2 TSI 77 kW (105 pk) en 6 versnellingen. Het topmodel heeft 1.4 TSI onder de motorkap met een vermogen van 90 kW (122 pk) en een 7-traps DSG automaat.

Maakt u veel kilometers? Dan is de 1.6 TDI 77 kW (105 pk) turbodiesel interessant.

De 1.2 TSI en 1.6 TDI motor in de Rapid zijn zelfs zo zuinig dat ze slechts 20% bijtelling hebben!

Mijn commentaar:

Opvallend dat de motor waarmee de Fabia sinds de Fresh-aanbieding niet meer te krijgen is doodleuk terugkeert in de Rapid.

Bijtelling is 20%, geen 14.... (sorry WMM)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gloednieuwe ŠKODA Rapid scoort met 5 sterren in Euro NCAP-test

Topwaardering voor bescherming van volwassenen en kinderen

De ŠKODA Rapid heeft 5 sterren behaald in de Euro NCAP-crashtest. Het gloednieuwe model verdient deze hoogst mogelijke score dankzij de zeer goede bescherming van volwassenen en kinderen, het ontzien van voetgangers en de aanwezigheid van diverse assistentiesystemen.

post-117-0-91002600-1354309519_thumb.gif

De volledig nieuwe

ŠKODA Rapid moet nog op de markt komen, maar de eerste pluim is al binnen. En wat voor een: de toonaangevende, onafhankelijke Euro NCAP-test bewijst dat de Rapid een topper is op het vlak van veiligheid. De ŠKODA Rapid behaalde bij Euro NCAP een score van maar liefst 94 procent voor de bescherming van volwassen inzittenden. De crashtestdummy’s brachten het er goed van af bij de frontale en zijdelingse aanrijding en tijdens de paaltest, die het uiterste van de carrosseriestructuur vraagt.

Ook kinderen reizen zeer veilig in de Rapid, wat blijkt uit de score van 80 procent. De dynamische test met een dummy van een 3-jarig kind leverde het maximaal aantal punten op. In combinatie met een achterin geplaatst ISOFIX-kinderzitje van ŠKODA Originele Accessoires waren de jongste inzittenden goed beschermd tijdens de frontale en zijdelingse botsproef.

Verder was er een compliment van Euro NCAP voor het ontwerp van de voorbumper en motorkap. De bumper ontziet het been van een voetganger zoveel mogelijk en de motorkap blinkt uit in het absorberen van de impact van het hoofd van een kind. Tot slot zijn de 5 sterren in de Euro NCAP-test ook te danken aan de veiligheid verhogende assistentiesystemen, zoals standaard ESC en gordelverklikkers voorin. “Bij ŠKODA draait het om mensen. Technologie is geen doel op zich, maar een middel om de veiligheid en het comfort voor bestuurder en passagiers te verbeteren”, aldus Frank Welsch, binnen de ŠKODA-directie verantwoordelijk voor techniek en ontwikkeling.

De ŠKODA Rapid komt begin 2013 op de markt. De uiterst scherpe vanafprijs wordt binnenkort bekend gemaakt.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle prijzen van de Skoda Rapid

m1myw3gbw83k_600.jpg

5 december 2012 | 12:32 | Tekst: Michiel Willebrands

Skoda heeft de complete prijslijst van de Rapid vrijgegeven. De Tsjechen hebben de basisprijs van de nieuwkomer ruim onder de 15.000 euro weten te houden.

De prijslijst van de Skoda Rapid begint bij 14.190 voor de 1.2 TSI Greentech met 86 pk in Active Go!-trim. Greentech is de Skoda-naam voor brandstofbesparende maatregelen zoals een start/stop-systeem en een regeneratief remsysteem. De 1.2 TSI’s en 1.6 TDI’s zijn hiermee uitgerust en daarmee komen zowel de 1.2 TSI als de 1.6 TDI in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent.

Er zijn vier benzineversies van de Rapid: een 1.2 met 75 pk, een 1.2 TSI met 86 en 105 pk en een 1.4 TSI met 122 pk. Dieselen kan met een 1.6 TDI van 105 pk. De 1.2’s van 75 en 86 pk worden geleverd in combinatie met een handgeschakelde vijfbak, de 1.2 TSI met 105 pk heeft een zesbak en de 1.4 TSI is gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie. De 1.6 TDI heeft een handbak met vijf verzetten.

De introductieprijs van 14.190 voor de Go!-uitvoeringen levert volgens Skoda een bijtelling op van 99 euro per maand in de belastingschijf van 42 procent.

Uitrustingsniveaus

De Rapid in Active-uitvoering heeft standaard onder andere ABS, ASR, ESC, een 40/60 neerklapbare achterbank, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, gordijnairbags, elektrisch bedienbare ramen vóór, een in hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel, radiovoorbereiding met vier luidsprekers en dagrijverlichting. Bij de Comfort zit daar nog airco bij.

De Ambition heeft onder andere boordcomputer, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, chroomdetails in het interieur, portiergrepen en spiegelkappen in carrosseriekleur, getint glas, leeslampjes vóór, mistlampen, een radio met cd-speler en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Topversie is de Elegance met onder meer elektronisch geregelde airconditioning, zes luidsprekers, MP3-aansluiting, elektrisch bedienbare ramen achterin, leer op de handremhendel, versnellingspook en het stuurwiel, lichtmetalen velgen, hoogteverstelling op beide voorstoelen en een middenarmsteun vóór.

Voor de zakelijke rijder is er de Businessline voor een meerprijs van 400 euro. De Ambition Businessline is dan voorzien van zaken als 15-inch lichtmetaal, Bluetooth-telefoonvoorbereiding, een multifunctioneel stuurwiel, klein lederpakket, mistlampen met Corner Function en een navigatiesysteem met Europese kaart. De Elegance Businessline heeft onder meer donker getinte ramen achter, 16-inch lichtmetalen wielen, Bluetooth, multifunctioneel stuurwiel, parkeersensoren achter en een navigatiesysteem met Europese kaart.

Hieronder de volledige prijslijst. De Skoda Rapid staat vanaf 17 januari bij de dealers.

Active Go!

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 14.190

Comfort Go!

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 15.390

Active

1.2 75 pk

€ 14.990

Active

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 15.990

Comfort

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 17.190

Comfort

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 18.290

Comfort

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 22.390

Ambition

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 17.990

Comfort

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 19.090

Ambition

1.4 TSI Greentech 122 pk

€ 22.240

Ambition

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 23.190

Elegance

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 19.140

Elegance

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 20.240

Elegance

1.4 TSI Greentech 122 pk

€ 23.390

Elegance

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 24.340

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dus de meest luxe tdi uitvoering kost je zonder extra opties maximaal 217 euro bijdrage netto:

Bijtelling calculator

Fiscale bijtelling voor auto van de zaak berekenen

Fiscale cataloguswaarde van de auto:

U rijdt meer dan 500km per jaar prive?: JaNee

Mijn auto valt in de volgende bijtellingscategorie: 25% categorie20% categorie14% categorie

Uw hoogste fiscale tariefschijf (zie loonstrook): 33,6%42%52%

Eigen bijdrage per maand:

Fiscale bijtelling van de auto per jaar: 5000

Bruto bijtelling voor U per maand rekening houdend met eigen bijdrage: 417

Netto kosten voor U per maand: 217

Netto kosten voor U per jaar: 2604

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker goedkoop. Iemand die hem zelf betalen mag is ongeveer de helft van dat bedrag aan MRB kwijt. En de ander helft ongeveer aan verzekering. (Dat klopt niet helemaal maar toch). Dan heeft die er nog geen meter mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@WMM: komt vast nog. De 1.6TDI met DSG is een zeer wijd toegepaste aandrijflijn binnen het VAG-concern.

Hoe dan ook...ook al is de 1.6 tdi dsg er in de Rapid, dan nog gaat mijn voorkeur uit naar een O3 tdi dsg of iets anders zoals de Jetta Hybrid. De Rapid wil ik wel erg graag proefrijden want ik ben wel benieuwd! En misschien stel ik mijn mening dan wel heel erg bij? Je kunt alle kanten op met mij toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bus en Cyrus, ik zal het nog gekker maken ik denk dat ik er nog minder voor zou moeten betalen. Als ik lease onder mijn budget krijg ik het restant bruto bij mijn salaris. Dus stel een Rapid kost full operational 800 euro in de maand om te leasen, dan zou ik zo'n 250 euro overhouden van mijn budget, dat gaat in mindering op de bijtelling en dan blijft er netto waarschijnlijk nog iets over tussen de 30 en 80 euro denk ik.

Sterker nog als ik een Fabia zou rijden in de 14% bijtelling zou ik er geld bij krijgen..

Desalniettemin denk ik dat de Rapid voor een mooi bedrag in de markt is gezet en dat we er daar best wel eens veel van op de weg kunnen gaan zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst meegedaan via "Verrassend Skoda" met de verloting van kaartjes voor de introductie van de Skoda Rapid in het Park de Hoge Veluwe. Wat denk je, krijg ik gisteren een envelop met 2 gratis kaartjes + parkeerkaart voor deze introductie op 27 december. Normaal win ik nooit iets, deze keer bingo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Alle prijzen van de Skoda Rapid

m1myw3gbw83k_600.jpg

5 december 2012 | 12:32 | Tekst: Michiel Willebrands

Skoda heeft de complete prijslijst van de Rapid vrijgegeven. De Tsjechen hebben de basisprijs van de nieuwkomer ruim onder de 15.000 euro weten te houden.

De prijzen in België

Benzine

Skoda Rapid 1.2 Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.2 Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.2 GreenTec Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.2 GreenTec Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 Elegance

19.639 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 GreenTec Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 GreenTec Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 105 GreenTec Elegance

19.639 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 Elegance

19.639 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 GreenTec Active

16.790 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 GreenTec Ambition

18.240 €

Skoda Rapid 1.2 TSI 86 GreenTec Elegance

19.939 €

Skoda Rapid 1.4 TSI Active

16.490 €

Skoda Rapid 1.4 TSI Ambition

17.940 €

Skoda Rapid 1.4 TSI Elegance

19.639 €

Skoda Rapid 1.4 TSI GreenTec Active

16.790 €

Skoda Rapid 1.4 TSI GreenTec Ambition

18.240 €

Skoda Rapid 1.4 TSI GreenTec Elegance

19.939 €

Diesel

Skoda Rapid 1.6 TDI Active

18.940 €

Skoda Rapid 1.6 TDI Ambition

20.440 €

Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

21.140 €

Skoda Rapid 1.6 TDI GreenTec Active

19.240 €

Skoda Rapid 1.6 TDI GreenTec Ambition

20.740 €

Skoda Rapid 1.6 TDI GreenTec Elegance

21.440 €

De prijslijst van de Skoda Rapid begint bij 14.190 voor de 1.2 TSI Greentech met 86 pk in Active Go!-trim. Greentech is de Skoda-naam voor brandstofbesparende maatregelen zoals een start/stop-systeem en een regeneratief remsysteem. De 1.2 TSI’s en 1.6 TDI’s zijn hiermee uitgerust en daarmee komen zowel de 1.2 TSI als de 1.6 TDI in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent.

Er zijn vier benzineversies van de Rapid: een 1.2 met 75 pk, een 1.2 TSI met 86 en 105 pk en een 1.4 TSI met 122 pk. Dieselen kan met een 1.6 TDI van 105 pk. De 1.2’s van 75 en 86 pk worden geleverd in combinatie met een handgeschakelde vijfbak, de 1.2 TSI met 105 pk heeft een zesbak en de 1.4 TSI is gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie. De 1.6 TDI heeft een handbak met vijf verzetten.

De introductieprijs van 14.190 voor de Go!-uitvoeringen levert volgens Skoda een bijtelling op van 99 euro per maand in de belastingschijf van 42 procent.

Uitrustingsniveaus

De Rapid in Active-uitvoering heeft standaard onder andere ABS, ASR, ESC, een 40/60 neerklapbare achterbank, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening, gordijnairbags, elektrisch bedienbare ramen vóór, een in hoogte en diepte verstelbaar stuurwiel, radiovoorbereiding met vier luidsprekers en dagrijverlichting. Bij de Comfort zit daar nog airco bij.

De Ambition heeft onder andere boordcomputer, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control, chroomdetails in het interieur, portiergrepen en spiegelkappen in carrosseriekleur, getint glas, leeslampjes vóór, mistlampen, een radio met cd-speler en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Topversie is de Elegance met onder meer elektronisch geregelde airconditioning, zes luidsprekers, MP3-aansluiting, elektrisch bedienbare ramen achterin, leer op de handremhendel, versnellingspook en het stuurwiel, lichtmetalen velgen, hoogteverstelling op beide voorstoelen en een middenarmsteun vóór.

Voor de zakelijke rijder is er de Businessline voor een meerprijs van 400 euro. De Ambition Businessline is dan voorzien van zaken als 15-inch lichtmetaal, Bluetooth-telefoonvoorbereiding, een multifunctioneel stuurwiel, klein lederpakket, mistlampen met Corner Function en een navigatiesysteem met Europese kaart. De Elegance Businessline heeft onder meer donker getinte ramen achter, 16-inch lichtmetalen wielen, Bluetooth, multifunctioneel stuurwiel, parkeersensoren achter en een navigatiesysteem met Europese kaart.

Hieronder de volledige prijslijst. De Skoda Rapid staat vanaf 17 januari bij de dealers.

Active Go!

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 14.190

Comfort Go!

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 15.390

Active

1.2 75 pk

€ 14.990

Active

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 15.990

Comfort

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 17.190

Comfort

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 18.290

Comfort

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 22.390

Ambition

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 17.990

Comfort

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 19.090

Ambition

1.4 TSI Greentech 122 pk

€ 22.240

Ambition

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 23.190

Elegance

1.2 TSI Greentech 86 pk

€ 19.140

Elegance

1.2 TSI Greentech 105 pk

€ 20.240

Elegance

1.4 TSI Greentech 122 pk

€ 23.390

Elegance

1.6 TDI Greentech 105 pk

€ 24.340

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe