Ga naar inhoud

Skoda Enyaq iV


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

23 uren geleden, PC-fre@k zei:

Helaas niet in zijn geheel, sowieso zitten nog niet alle onderdelen in ETKA al is er in de laatste update wel redelijk wat bijgekomen wat betreft accessoires. Maar bijv. Skoda Sound System (of welke speaker dan ook) is onvindbaar terwijl die er bij de nieuwe Octavia er gewoon netjes in staan.

 

image.png

 

De balk en trekhaak (5LG803881) zelf hebben geen bekende prijzen

image.png

De control unit 5H2907383A wel, deze kost 228,66 ex. BTW

De kabelboom 5LA971541A kost 150 euro ex. BTW

Vraag is uiteraard wel of dit alles is, of dit de prijzen zijn die ze in NL gaan aanhouden en hoeveel manuren en bij komen kijken. Ik weet uit ervaring dat er redelijk wat open moet om de kabelboom netjes aan te  leggen (bij mijn Fabia werd dit alles gewoon door de dealer gedaan - kon destijds niet affabriek besteld worden)

Dank voor de info. Ik heb de voorbereiding meebesteld, desondanks moet er achter in de auto het nodige worden geregeld. Ik hou internet in de gaten voor de grote trekhaken leveranciers, wellicht dat ik het zelf doe (als eens bij een Superb gedaan), is te doen, wel goed kijken bij maken opening in de bumper (zal wel nodig zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach over een 8 jaar dan mag je tijdens het rijden zelfs spelletjes doen op die schermen.
Mag je ervoor intoetsen waar je heen wil en voor de rest mond houden en gamen....
De wagen rijd je er naar toe.....

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Captain Hookspreek ik dat dan ergens tegen ??
En als de wagens straks wel volledig autonoom zijn, dan vraag ik me af of we dan wel kunnen bellen met foon aan het oor en we een halve liter whisky tijdens de rit kunnen nuttigen.....

Zal er wel een regel komen dat we een controlerende functie krijgen op de wagen, en dus nuchter moeten blijven om dit goed te kunnen controleren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op andere fora staan er vragen over de ramen en types hiervan. Ik heb er hier eerder al naar gekeken, maar inmiddels zijn er meer onderdelen beschikbaar dus hierbij een update. 

5LA845011 en varianten 5LA845011A, 5LA845011B, 5LA845011C, 5LA845011D zijn de voorruiten. Allemaal met dezelfde beschrijving al is duidelijk te zien aan de datum vanaf welk moment ze leverbaar zijn (okt 2020 dan wel feb 2021)

Screenshot 2021-04-05 at 10.49.19.png

De voorruit is er in 5 uitvoeringen, 3 kosten er 608 euro ex. BTW. De andere 2 kosten 727 dan wel 783.
Mijn vermoeden is dat de eerste 3 gewoon varianten zijn, over tijd zeg maar. De laatste 2 zullen daadwerkelijk anders zijn. Denk aan HUD (er moet gepolariseerde lijnen - of hoe je dat wil noemen - in de ruit zitten) dan wel voorruit verwarming.

 

Screenshot 2021-04-05 at 10.47.29.png

De zijruiten voor (18) zijn er elk in 2 uitvoeringen. De ene uitvoering kost 84 ex. BTW, de andere maarliefst 218 euro!
Dit kan dus best eens het verschil zijn tussen extra geluidsisolatie en zonder.. 

De zijruiten achter (21) zijn er ook in 2 uitvoeringen maar deze hebben dezelfde prijs, namelijk 104 euro ex. BTW. Dit komt waarschijnlijk door de keuze tussen gewoon en Sunset (getint).

De ruitjes verder achteraan zijn er in nog meer uitvoeringen. Dit komt vast omdat er inmiddels meerdere vormen van de Enyaq zijn waarbij de daklijn net anders loopt, daarnaast ook nog Sunset en gewoon. Dan zit je al aan 4 versies elk. 

Ruit nr 3 (28) kost 116 euro ex. BTW ongeacht kleur, en ruit 4 (30) 142 euro.

Tot slot kost de achterruit 348 euro. (5LG845049)

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, PC-fre@k zei:

Op andere fora staan er vragen over de ramen en types hiervan. Ik heb er hier eerder al naar gekeken, maar inmiddels zijn er meer onderdelen beschikbaar dus hierbij een update. 

5LA845011 en varianten 5LA845011A, 5LA845011B, 5LA845011C, 5LA845011D zijn de voorruiten. Allemaal met dezelfde beschrijving al is duidelijk te zien aan de datum vanaf welk moment ze leverbaar zijn (okt 2020 dan wel feb 2021)

Screenshot 2021-04-05 at 10.49.19.png

De voorruit is er in 5 uitvoeringen, 3 kosten er 608 euro ex. BTW. De andere 2 kosten 727 dan wel 783.
Mijn vermoeden is dat de eerste 3 gewoon varianten zijn, over tijd zeg maar. De laatste 2 zullen daadwerkelijk anders zijn. Denk aan HUD (er moet gepolariseerde lijnen - of hoe je dat wil noemen - in de ruit zitten) dan wel voorruit verwarming.

 

Screenshot 2021-04-05 at 10.47.29.png

De zijruiten voor (18) zijn er elk in 2 uitvoeringen. De ene uitvoering kost 84 ex. BTW, de andere maarliefst 218 euro!
Dit kan dus best eens het verschil zijn tussen extra geluidsisolatie en zonder.. 

De zijruiten achter (21) zijn er ook in 2 uitvoeringen maar deze hebben dezelfde prijs, namelijk 104 euro ex. BTW. Dit komt waarschijnlijk door de keuze tussen gewoon en Sunset (getint).

De ruitjes verder achteraan zijn er in nog meer uitvoeringen. Dit komt vast omdat er inmiddels meerdere vormen van de Enyaq zijn waarbij de daklijn net anders loopt, daarnaast ook nog Sunset en gewoon. Dan zit je al aan 4 versies elk. 

Ruit nr 3 (28) kost 116 euro ex. BTW ongeacht kleur, en ruit 4 (30) 142 euro.

Tot slot kost de achterruit 348 euro. (5LG845049)

Het klinkt logisch dat er inderdaad verschil is tussen bepaalde ruiten i.v.m. Voorruitverwarming en sunset. Hopelijk is er genoeg geluidsdemping. Het ontbreken van knoppen in de auto lijkt een trend te zijn die veel meer autobouwers toepassen. Ik denk dat we hier gewoon erg aan moeten wennen en in de toekomst vaker via spraak instellingen wijzigen i.p.v. zelf aan de knoppen te zitten. 

Zojuist gebeld met Maas autogroep en mijn auto is al binnen! Ze mogen echter van Skoda zoals eerder op andere fora is aangeven niks doen met de auto. Verwachting is dat dit rond 20 april vrijgegeven wordt en dat ik de week erop de auto kan ophalen😄 Het begint nu toch wel op te schieten😃

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Captain Hook zei:

Hè?

Waarom is dat dan? Is die auto nog niet 'af'? Is 'ie nog niet veilig? Doet 'ie het niet goed? :vraag:

Hij gaf aan dat ze bij het klaarmaken van de auto bepaalde codes moeten invoeren die Skoda nu niet vrijgeeft. Ik denk dat het te maken heeft dat journalisten er eerst mee op pad gaan, voordat er auto’s aan klanten worden uitgeleverd. Daarnaast, zal er waarschijnlijk ook een software reden zijn om de auto’s nu niet vrij te geven. Misschien vanwege de OTA update of dat ze nog een update verwachten. Belangrijkste is dat de auto er straks is en ook zonder problemen blijft rijden. Dan wacht ik liever wat langer dan dat ik de auto super snel heb. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik belde eind vorige week en net als een maand geleden geen enkele nieuwe informatie. Niet eens inzicht in wat ze al wel wisten van andere leveringen bijvoorbeeld. Best bijzonder... Meeste lees je toch op een forum onder de klanten zelf, bizar toch 😮 

Mijn beleving is nu dat mijn levering echt wacht op het Skoda Sound System. Las ergens dat in week 25 MY2022 formeel van start gaat, dan zou ook SSS produceerbaar worden.

aangepast door PC-fre@k
typo
  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, PC-fre@k zei:

Ik belde eind vorige week en net als een maand geleden geen enkele nieuwe informatie. Niet eens inzicht in wat ze al wel wisten van andere leveringen bijvoorbeeld. Best bijzonder... Meeste lees je toch op een forum onder de klanten zelf, bizar toch 😮 

Mijn beleving is nu dat mijn levering echt wacht op het Skoda Sound System. Las ergens dat in week 25 MY2022 formeel van start gaat, dan zou ook SSS produceerbaar worden.

Ja dat denk ik ook als je kijkt dat iedereen met SSS later gepland staat en ook weinig info krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Autobild.de redactie heeft gereden met de Enyaq iV80:

https://www.autobild.de/artikel/fahrbericht-skoda-enyaq-iv-80-2021-test-preis-reichweite-abmessungen-19464913.html

 

Steekwoorden die me bij gebleven zijn:

...dat alles zo stil is... Heerlijk!

...dat die 204pk voor de Enyaq echt wel nodig is... omdat er immers wel iedere keer ruim 2 ton (?) in beweging gebracht moet worden... Oeps; da's eigenlijk HET manko van de huidige generatie EV's; die enorme massa aan accu's wat je meezeult.

....dat de infotainment traag reageert... Ai, anno 2021 had dat toch beter gekund!

...nog zelfs ietsje korter dan een Octavia, maar wel zeeën van ruimte...

 

Oh ja, en in Duitsland krijg je ruim negenduizend (!) euro subsidie/korting bij particuliere aanschaf. Gemiste kans hier in Nederland.

 

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/6/2021 at 5:04 PM, PC-fre@k said:

Ik belde eind vorige week en net als een maand geleden geen enkele nieuwe informatie. Niet eens inzicht in wat ze al wel wisten van andere leveringen bijvoorbeeld. Best bijzonder... Meeste lees je toch op een forum onder de klanten zelf, bizar toch 😮 

Mijn beleving is nu dat mijn levering echt wacht op het Skoda Sound System. Las ergens dat in week 25 MY2022 formeel van start gaat, dan zou ook SSS produceerbaar worden.

Hier ook. Vandaag contact gehad. En nog steeds dezelfde verwachting en geen definitieve productiedatum. Begin november besteld, begin februari wat opties verwisseld. Men geeft aan dat dit door die wijziging komt. Waarbij ik dan niet snap dat bestellingen eind februari nu al over enkele weke al geleverd worden. Geen SSS hier trouwens...

 

Zit niks anders op steeds ongeduldiger en zenuwachtiger af te wachten.

aangepast door Fjp84
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe