Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Kinderen wel/niet inenten is een keuze, kun je al dan niet laten doen.

Vakantieritjes en trouwens alle ritjes, brengen de kans met zich mee te verongelukken. Hetzelfde geldt voor het je op straat begeven (ongeluk, schietende gek). Je zou dan kunnen zeggen, ook daarvoor kies je. Maar dat impliceert dan welhaast automatisch dat je jezelf maar van kant moet maken, wanneer je die keuze niet wilt maken. Ik stel het expres enigszins grotesk voor, in de hoop dat het verschil zo duidelijk wordt. 

Het een is iets dat je al dan niet besluit te (laten) doen. Het andere betreft de kans op een noodlottig ongeval welke nu eenmaal onverbrekelijk is verbonden aan tal van onze activiteiten.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me houding dan ook mag wezen , blijft het punt dat jij dingen aanhaalt die wel bij wet zijn geregeld en dus strafbaar zijn of hierdoor iemand of een groep is aan te pakken cq te dwingen tot iets.

Maar in dit geval is dat geheel niet het geval, wettelijk is deze groep van anders denkende niet aan te pakken en dus mogen zij zo handelen ! Of jij (wij) dat nu wel of niet leuk vinden of wel of niet verantwoord vinden.

 

Omgedraaid is het met abortus, ik (wij ) vinden dit in bepaalde situaties heden ten dagen heel normaal.

Maar in de groep mensen van het filmpje is dit volledig uit den boze, maar men legt zich er wel bij neer dat het bij wet is geregeld.

Wat men wel doet is tegen dit besluit demonstreren en ageren , en dat is uiteraard ook hun volste recht.

 

Dus als wij het niet eens zijn met de maas in de wet mbt de vaccinatie dan sta je vrij om hierin te reageren en er voor zorg te dragen dat de wetgeving hierin veranderd zal moeten worden.

Tot die tijd staan de mensen met deze geloofsovertuiging in het volste recht om te handelen zoals men tot heden doet.

En daar is geen speld tussen te krijgen, hoe we er ook over denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik beweer toch ook helemaal niet anders? En wat ik doe is nu net dat ageren. Zoals die gristelijken protesteren tegen abortus en euthanasie met als doel dat uit de wet te krijgen, hetgeen god zij gedankt gelukkig niet zal gebeuren, zo doe ik dat tegen dat niet-inenten met als doel ent-verplichting bij wet geregeld te krijgen. Dus wat dat betreft zijn we het volkomen eens, hoor.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een verschil tussen de wurgseks en de andere voorbeelden. Ook al zou één geval van van dergelijke feiten op een bevolking statistisch klein zijn, de kans dat je dat kind psychisch of lichamelijk kwetst is wel 100%. Bij risicobeheersing moet je altijd kans en impact samen bekijken, en niet één van de twee wegfilteren. Bij de mazelen en autovakanties is impact veel vergelijkbaarder.

 

Uiteraard kan je ook stellen, zoals je ook doet, dat de mogelijkheid tot aanpakken er bij vaccinatie veel gemakkelijker is dan bij roken tijdens zwangerschap of autovakanties (onverantwoord gedrag). Maar dat was mijn vorig punt ook niet echt. Ik heb dezelfde mening, de overheid moet dit aanpakken. Ik verwonder mij er enkel over dat wij, over het algemeen, grotere risico's nemen dan de personen die hun kinderen niet laten vaccineren, maar dat helemaal niet zo percipiëren en er elkaar ook niet voor veroordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, maar dat doe ik wel degelijk hoor. Ik zal niet onder stoelen of banken steken dat ik gedragingen zoals de volgende volstrekt verwerpelijk vind:

 

- kinderen laten meeroken

- kinderen los vervoeren in een auto

- roken tijdens de zwangerschap

Link naar reactie
Delen op andere sites

, je kunt dat als overheid natuurlijk wel afdwingen door de regels te veranderen

Wel eerst de grondwet, dus zo simpel is het niet.

wurgsex ....................... dat is toch tussen volwassenen onderling ?

 

Nee hoor, er wordt er regelmatig een op de biblebelt door z'n kind gewurgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan moeten ze maar een onderhouds contract afsluiten, men denkt wel dat dat duur is maar uiteindelijk verdien je het terug hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals die gristelijken protesteren tegen abortus en euthanasie met als doel dat uit de wet te krijgen,

Ook dat zijn al lang niet alle christenen. Het deel wat z'n kinderen niet laat vaccineren is nog een veeeeel kleiner percentage van die christenen. Daarmee kan je je afvragen of het beeld dat ontstaat van religie als oorzaak van dit soort misstanden wel klopt.

 

Stel je schaft religie af, dan hou je al die misstanden die nu "religieus beargumenteerd" worden nog steeds, er is genoeg andere onzin waarmee men het zal legitimeren.

 

De voorstelling van zaken dat de overheid z'n plicht verzuimd klopt ook niet. Het is geen kwestie van een amvb-tje hier, of een wetje daar, omdat duidelijk gemotiveerd moet worden dat dit niet strijdig is met artikel 11 van dezelfde grondwet die stelt dat de Staat neutraal is t.o.v. religie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, gelukkig zijn er ook meer dan genoeg relatief weldenkende mensen onder. Die gristenen betreft gelukkig idd slechts een kleine minderheid, net als in het geval van extreem islamisme. Maar je hebt er wel veel last van als verlichte maatschappij ^_^  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, foutje bij de kaartenmakers van Google...

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/103668/urk-google-zet-dorp-onder-water#

een deel van Nederland staat volgens Google al onder water.

 

Een deel van Lelystad, Lemmer, Makkum, etc liggen volgens Google allemaal al in het water. Vooruitziende blik?

Ook het fietspad waar ik gisteren nog droog over heen ging ligt volgens Google al in het IJsselmeer.

 

En bij de Ketelbrug (A6) is Google ook een stuk land gewoon 'kwijt'.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Word tijd dat we onze ark van skoda gaan bouwen.

Staan in ieder geval onze wagens droog en als we onze ark dan wat groter maken kunnen we zelf ook mee.

Eindelijk klaverjassen met zijn allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je hebt er wel veel last van als verlichte maatschappij ^_^  

Kijk, dit vind ik nou ook zo'n mooi idee. De verlichte maatschappij. Het idee dat Middeleeuwers toch wel uitsterven en de Middeleeuwen ooit voorbij zouden kunnen gaan. Bovendien iets wat ons kan redden van barbaarse ouders die de kindertjes hun kindertjes niet willen laten inenten tegen die ziektes waar we dan net wel een vaccin tegen hebben en nog heel veel ander onheil. 

Probleem met dat soort mooie dingen is dat het vaak niet bestaat, het is slechts een gedachteconstructie uit geschiedenisboeken die inmiddels ook geschiedenis zijn. Niet als kritiek bedoeld hoor, ik hou van mooie ideeën. Voordeel van iets meer realiteitszin is natuurlijk wel dat je in je irritaties net iets minder overrompeld hoeft te zijn als er weer zo'n Middeleeuwer door je wereldbeeld heen fietst.

 

Over de Skoda-ark: Ook deze dinosauriër wil graag zijn uitsterven voorkomen door de laatste Skoda-ark te halen, het klaverjassen neem ik op de koop toe. Als we nou CH's zonnepanelen er op timmeren die met de motoren van Franks Peus de schoepraderen aandrijven, dan kunnen we nog een beetje kijken waar we heen dobberen zonder nog meer gevolgen van het broeikaseffect over ons af te roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe