Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Daar vroeg de dealer naar ja, of het commonrail was. De beste man had namelijk al een behoorlijk stukje gereden en hij was al 2x afgeslagen.

Ik heb ook het idee dat het best vaak voorkomt, hoor weleens verhalen van iemand die bij een Shell werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles vanaf de dieseldop tot aan de motor moet vervangen worden, dus alle slangen, leidingen, pompen, filters, alles... JEMINEE!

Dat lijkt me wel heel sterk. Ik durf gerust 10 liter benzine in mijn diesel gooien, die kachelt gewoon door. Maar tegenwoordig moet je daar wel mee opletten, omdat de brandstofpomp slecht gesmeerd wordt als je dat doet. En voltanken is natuurlijk nooit een goed idee. Normaal gezien zal alles gespoeld worden en de filters vervangen. Waarom zou je een brandstofleiding moeten vervangen omdat er benzine doorgelopen is? Trouwens, meeste brandstof loopt gewoon weer naar de tank, en wordt daar gemengd met diesel, eens leeggepompt. Heb jij toevallig een dealer die iets extra denkt te verdienen omdat de leasemaatschappij toch betaald?

Diesel in een benzinemotor kan normaal gezien niet, omdat je het vulpistool er niet in krijgt. Maar het is wel veel gevaarlijker, omdat diesel veel explosiever is dan benzine. De diesel zou te vroeg kunnen gaan ontbranden, met zware motorschade als gevolg.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me wel heel sterk..... Heb jij toevallig een dealer die iets extra denkt te verdienen omdat de leasemaatschappij toch betaald?

Sterker nog. Athlon stond er op dat het volgens de procedure van de fabrikant moet verlopen. En ik hoorde hem toch echt zeggen dat alles vervangen dient te worden. De dealer vroeg juist meerdere keren of hij bijv. zelf vervoer had e.d. omdat meneer (of zijn werkgever) het uiteindelijk moet betalen zoals ik al zei.

Diesel bij de benzine is dus ook niet zo slim.. Maar los van de verbranding, wat gebeurd er met het systeem (wat men dus wil vervangen indien je benzine bij de diesel doet...). Maar zoals jij het beredeneerd hoef je dan ook alleen te spoelen.

Achja, zelf lijkt het me zo dat die slangen toch wel tegen een stootje kunnen maar misschien moet je zel wel reinigen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is een 'normale' procedure dat ze de benzine uit te tank halen. Daarna de leidingen spoelen en de brandstoffilter vervangen. Als je geluk hebt blijft het daarbij. Maar dat neemt natuurlijk wel wat tijd in beslag en kost ook al wel wat natuurlijk. Leidingen vervangen daarom, daar heb ik nog nooit van gehoord.

Nu, na de leidingen komt de hogedrukpomp, en zeker voor een common rail is deze enorm gevoelig, ook omdat die onder zeer hoge druk werkt. Die moet gesmeerd worden met diesel, als je er pure benzine laat doorstromen heb je kans op onmiddellijke schade. Een beetje zoals je in plaats van olie in je carter er water met zand gemengd zou ingooien :). Met de pompverstuivers zoals bij de nagelende 1.9 TDI's van VAG is de kans veel kleiner dat je problemen krijgt. Met een 'oude' brandstofpomp, zoals in mijn oude voorkamerdiesel, loop je nog veel minder risico, de druk is veel lager.

Maar ik vermoed dat het in de eerste plaats het motormanagement is dat ingrijpt, en dat daarom de motor is afgeslagen. Maar misschien schrijft de 'procedure' voor om meteen de hogedrukpomp te vervangen, omdat de pomp waarschijnlijk sowieso schade oploopt. Maar met een beetje geluk loopt die ook nog 150k door hoor. En het is natuurlijk die pomp die enorm veel geld kost, paar duizend euro denk ik zelfs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Athlon wil dat hij weer gegarandeerd goed is. Bovendien weet ik natuurlijk niet welke stukken ze exact vervangen (wie weet slaan ze net 1 slang over... geen idee), maar met al het bovenstaande kan ik me in ieder geval voorstellen dat het een flinke schade is.

De Opel dealer zei een keer dat de brandstofpomp vervangen moest worden (incl. de vele manuren) toen de nokkenassensor kapot was en de wagen daardoor in noodloop ging. Heb dat (met OBD) uitgelezen, flink wat googlen en TIS2000 erbij (ELSA van Opel) geconcludeerd dat de nokkenassensor de beste kans van slagen had voor de minste kosten. 40 euro, draait nog steeds als een zonnetje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kapotte brandstofpomp zou je wel een veelvoud van die 40 euro gekost hebben. Maar wel leuk dat je zoiets zelf uitgezocht hebt. Niet dat ik er echt van schrik dat zo een dingen gebeuren. Er zijn heel wat bekwame monteurs, met een grote kennis. Maar soms krijg je ook wel het gevoel dat je er zelf meer van kent, nu ja niet alleen het gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar soms krijg je ook wel het gevoel dat je er zelf meer van kent, nu ja niet alleen het gevoel.

Lang leven internet !!

Maar als techneut kom ik veel van die ingelezen internetters tegen en denken ze het allemaal te weten , maar hebben ze op de www.knoeisite gelezen.

En dan kan ik ze altijd likopstuk geven , heerlijk is dat als je eerst moet incasseren en dan vlak erna kunt uitdelen !

Het is haast SM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Grrrr, die f*cking kloothommels bij de KvK. :disgust:

Ga je bij de KvK langs om een adreswijziging van je bedrijf door te geven.

Kan niet! Ze willen persé een huur- of koopcontract zien van je nieuwe bedrijfspand.

"want iedereen kan wel zeggen dat 'ie verhuist" volgens die semi ambtenaar.

Maar voor het nieuwe huurcontract getekend kan worden, moet daarbij een kopietje inschrijving KvK zitten met het juiste adres... :doh:

Wie is er nou gek hier?

En als je dat dan probeert duidelijk te maken dat het een kip/ei probleem is, geven ze niet thuis... :disgust1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die op een rustige weg zonder reden meermaals even op de rem trappen (-5 km/u), een seconde of 8 wachten met wegrijden bij een stoplicht (hij was zeker de 5e auto, dus had het aan kunnen zien komen...), en vervolgens bij het volgende stoplicht met een bigsmile in de buitenspiegel kijken om te zien of er mensen op reageren. :chair:

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerst een hele serie foto's moeten maken van ellende.

Ja, ellende in beeld brengen! Ellende die de verhuurder van het bedrijfspand (voor m'n vrouw d'r toko) nog steeds niet op orde heeft. Ze eisten een protocol van levering bij aanvaarding van het huurcontract. Nou, dat werd meer dan 10 pagina's lang met beschrijvingen van wat er allemaal niet deugt aan elektrische voorzieningen, brandbeveiliging, zaken die kapot zijn, zaken die beloofd zijn, maar nog steeds niet op orde, etc, etc.

Want als je geen protocol maakt, heb je verder geen recht van spreken... En vooraf werd er beloofd om alles vantevoren op orde te brengen, zodat al dat soort 'moeilijke' brieven niet nodig zouden zijn... tuurlijk joh... dream on.

Vervolgens heb ik al 3 x de lokale huisbewaarder (van datzelfde pand) aangegeven hoe 'ie het beste zowel internet/netwerk verbindingen en de TL-buizen kan fixen (hij vroeg er zelf naar). En wat doet 'ie? Juist ja, NIET. Verkeerd, fout. Nog meer shit. Nog steeds is > 40% v.d. verlichting out-of-order. Doet >60% van het sanitair het niet. Lekkage in de keuken, verrotte keukenkast door die lekkage. Geen warmwater. Ontbrekende sifons bij wastafels. Gammel slot op deuren, etc.

Toen de bedrijfsPC van m'n vrouw overgezet van het oude pand naar het nieuwe pand. Die was ook op sterven na dood (en oud), maar nog geen bedrijfspoen voor een nieuwe. Dus dat proberen te fixen. Ergens anders een 2-de handsje gekregen. Die bleek ook rottig te zijn. En toen vertikte de internetverbinding in het nieuwe pand het. Kon ik eerst dat weer gaan fixen. Toen hadden ze de beveiliging verkeerd opgezet. En alle huurders gewoon simpel aan elkaar geknoopt. Voor je het weet had je het IP adres van de buurman z'n printer te pakken... Stelletje prutsers.

Kun je eerst dat weer gaan rechttrekken. Voordat je verder kunt met je eigen zaken.

Vervolgens is de internet verbinding zo traag aldaar (2MB download, 350KB upload. Had ik al voor gewaarschuwd) dat simpele updatejes binnenhalen eeeeeeeuwen duurt. En dan gaat de sukkel van de overkant ook nog live radio en video proberen te streamen. Muts!

Sommige mensen...

En dan kom je thuis en hebben 4 leveranciers zich ook niet aan hun beloftes qua bestellingen gehouden, afspraken niet nagekomen, etc.

Kortom, ik ben het ff zat voor vandaag. :goor:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren liep ik met een nieuwe, nog afgesloten (blauwe dop was geseald) literfles Spa blauw naar de keuken.

Toch lekte hij, dit kwam, omdat ik hem horizontaal hield en er via een gaatje in de bovezijde van de PET fles water kon uitspuiten.

Raar zo'n gaatje, het had een diameter van 1,5 mm en was volmaakt rond.

Waarom moet ik dan ineens aan een injectienaald denken ?

De fles heb ik leeg laten lopen, ben ik nu overdreven voorzichtig ?

Ik ga er in ieder geval eens op letten

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flessen met plat water zijn sowieso oplichterij. Zonde van je geld.

Kraanwater uit de kraan is, en hygienischer, en honderden keren goedkoper per liter dan verpakt kraanwater.

Enig idee waar Vrumona (uit Bunnik) z'n flesjes Sourcy, BarleDuc, etc. vult? Juist ja, uit de drinkwaterbron recht onder de fabriek, diezelfde bron waar Vitens/Hydron ook kraanwater uit haalt... M.a.w. mensen in die buurt, spoelen hun plee met dat 'exclusieve' bronwater! :doh2:

...

Raar zo'n gaatje, het had een diameter van 1,5 mm en was volmaakt rond.

.

Je gaat er toch wel mee terug naar de winkel c.q. een berichtje naar de fabrikant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe