Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

het was ook al de tweespraak maandag op radio 2.

Wat wel zorgelijk is, is de harde achteruitgang van de bijenstand. En dat heeft weer gevolgend voor de vruchten/bestuiving.

Eens! Want zonder bloemetjes en bijtjes.....vind er uiteindelijk nergens en door niemand meer bevruchting plaats!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scooters denken soms alsof de weg van hun is. Wat je ook steeds vaker ziet is van die opgevoerde snorfietsen waarbij ze dus zonder helm mogen rijden. Gok dat ze pas verstandig worden zodra ze iemand zijn/haar voorruit van dichtbij hebben gezien (helaas).

Ook snappen ze nog niet echt hoe rotondes werken. Je hebt van die rotondes waarbij de 2 wielers een eigen baan hebben, maar ook waarbij je de baan deelt. En ik zie zo vaak dat ze proberen rechts langs je te gaan... Pff.. Zodra ik 2/3 auto's te gaan heb probeer ik hem dan ook uit veiligheid rechts uit te lijnen... En als je pech hebt gaan ze dan over de stoep :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om af te trappen: mijn irritatie van de dag is dat ik vannacht om 03.00 uur wakker werd omdat de vlammen boven het huis van mijn buren uitkwamen... één of andere idioot had een rondje door de wijk gelopen met rollen wc-papier, terpentine en lucifers... leverde een paar uitgebrande auto's en een compleet verwoeste tuin op. Was een liefhebberstuin van een oudere man, met een prieeltje, tuinhuisje, kasje, veranda... en nu is alles weg. Stelletje klootzakken!!!

Ik hoop 'm een keer tegen te komen..............

Kortom, ik heb uiteindelijk maar drie uur slaap gehad (en ben dus de rest van de dag behoorlijk geirriteerd...)

Afgelopen week was het weer raak, nu aan het andere eind van de straat... weer een grote coniferenheg weg! :angry: :boxing:

Link naar reactie
Delen op andere sites

proberen op te pakken dan met werkschoenen een flinke trap tussen het deel van de benen waar ze uit één gaan en dan de politie bellen en het zielige manneke aan hun meegeven !

Of als hij nog vluchtneigingen vertoond dan ook maar dompelen in de benzine en dreigen dat als hij vlucht er een vonkje overslaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De brandweer zal de locatie geeneens meer intoetsen in hun GPS, ze rijden er blindelings naar toe !?

Maar je wordt er in iedergeval niet blij van, want nu zijn het een paar schuurtjes en wat heggen

Maar straks is het een woning met mensen erin of staan er een paar Skoda's in de fik !

En dan heb ik het nog niet over de volgende stap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is in Culemborg ook voorgevallen, exact zoals Marco omschrijft. Gewoon willekeurige doelen, vaak met kranten/papier een droge conifeer in de fik of gewoon een auto die toevallig op de verkeerde plek staat. Gewoon te debiel voor woorden.

Dat is ook het extra zetje geweest om een camera in de straat te hangen (met infrarood & actief nachtfilter zodat de idoot er ook 's nachts haarscherp op staat). Het kost wat maar als het kwaad al is geschied was je er wellicht blij mee geweest omdat je aardig machteloos staat tegen dat soort zielige figuren. Je zou ze :mad3:

Zover ik weet zijn er meerdere mensen gepakt, maar is het nooit duidelijk geworden wie voor welke branden verantwoordelijk was. Kan deels komen door die ellende met M&M's in de wijk Terweijde (oud en nieuw 2010, 1,2 miljoen euro aan ME..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PCFreak: heb jij die camera opgehangen of heeft de gemeente dat gedaan?

Als jij het gedaan hebt moet je goed nadenken over de privacy etc zie onder andere: http://security.nl/artikel/37285/1/Juridische_vraag%3A_Mag_ik_camera%27s_rond_huis_ophangen%3F.html

Hiermee voorkom je nare verassingen als je ze (de beelden dus) nodig hebt... bijvoorbeeld dat je zelf achter het hekje mag gaan zitten...

aangepast door Lionheart
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik zelf geplaatst. En de politie is er maar wat blij mee :)

Hij staat gericht op onze voortuin en filmt daarbij ook nog een stukje openbare weg + stoep aan de overkant (incl. 4 auto's van L naar R).

Er is een paar maanden geleden al een inbeslagname ingediend waarop een rennende straatrover te zien was. Gister was de politie hier weer omdat er dit keer 'ingebroken' werd in onze eigen auto! Ingebroken in die zin dat m'n pa de boodschappen aan het uitladen was en er tussentijds 3 marokkanen in de auto zaten, het dashboard kastje te inspecteren. Enige nadeel is dat de camera een vastloper heeft gehad :mad3: :censored: :censored: en dus niks heeft vastgelegd. Voordeel is dat m'n pa ze snel heeft weggejaagd en er niks mist. Maar je zou ze .... :censored: :furious: :mf_plasmawhore:

Ik heb dus dekking van de politie en er is met succes gebruik gemaakt van de beelden (officiële inbeslagname), ook navraag bij de regio politie leverde geen bezwaren op. In totaal zijn er nu dus minstens 6 mensen van op de hoogte, inclusief de rechter commisaris of hoe je dat noemt.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gingen we krukken halen bij de Zorggroep in Steenwijk, ca 8 km van ons vandaan. M'n vrouw kan haast niet meer lopen, en dus is dit nu even noodzakelijk.

Na de vorige operatie hebben we daar ook de krukken gehuurd.

Voor de zekerheid gisteren gebeld of ze de krukken in voorraad hadden en we deze vandaag konden afhalen. Dat was geen probleem.

Vanmorgen er dus heen.

Zorgpas laten zien en toen...

"Nee mevrouw, u woont in Drenthe en dit is Overijssel, helaas, we kunnen ze niet uitlenen. U moet maar naar uw zorggroep in Drenthe gaan".

"Hoezo kunnen we niet lenen? Is onze zorgpas niet landelijk geldig?"

"Jawel, maar we lenen niet uit aan mensen uit een andere provincie".

"En de vorige keer kon het wel?"

"Ja, maar alles is veranderd en ik heb die regels niet gemaakt, we moeten bezuinigen".

"Nogmaals mevrouw, we komen hier na telefonisch overleg en we hebben een landelijke zorgpas".

"Helaas, ik mag en doe het niet"

"Waar kunnen we dan terecht?"

"Dan moet u naar Hoogeveen of Emmen",

Dat is dus resp 40 en 60 km verder. Ja doeg....

We hebben bij de kringloopwinkel ernaast, maar een paar krukken gekocht. Zijn we op alles nu voorbereid.

En als het nu nog gratis was, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar je betaalt huur EN borg.

Zo werkt dus de bezuiniging....

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu het vervolg op de bezuiniging !

2 jaar terug ben ik van die LBK ( luchtbehandelingskast ) gedonderd en hierbij dus me knie gebroken en een kruisband over de lengte laten scheuren !

Dan krijg je eerst gips en krukken mee in ziekenhuis in haarlem

Die kreeg ik mee voor 2 maanden, maar goed had ze langer nodig dus ik bellen en kreeg een verlenging van nog eens 2 maanden

Na 4 maanden had ik er nog steeds één nodig , dus ik maar langs gereden met gedachte van dan breng ik er één alvast teru.

Dus zo gezegd zo gedaan en ik dus langs, krijg ik te horen dat ze beide tegelijk ingeleverd moeten worden, maar hoe lang denkt u nog met die ene rond te moeten lopen ?

Wel een 1 1/2 a 2 maanden ruim genomen, ach meneer werd er wat zachter gezegd houd u ze dan maar lekker thuis want dan zijn ze toch afgeschreven

En waarschijnlijk krijgt u over 3 weken er wel een schrijven over hoor !

En inderdaad gebeurde dit 3 weken later

Einde van het verhaal, ik heb nu thuis één paar aluminium krukken staan die er staan tot er weer wat gebeurd of met iemand in de familie die ze nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen we jaren geleden in Engfelnad op vakantie was, brak mn zoon, op de allereerste dag zn scheenbeen. dus gips van lies tot enkel. En twee (ouderwetse) houten okselkrukken mee.

2 Weken later terug voor controle voor we naar huis gingen.

Wilden de krukken dus inleveren.

Nee, hoefde niet, want hij had ze toch nodig? En dat we dan naar NL teruggingen en ze niet terug konden geven, was geen enkel probleem, Houdt u ze maar...

Kijk, dat was ook service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe