Ga naar inhoud

Skoda Enyaq iV


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Fjp84 zei:

Ja eigenlijk is het enige geval waar ik echt niet blij van zou worden dat levering naar 2022 zou gaan.

Tsja ik denk dat dit nog echt afwachten is.
Kan me nog goed voor geest halen dat de SuperB giga lange levertijden hadden wat jaren terug toen hij in uitvoering 3 uitkwam en er een wedren op was.
Dat de Kodiaq op markt kwam was er ook een onverwachte wedren op met gevolg dat er levertijden ontstonden voor sommige van een jaar !
Met de karoq heeft men het toen anders aangepakt en daar is de wachttijd niet idioot lang geweest...

En dan de eerst elektric car van Skoda de CityGo
Kwamen ze met een leuke aanbieding om te leasen en daar kwam zo'n vraag door met gevolg dat mensen ook een jaar hebben zitten wachten.
En toen werd besloten dat hij uit productie ging en er toch nog mensen op zate te wachten.
Nu is iedereen wel zo'n beetje voorzien en kun je alleen nog voorraad aanschaffen.

Tsja met de Skoda's die ik elke keer heb besteld is het zo geweest dat ze met een 3 tot 4 maanden max na bestelling voor de deur stonden.
Hoe het met de Enjaq gaat lopen......... ik hoop voor degene die er een besteld hebben dat die binnen 6 maanden geleverd gaat worden.
Maar ik heb er een hard hoofd in ! Er lijkt toch wel een aardige verkoop ( lease ) ontstaan te zijn, en ja hoeveel heeft PON er ingekocht bij de fabriek ?

aangepast door EdK
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zijn genoeg verhalen te vinden over levertijden en produktie data die elke keer weer naar voren geschoven werden.
Maar als week 8 de produktie zou zijn aan begin week dan zou je theoretisch in week 12 kunnen rijden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bslefevre zei:

Ik heb vandaag nog even contact gehad met de dealer en die kon mij vertellen dat in hun systeem te zien was dat mijn Enyaq een productiedatum (o.i.d.) heeft gekregen!

Deze zal week 8 geproduceerd worden en daarna naar PON toe worden gestuurd volgens dat systeem!

De dealer moest lachen, van ongeloof, want dat zou betekenen dat ik’m waarschijnlijk eerder zal krijgen dan hunzelf.

Dit is de informatie van vandaag, morgen kan natuurlijk alles weer anders zijn!

Wow! Dat is super man! Dat zou natuurlijk geniaal zijn!

Ik hoop van harte dat dit klopt en je gewoon lekker vlot over je nieuwe wagen kan beschikken.

Welke wagen had je ook al weer in bestelling staan, geen iV 80 met Licht Plus denk ik, haha? (evt kan je dat bij 'wie ben ik' of 'mijn wagen' ook kwijt trouwens)

@MarcoO2 we moeten eigenlijk wel een corona-proof shoot gaan plannen met een fotograaf of zo, ken jij nog iemand die gek is van auto's en een camera heeft waar hij/zij gelikte plaatjes mee kan maken? 🤪 (al is het natuurlijk afhankelijk van een beschikbare Enyaq en iemand die er voor open staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

LM gemaild om de switch gewoon door te voeren. Soms moet je een advies in de wind slaan. We gaan het wel zien met de leverweek. De wissel lijkt me niet heel complex zoals eerder vermeld en 60 maanden balen met had ik toch maar... had ik ook geen zin in. We gaan het zien! 

aangepast door Fjp84
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-1-2021 om 19:33, bslefevre zei:

Ik heb vandaag nog even contact gehad met de dealer en die kon mij vertellen dat in hun systeem te zien was dat mijn Enyaq een productiedatum (o.i.d.) heeft gekregen!

Deze zal week 8 geproduceerd worden en daarna naar PON toe worden gestuurd volgens dat systeem!

De dealer moest lachen, van ongeloof, want dat zou betekenen dat ik’m waarschijnlijk eerder zal krijgen dan hunzelf.

Dit is de informatie van vandaag, morgen kan natuurlijk alles weer anders zijn!

Dat is lekker snel! Ik heb zelf de auto via LM in week 49 besteld en verwachte levering is week 31. Ik ga van de week maar weer eens bellen of dit nog steeds de verwachting is. 
 

@PC-fre@k Zou inderdaad leuk zijn als er mensen zijn die vroeg de auto krijgen, hun ervaringen delen en wellicht ook foto’s en video’s delen.

 

@Fjp84 Je hebt groot gelijk! Je gaat er toch een lange tijd mee rijden en dan is het wel belangrijk dat je blij bent met de gemaakte keuzes. Hopelijk geen vertraging🤞

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, PC-fre@k said:

Wow! Dat is super man! Dat zou natuurlijk geniaal zijn!

Ik hoop van harte dat dit klopt en je gewoon lekker vlot over je nieuwe wagen kan beschikken.

Welke wagen had je ook al weer in bestelling staan, geen iV 80 met Licht Plus denk ik, haha? (evt kan je dat bij 'wie ben ik' of 'mijn wagen' ook kwijt trouwens)

@MarcoO2 we moeten eigenlijk wel een corona-proof shoot gaan plannen met een fotograaf of zo, ken jij nog iemand die gek is van auto's en een camera heeft waar hij/zij gelikte plaatjes mee kan maken? 🤪 (al is het natuurlijk afhankelijk van een beschikbare Enyaq en iemand die er voor open staat).

Ik heb een iV60 bijna full-options (geen 360 view area) besteld, ik zal m’n lijst volgende week even posten op de juiste locaties!

Als amateur rallyfotograaf kan ik wel wat goed smoelende foto’s maken voor jullie (ik zal ze sowieso maken ook al vragen jullie er niet om)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Filmpje uit Noorwegen, je verstaat er geen klap van, maar een mooi en rustig filmpje. Hij laat redelijk veel zien en je begrijpt eigenlijk precies wat hij zegt!

O.a. de elektrisch verstelbare stoel wordt gedemonstreerd. 

 

Nog filmpje van de Matrix koplampen, wel van de ID.3

De vraag is of ze meedraaien in de bochten. Hier zijn diverse theorieën over, maar dit filmpje slaat echt alles plat. JA, ze bewegen mee! 

Ook kan je in dit fimpje dankzij de mist precies zien hoe Matrix verlichting ook delen uitschakelt.

 

Meer, meer, meer!

In dit filmpje komen allerlei kleuren in real life (Tsjechië) voorbij, inclusief een waar de bestuurder bij aanwezig is en de 'motorkap' opent.

 

Ames heeft de wagen inmiddels ook binnen.

Gefilmd met een drone waarbij je ook de afmeting van het dak visueel goed kan zien. Lijkt er trouwens op dat hij op openbaar terrein staat dus je kan hem non-stop bekijken 😛  Ames verwacht begin maart de eerste auto in de showroom, als in, de echte Nederlands goedgekeurde welke ook voor proefritten gebruikt mogen worden.

Nog een NL filmpje van Zijm. Rijdend vanaf een trailer, kan je eten een beetje naar het geluid luisteren wat hij soms maakt bij het achteruit rijden.

 

aangepast door PC-fre@k
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je vanaf nu aanmelden voor een bezichtinging van de Enyaq, gewoon bij jou thuis voor de deur!!!!

Beschikbaarheid is afhankelijk van je regio in de periode van 12 t/m 23 februari

image.png

Inschrijving op https://forms.skoda.nl/site/enyaq-iv-bezichtiging-aan-huis 

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bandenspanning

  Licht beladen Zwaar beladen
  Voor Achter Voor Achter
R19 2,5 2,7 2,7 3,1
R20 2,5 2,7 2,7 3,1
R21 2,5 2,7 2,7 3,1

Evt. reservewiel (welke niet onder de kofferbakmat past) 145/80 R19 op 3.2 bar.

 

Kwam de sticker tegen, dus de startpost aangepast. Staat gek genoeg ook niet in de handleiding, daarbij verwijzen ze naar de sticker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-1-2021 om 10:33, PC-fre@k zei:

@bslefevre Haha, mooi om te horen. Rally fotograaf, ook cool om te doen lijkt me 😄 

Ik ga zo ook hier even een lijstje toevoegen met openstaande bestellingen en zover bekend vanuit de leden aanvullen.

Hoi, hieronder mijn bestelde Enyaq:

Enyaq iV 60
Arctic Silver
20 inch Vega
Comfort
Assistentie
Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
100KW
2-spaaks stuurwiel
Chroompakket
Trekhaakvoorbereiding
Wk 20

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, PC-fre@k zei:

@jvanderster Leuk dat je hier ook aanhaakt! Hij staat er inmiddels bij 🙂 Lekker vlotte levering ook trouwens, al even terug besteld?

Dank, ja, inderdaad, privé aankoop op 12 oktober 2020.

Verder in afwachting van Stedin om aansluiting te verzwaren naar 3 fasen (7 april pas) en inmiddels nieuwe groepenkast en de Alfen lader klaar liggen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2021 om 12:47, PC-fre@k zei:

Welke wagen had je ook al weer in bestelling staan, geen iV 80 met Licht Plus denk ik, haha? (evt kan je dat bij 'wie ben ik' of 'mijn wagen' ook kwijt trouwens)

Excuses voor de vertraging maar ik heb nu mijn hier voorgesteld!

Voor de volledigheid, hierbij mijn Enyaq 60 bestelling

  • Quartz Grey metallic
  • Lichtmetalen velgen Antraciet Betria 21" 235/45/R21
  • Comfort plus pakket
  • Sport plus pakket
  • Klimaat plus pakket
  • Family pakket
  • Licht pakket
  • Infotainment plus pakket
  • Achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór
  • Elektrisch inklapbare trekhaak
  • Panoramadak
  • Interieur stijl Lounge
  • Assistentiepakket
  • Skoda iV pakket

Op dit moment wordt er auto van mijn vrouw vervangen door een Skoda Citigo-e iV Style (private lease) dus dan hebben we beide straks een rijdende batterij!

aangepast door PC-fre@k
aangepast zoals verzocht
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, jvanderster zei:

inmiddels nieuwe groepenkast en de Alfen lader klaar liggen.

Niet alvast plaatsen dan ?
Sluit de monteur van nuts bedrijf in algemeen meteen de voeding aan op de hoofdschakelaar en haalt de tijdelijke doorverbinders er meteen uit.
Maar goed, ik redeneer vanuit me beroep.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, EdK zei:

Niet alvast plaatsen dan ?
Sluit de monteur van nuts bedrijf in algemeen meteen de voeding aan op de hoofdschakelaar en haalt de tijdelijke doorverbinders er meteen uit.
Maar goed, ik redeneer vanuit me beroep.....

Zekers, gaat Stedin doen echter Stedin komt met een leverdatum (voorlopig) van 7 april t.o.v. in december aangevraagd voor meterwissel en 3 fasen. 
Beetje bizar. Ik heb al contact gehad, definitieve planning volgt nog maar geen voorrang te verkrijgen.

Bedoeling was dat monteur voor de Lader er na zou komen, nog afspraak te maken. Duurt nog even dus maar de Enyaq komt op zijn vroegst in mei dus kan nog op tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie echt de lichtgevende grille wil hebben, die kan je ook gewoon los kopen natuurlijk 😛

Onderdeelnummer 5LA941107A voor de Lichtgevende Grille van de Enyaq iV 80 zoals opgenomen in het Licht Plus pakket

Hoe/waar je deze aansluit aan de auto zullen we vanzelf wel gaan zien als de eerste wagens rondrijden denk ik. 

Screenshot 2021-02-06 at 17.20.56.png

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vraagjes.

1) In de Belgische en Duitse configurators kom je andere pakketten tegen. Op zich is dat niet vreemd. Sommige elementen uit die pakketten lijken echter niet los bestelbaar of niet te bestaan. Nou maakt dat in veel gevallen niet zoveel uit, maar een van de dingen in het Duitse/Belgische comfort pakket maken voor een EV wel uit, namelijk akoestische maatregelen. Er wordt gesproken over zowel 'akoestisch glas' en 'diverse maatregelen in het interieur om geluid te reduceren'. Wel belangrijk bij een EV, want er is geen motorgeluid. Iemand een idee of dit mogelijk wel in de Nederlandse versies zit, maar niet separaat wordt benoemd? Andere dingen die niet bestelbaar zijn (maar waar wel mee te leven is) zijn beide stoelen elektrisch instelbaar (ipv alleen de passagiersstoel), massagestoel en slaap hoofdsteunen achterin. Jammer trouwens dat een full options auto in NL al gauw 8% duurder is dan daar, terwijl ze daar zelfs wat rijker uitgerust zijn met bovengenoemde opties.

2) Tweede vraag: iemand een idee vanaf wanneer de vierwiel variant bestelbaar wordt en wat doorgaans het prijsverschil is tussen achterwiel en vierwiel en of er ook andere opties die met rij-eigenschappen te maken hebben standaard worden wanneer je kiest voor 4x4 ipv achterwiel aandrijving?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MdL77 het zou op zich wel leuk zijn als je je ook even zou voorstellen, dan weten we wie je bent, welke auto je hebt en waar de interesse voor de Enyaq vandaan komt 😉

Maar, aangezien wij de moeilijkste niet zijn, ga ik wel meteen in op je vragen.

5 uren geleden, MdL77 zei:

1) In de Belgische en Duitse configurators kom je andere pakketten tegen. Op zich is dat niet vreemd. Sommige elementen uit die pakketten lijken echter niet los bestelbaar of niet te bestaan. Nou maakt dat in veel gevallen niet zoveel uit, maar een van de dingen in het Duitse/Belgische comfort pakket maken voor een EV wel uit, namelijk akoestische maatregelen. Er wordt gesproken over zowel 'akoestisch glas' en 'diverse maatregelen in het interieur om geluid te reduceren'. Wel belangrijk bij een EV, want er is geen motorgeluid. Iemand een idee of dit mogelijk wel in de Nederlandse versies zit, maar niet separaat wordt benoemd? Andere dingen die niet bestelbaar zijn (maar waar wel mee te leven is) zijn beide stoelen elektrisch instelbaar (ipv alleen de passagiersstoel), massagestoel en slaap hoofdsteunen achterin. ...
 

 

1. Volgens mij is voornamelijk de omschrijving van de auto en opties anders. Slechts een paar dingen bestaan niet in NL. Zoals massagestoelen, twee elektrische stoelen of het slaappakket met de aparte hoofdsteunen.

Wat betreft het glas heb ik ETKA er op na geslagen, daaruit maak ik op dat er alle voorruiten sowieso geïsoleerd zijn. 
De zijruiten hebben dit niet expliciet bij de beschrijving staan, maar die komen slechts in 1 uitvoering/productcode. Kortom, allemaal met of allemaal zonder 😉 

 

Screenshot 2021-02-09 at 19.19.06.png

 

5 uren geleden, MdL77 zei:

2) Tweede vraag: iemand een idee vanaf wanneer de vierwiel variant bestelbaar wordt en wat doorgaans het prijsverschil is tussen achterwiel en vierwiel en of er ook andere opties die met rij-eigenschappen te maken hebben standaard worden wanneer je kiest voor 4x4 ipv achterwiel aandrijving?

 

2. In Nederland is de iV 80X nog niet leverbaar/bestelbaar. Maar in Noorwegen wel, idem voor de iV 50. Iemand die hem daar besteld heeft kreeg een levertijd mee van 2e helft 2021. Prijsverschil tussen de 80 en 80X is ongeveer 2800 euro (omgerekend).

Meer details over prijzen en inbegrepen opties vind je in de Noorse prijslijst (zie bijlage). Je zal wel het nodige moeten vergelijken denk ik en het met een korreltje zout moeten nemen, maar beter dan dit gaat het niet worden op het moment 😛 

ENYAQ-iV-prisliste Noorwegen.pdf

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft isolatie zijn er allerlei plaatjes te vinden waar de isolatie zit. Maar het is absoluut niet gezegd dat dit in elke uitvoering zit. 

Overigens zou ik zeggen dat ze het zo veel mogelijk standaard proberen te houden. Hoe meer mogelijkheden hoe ingewikkelder het proces en laten ze nou juist daarom een aantal zaken (extra) aan elkaar gekoppeld hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe