Dat het moet veranderen lijkt me evident Laat bijvoorbeeld leaserijders bijtelling betalen over het percentage wat men prive rijdt. Voorbeeld: Jij hebt een lease auto en rijdt 60k zakelijk per jaar. Daarnaast rij je ook nog eens 20k prive per jaar. Totaal 80000. in dit geval rijdt hij 25% prive, dus 25% bijtelling. Voor bedrijven is dit gunstig want dit zal er voor zorgen dat de leaseauto ook echt zakelijk ingezet gaat worden en veel minder voor pivé dus uiteindelijk minder kilometers en dus goedkoper voor het bedrijf. Daarnaast spekt het de schatkist wel mooi. ( kijk ik naar mijn omgeving dan zie ik de balans zakelijk prive regelmatig uitslaan in het voordeel van prive) Zorg er daarnaast voor dat de vervuiler gaat betalen, dit kan het makkelijkst met de benzineprijs, oftewel omhoog met die benzineprijs en weg met de BPM en wegenbelasting. Maak dan wel goede afspraken met de autobranche dat het wegvallen van de BPM niet lijdt tot hogere prijzen ( zoals bijvoorbeeld bij de verandering van concerttickets destijds ( volgens mij in 1997) het BTW tarief werd verlaagd van ( toen nog) 17% naar 6 procent, echter de prijzen bleven exact gelijk...