Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Het ging dus om dit symbool:

img1511538386.jpeg

Tja, als je ergens iets kwaads in wilt zien, dan lukt dat altijd wel. :onzeker:  Geeft ook weer aan hoe dat 'soort' mensen denken...


Omdat het symbool op het t-shirt van een persoon was afgebeeld... Valt me mee dat het korte rokje wel door de censuur commissie kwam! :P

post-47-0-66089100-1378630766_thumb.png

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging dus om dit symbool:

img1511538386.jpeg

Tja, als je ergens iets kwaads in wilt zien, dan lukt dat altijd wel. :onzeker:  Geeft ook weer aan hoe dat 'soort' mensen denken...

 

Het is niet zo moeilijk om iets kwaads, of goeds, of wat dan ook in symbolen te zien. Dat is nu eenmaal de raison d'être van symbolen.

 

Het is waar dat tegenwoordig veel mensen bovenstaande symbool als tamelijk onschuldig zullen zien. En het vooral associëren met vrede en naïviteit. Maar blijkbaar heeft het ook andere betekenissen, die ik overigens niet kende, maar die voor anderen dus pijnlijk kunnen zijn. Zou ik niet zo denigrerend over willen doen.

Als er een hakenkruis op de agenda's had gestaan had je vermoedelijk wel begrip gehad voor de vernietiging van die agenda's. In andere delen van de wereld is het hakenkruis, al dan niet gespiegeld, helemaal geen akelig symbool maar bijvoorbeeld het logo van een prima biermerk. Een symbool overigens dat voor ons pas een akelige betekenis kreeg minder dan 100 jaar geleden. Daarvoor was het gewoon een geinig runenteken.

M.a.w. tijd en plaats spelen ook nog een rol in de betekenis die een symbool kan hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier alleen wel zo dat een betekenis van ongeveer 2000 jaar oud kennelijk belangrijker is dan een van ongeveer 50 jaar oud. Dat is toch net zoiets als een hakenkruis zo zeer als een runenteken opvatten dat elke andere betekenis genegeerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je ergens iets kwaads in wilt zien, dan lukt dat altijd wel. :onzeker: Geeft ook weer aan hoe dat 'soort' mensen denken...

Ik hoop dat je beseft dat deze opmerking ook weergeeft hoe jij denkt...

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar nu een andere irritatie mijnerzijds. Wat me al een tijd nogal stoort is het volgende. Bij bosjes melden zich nieuwe leden aan zonder de moeite te nemen hun profiel in te vullen. Op zich jammer natuurlijk, maar wat me dan stoort is dat ze in veel gevallen wel de moeite nemen een stoer en/of sexy fotootje van zichzelf in hun profiel op te nemen. Symbolisch ( ^_^ ) voor deze tijd, denk ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier alleen wel zo dat een betekenis van ongeveer 2000 jaar oud kennelijk belangrijker is dan een van ongeveer 50 jaar oud. Dat is toch net zoiets als een hakenkruis zo zeer als een runenteken opvatten dat elke andere betekenis genegeerd wordt.

 

Voor een bepaalde groep is de oorspronkelijke oude betekenis kennelijk inderdaad belangrijker dan nieuwere. Waarom zou die groep "hun" betekenis moeten inruilen voor een andere, nieuwere, waar ze niets mee hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tabula rasa dus. Denk voor heel groot deel waar, al denk ik niet dat de teller op 0 staat. Er zal ook een zekere genetische component een rol spelen. Alleen al vanwege de genetisch bepaalde intelligentie-factor welke van invloed is op al dan niet in te nemen standpunten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe