Ga naar inhoud

Skoda Rapid


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

In November komt de Skoda Rapid in India op de markt. Het model lijkt een beetje een grote versie van de Fabia hatchback

De voorkant heeft het uiterlijk van een Fabia, de zijkant van een Volkswagen Vento, alleen de achterkant is gemodificeerd door Skoda India

Foto's waren onjuist, je vind een paar posts verder de nieuwe foto's.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat hebben de foto's van doen met dit bericht?!?

Ik zie 2 foto's van de MissionL, een studiemodel van het europese model van de Rapid en dan ook nog eens een foto van het interieur van een Yeti...

Foto's van de Rapid in India:

rapid.jpg

skoda-rapid-image.jpg

2011_Skoda_Rapid_29.JPG

_MG_1853.jpg

skoda-rapid-front-seats-051.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

De Rapid is weer gespot, maar de fotograaf heeft de foto's creatief "op kleur verkocht":

Autobild.de (zilvergrijs): Erlknig Skoda Rapid (2012) - Bilder - autobild.de

Auto.cz (rood): Fotogalerie - Spy Photos:

Beide hebben in ieder geval de Nurburgring al onveilig gemaakt: http://www.autoevolution.com/news/spyshots-skoda-rapid-on-the-nurburgring-almost-undisguised-45223.html

aangepast door HeMi24
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De onthulling van de Skoda Rapid is nu echt aanstaande. Dat blijkt wel uit deze foto’s die gemaakt zijn bij een laatste fotoshoot voor de onthulling van het nieuwe model.

Een voorbijganger mailde de foto’s naar de Tsjechische site idnes.cz. We zien dat de auto op details afwijkt van de mule die we laatst op de Nordschleife spotten. De voorkant van het productiemodel heeft meer weg van die van de MissionL Concept, die we op de IAA in Frankfurt konden zien.

Met de Rapid gaat Skoda weer terug naar z’n basis: grote auto’s bouwen tegen een relatief gunstige prijs. De nieuweling is namelijk nadrukkelijk ook op de groeimarkten gericht. Maar de Rapid komt ook in de West-Europese dealers te staan. De Skoda belandt met z’n lengte van 4,39 meter tussen de Fabia en Octavia in het gamma.

De motoriseringen zijn afhankelijk van het continent waar je de auto koopt. Op de Indiase markt komt de auto bijvoorbeeld met een 1.6 FSI met 105 pk en een 1.6 TDI met 105 pk beschikbaar. Ondanks de lage prijs komen bij ons in Europa onder de kap gewoon TSI’s en TDI’s te liggen en dus geen FSI’s meer.

Seat komt met z’n eigen versie van de Rapid, de Toledo. Van die auto verwachten we het publieksdebuut ook op de Autosalon van Parijs in september

m1fydxbbf550.jpg.m1fydxcbhi52.jpg

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi wagen zeker de achterkant veel mooier dan deze van de superb, natuurlijk smaken verschillen.

Nu nog het prijskaartje en dan weet ik waar mijn vakantiegeld van 2015 naar toe gaat :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw, nieuwer, nieuwst: ŠKODA Rapid

Nu nog nieuwer: ŠKODA Rapid

Wellicht heb je de geruchten al gehoord: de Citigo is nog maar net op de Nederlandse markt en nu al dient de volgende ŠKODA zich aan! De ŠKODA Rapid verwachten we medio januari 2013 bij de dealers in het land.

Op de hoogte blijven van de ŠKODA Rapid?

Meld je nu aan voor de ŠKODA Nieuwsbrief en je mist niets meer!

post-117-0-25124500-1339450040_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Skoda Rapid is officieel!

19-06-2012

rapid-skoda.jpg

Pats! Na de spyshots was het geen geheim meer. De Skoda Rapid wordt een nieuwe budgetboldie van de Tsjechen die de ruimte tussen de Fabia en Octavia opvult. Dit zijn de eerste foto’s.

Wat opvalt is dat ze flink hebben vastgehouden aan de MissionL Concept (livepics). Deze productieversie is grotendeels gelijk, op de minder spannende deurgrepen, koplampen, spiegels en velgen na. Ook is het dak nu gewoon wit. De Rapid (4,48 meter lang, 1,70 meter breed) komt in eerste instantie met 4 benzine- en 2 dieselmotoren op de markt, die niet nader worden gespecificeerd.

En met de Rapid kunnen we kennis maken met de nieuwe designrichting die het merk opgaat. Tuurlijk, in de basis is het een sedan die nét iets teveel op de Seat Toledo lijkt, maar net als met de stadsvoitures als de Citigo en Mii krijgen ze allemaal een eigen smoeltje.

Prijzen zijn er nog niet, maar Skoda strooit wel met termen als ‘betaalbare auto’ en ‘prijs-kwaliteitsverhouding’. Die gaat niet gek veel kosten dus. En daar is vraag naar, nietwaar Dacia?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste echte foto's van de toledo (=rapid) zijn er ook:

Dus nu is er ook een kijkje in het interieur (of ik heb die beelden eerder gemist, kan heel goed natuurlijk)

http://www.netcarsho...allpaper_0b.htm

http://www.netcarsho...allpaper_0c.htm

Ik vind het wel geslaagd, het dashboard oogt erg rustig en lijkt zelfs op dat van de Superb (op de smallere tunnel na dan)

Wat ik dan weer wel jammer vind (op de tweede foto goed te zien) is het gebruik van de oude binnenverlichting, die zit al vanaf 1997 in de Golf / Passat.. Beetje out-dated als je het mij vraagt.. Maar goed dit zijn de foto's van de Toledo, wie weet is het in de Rapid wel anders..

De lange antenne (ipv de haaievin) is ook weer terug :-S

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

post-27-0-39911600-1342811430_thumb.jpg

Gereden: Skoda Rapid

Na een wat frivolere periode keert Skoda meer terug naar de essentie van het merk en komt met een auto die een bescheiden aanschafprijs op een welhaast ‘ouderwetse’ manier combineert met een imposante binnenruimte. Die auto heet Rapid, is een relatief compacte vijfdeurs hatchback en wij weten inmiddels hoe hij rijdt.

Zoals jullie eerder vandaag al op deze website hebben kunnen lezen, probeert Skoda de nieuwe Rapid voor zo’n vijftienduizend euro in de prijslijsten te krijgen.

De definitieve prijzen zijn nog niet bekend, maar als ze dat bedrag daadwerkelijk op de kaartjes weten te krijgen staat er met de Rapid een aantrekkelijke auto.

Hij staat weliswaar op een verlengd platform van de Fabia en de Roomster en is dus een auto in het B-segment, maar z’n wielbasis van 2.60 is langer dan die van een Octavia hatchback.

Dat zorgt inderdaad voor een imposante ruimte op de achterbank, zelfs ik kan er met mijn riante twee meter heel redelijk achter mijzelf zitten.

En dat is niet slecht voor een auto van dit formaat.

De bagageruimte is bovendien erg riant met een minimale inhoud van 550 liter.

Praktisch? Dat is de Rapid, ondanks zijn wat geringe breedte binnenin, zeker.

Probleempjes

De Rapid is dus een lange, maar ook een verhoudingsgewijs smalle auto, en dat levert hem een ietwat merkwaardig rijgedrag op.

Niet zozeer in bochten want de koersvastheid is prima, de carrosserie helt niet veel over en ook wat betreft de rechtuitstabiliteit hebben we bij deze nieuwe Tsjech weinig te klagen.

Bovendien voelt de besturing vrij solide. Niet direct, maar gelukkig ook zeker niet te licht.

De ‘probleempjes’ zitten hem in de manier waarop deze auto de oneffenheden in het wegdek glad strijkt.

Dat doet hij namelijk niet zo goed.

Op zoek naar een vleugje dynamiek heeft Skoda zowel de vering als de demping van de Rapid vrij stug gemaakt en dat zorgt ervoor dat je veel hobbeltjes en gaten in het wegdek vrij goed voelt.

Hadden ze de ophanging iets soepeler gemaakt dan was de Rapid een comfortabeler auto geweest, al had-ie dat waarschijnlijk moeten bekopen met een minder strak bochtengedrag.

Je mag dus zeggen dat het onderstel van de nieuwe Skoda Rapid niet het meest uitgebalanceerde geheel is op de markt, maar dat zal kopers van dit strak gelijnde ‘budgetmodel’ naar alle waarschijnlijkheid worst wezen...

post-27-0-79582100-1342811463_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de elektrische ramen achter niet eens voor bediend kunnen worden.

Wat belooft dat verder?

Als ik niet minimaal de gelijke opties van mijn huidige fabia² kan krijgen op de Rapid, dan haak ik bij voorbaat af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja aan de andere kant waar heb je het over ?

Nu een redelijk luxe uitgevoerde Yeti

Maar daar zit achter gewoon standaard de ouderwetse swengel voor het open en dicht doen van de ramen

dus niets electrieke luxe

Aan andere kant is het mbt veiligheid wel prettig als het achter elektrieke is dat je het kunt blokkeren voor

want kleine kindervingertjes kunnen wel een knoppie bedienen maar een swengel hebben ze toch meer problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan koeten er permanente sonniboys in !

kunnen ze pielen met de knoppies maar niet naar buiten springen

Had 2 jaar terug met die kleine van vriendin

je rijd op A30 en opeens zit ze aan de deurhendel te pielen, met gevolg deur ging open ( 2 keer hendel gepield )

en ja dacht dat kinderslot erop stond , niet dus.

Wel je schrikt je wezenloos, maar gelukkig zij ook ! 4 a 5 jaar toen.

En na een standje ( terecht of niet ) was het ik kom er niet meer aan hoor !! met een heel ernstig gezichtje !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe