Ga naar inhoud

Skoda Rapid


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Het lijkt mij een geslaagde auto, het succes zal wel een beetje afhangen van de prijzen. De genoemde vanaf prijs van 15k is voor de basis 1.2 MPI uitvoering, daarmee zit ie op vergelijkbaar prijsniveau als de roomster. Kijk je naar een aangeklede diesel dan zit een roomster al op de 26k (zonder opties) pak je dan de octavia prijslijst dan staat daar een Octavia 1.6 TDI elegance voor 27k (en dan heb je dus een auto met zo'n beetje alle toeters en bellen inclusief ruitbediening voorin voor de achterportieren :P ) of een octavia ambition business voor 26k..?

Dus zo verschrikkelijk nuchter en back to de basics is het allemaal niet..

Wat me ook opviel is dat er nog altijd interieur verlichting uit 1997 in de auto gebruikt wordt. Da's toch wel een beetje schraal als je het mij vraagt.

Ow en er zijn geruchten over een Rapid combi..

1023111_skoda-rapid-skodovka.jpg

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me ook opviel is dat er nog altijd interieur verlichting uit 1997 in de auto gebruikt wordt. Da's toch wel een beetje schraal als je het mij vraagt.

Als die goed werken en doen waar ze voor bedoelt zijn is dat toch geen probleem.

De meeste problemen onstaan bij nieuwe onderdelen.

Zolang de auto bestaat gebruikt men ook nog steeds ronde banden. :D :D :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang de auto bestaat gebruikt men ook nog steeds ronde banden. :D :D :P

Die banden hebben zich in de loop der jaren ook verder ontwikkeld, net als de rest van de techniek van een auto, daarom verbaast het me dat er nog altijd dergelijke oude onderdelen gebruikt worden. Nieuwere types van de verlichting (zoals in de S2) hebben keurig verlichte knoppen en van die ledjes die op je dashboard schijnen. De S1 had dat trouwens ook, gebruik dan op z'n minst die unit. Dit ziet er, als je het mij vraagt, gedateerd uit.

Maar zoals je terecht opmerkt, ook die oude lampjes gaan nog altijd branden als je deur open doet ;) (het is ook wel iets persoonlijks dat ik me daar "druk" over maak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of op de onderstaande link de Rapid betreft die straks ook hier in NL op de weg komt, maar daar staat dat de Rapid 1699 mm breed is, daarmee is ie (aan de buitenkant in ieder geval) breder van de roomster.

http://www.cardekho.com/dimension/Skoda_Rapid/Skoda_Rapid_1.6_MPI_Active-dimension.htm

Volgens mij wordt de prijs het issue. Wellicht dat de O3 dan weer iets groter (en duurder) wordt zodat de Rapid wat beter tussen de Fabia en Octavia past?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ED, dat is maar flauwekul dat is toch wel duidelijk.

Even over de breedte van de Rapid.

In ons land, waarbij iedere reconstructie van een weg er een smaller exemplaar met smalle parkeervakken voor terug komt. (Dit alles om de snelheid eruit te halen). Is een smalle auto gewoon gemakkelijker dan een brede auto.

Waarom zou je het je moeilijk maken als het ook makkelijker kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ED, dat is maar flauwekul dat is toch wel duidelijk.

Was dat van mij ook hoor !! :D

we weten allemaal dat de aarde plat is en banden rond ! Toch ?? B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Busje, in mijn geval moet ie juist zo breed mogelijk zijn, anders passen de 3 kinderstoelen niet op de achterbank.

Totdat Skoda komt met een 7 persoon iets en mijn leasecontract afloopt natuurlijk, dan kan het allemaal in de lengte.. (doe mij maar een snow man)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mis, vind ik. Ik vind het trouwens niet slecht dat Skoda een beetje meer terug zou grijpen naar 'budget' imago, zo blijft het betaalbare VAG techniek (alhoewel ik daar de laatste jaren toch mijn twijfels over krijg). Ik zou het wel overwegen als opvolger van mijn huidige, indien de prijs redelijk is natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over, want Skoda kruipt de laatste jaar steeds meer richting VW. En dan bedoel ik voornamelijk qua prijs.

Wellicht dat ik op het einde van het jaar de GL van de hand doe. Graag zou ik er een model met een DSG-bak voor in de plaats kopen. Maar bij Skoda worden die zo duur, dat ik hoogswaarschijnlijk uitwijk naar de VW Polo. Die is op het moment het goedkoopste (TSI 90 pk Comfortline of Highline ) en blijf je onder de € 20.000,--

Eigenlijk is dat toch te gek dat een kleine auto zoveel geld moet kosten. Mijn eerste Octavia SLX 1.9 TDI uit 1999 kosten toen minder dan nu die Polo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Skoda krijg je net iets meer voor het geld, maar het budget-imago zijn ze wel een beetje kwijt. Misschien maar goed ook, want anders zouden we gewoon in een koekblik rijden net als die 7k-8k autootjes.

De Rapid zal zeker zijn vrienden vinden. Een ruime gezinsauto zal het niet worden, maar dat is de fabia ook niet ondanks dat je er met kleine kinderen best in kunt rijden. Maar met 4 volwassenen is het maar net te doen. Laten we zeggen, een mooie 3 personenauto. Voor 4 personen mag je aansluiten bij de Octavia en de Yeti (en Roomster want die heeft ook de kont/ breedte van de Octi). De Superb is geschikt voor 5, maar ook dat is op lange ritten volgens mij geen dolle pret. Ik zou eerlijk gezegd geen enkele auto kennen waar je comfortabel met 3 volwassenen achterin zit en niet meteen 2 rijstroken nodig hebt...

Maar de meesten achterin houden gewoon de mond en klagen niet zo want anders moeten ze misschien gewoon lopen ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn auto is over 3/4 jaar aan vervanging toe en de Rapid staat niet op mijn lijstje.

Zal wel de O3 worden vermoedelijk! Hopelijk komt deze net op tijd aan hier in NL, een S2 is te groot voor me en een ander merk zie ik niet zo zitten!

Het mooist: een O3, tdi met dsg! Dat lukt maar zal deze zoals nu in de 25% bijtelling vallen of in de 20% bijtelling alhoewel die weer is aangescherpt?

We wachten maar even af. Voorlopig alle aandacht voor de Rapid die zeker wel punten zal scoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

m1myw3hb4r3h_600.jpg

26 oktober 2012 | 10:00 |

Er gaan geruchten dat er een Skoda Rapid komt met de naam 'Spaceback’. Het wordt een stationwagen-achtige, maar in tegenstelling tot de huidige combi-modellen van het merk is ruimte bij de Rapid niet het voornaamste aandachtspunt.

Auto, Motor und Sport meldt dat deze versie van de Rapid een model wordt dat vergelijkbaar is met de Audi A3 Sportback. Dat is dan ook de reden dat de Tsjechen niet voor de naam Combi kiezen, maar voor het meer lifestyle-achtige 'Spaceback'.

De overhang achter blijft gelijk ten opzichte van de normale Rapid. Ook aan de inhoud van de bagageruimte verandert niets. De auto houdt dus net als de eerdergenoemde Audi het midden tussen een hatchback en een stationwagen, en creeërt daardoor ruimte voor de combi-versie van de nieuwe Octavia. Die auto, die begin volgend jaar op de autosalon van Genève onthuld wordt, belooft wel weer gewoon een ouderwets ruimtemonster te worden. De Octavia wordt sowieso wat groter dan de huidige, en door de Rapid niet te ruim te maken ontstaat er een duidelijk onderscheid tussen de modellen.

Voor de Rapid met ruimere toegang, de mogelijkheid tot het dak toe vol te laden en een volgens velen wat vlotter uiterlijk zou Skoda een meerprijs gaan vragen van rond de duizend euro. Men verwacht het model in de loop van volgend jaar op de markt. Skoda Nederland kan het bericht niet bevestigen: "We weten dat de fabriek bezig is met het kijken naar de mogelijkheid voor een andere carrosserievariant voor de Rapid, maar wanneer die komt en hoe die eruit komt te zien is nog niet bekend."

Bron: autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe