Ga naar inhoud

inruilwaarde Yeti


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Andere optie: over een paar maanden staat de nieuwe versie in de showroom, en moet de huidige versie de showroom uit. Zo'n showroommodel zit vaak vol opties, en kun je vaak met een flinke korting kopen. Je kunt natuurlijk kijken of er bij een dealer in de buurt een leuke Yeti in de showroom staat, en vast eens inlichtingen inwinnen/offerte vragen.

 

Ik denk dat het in alle gevallen belangrijk is, hoe nieuw je auto moet zijn, of hoe oud ie mag zijn. Als een auto van 6 jaar en 140.000 km ook goed is, kun je aardig wat geld besparen.

 

 

Als je een idee wil hebben hoe groot de waardevermindering is bij het passeren van de ton, gewoon 'ns kijken bij Yeti's dit te koop staan van 4 jaar oud en met een km-stand een stukje onder en een stukje boven de ton. (jouw Yeti zal ook ruim 4 jaar oud zijn als ie de ton passeert).

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Menno: ik ben bang dat de km-stand niet zo heel veel invloed heeft op inruilwaarden.

Wel kees ik ben bang dat je dit toch onderschat.

Al was het vroeger wel meer bepalender voor de prijs dan heden ten dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o, ja Kees, snap het nu

verwacht niet dat ze er 1 met DSG in de showroom hebben staan

Ik zag er een jaar terug wel een staan hoor hier in Zwaag bij Schipper.

Als je laat zien wat je allemaal op je demo hebt, verkoop je het sneller dan als je het alleen in een folder hebt.

Yetis met handbakken zijn er genoeg maar met DSG nog niet.

Eigenlijk, als je een demo hebt met DSG, dan raak je die gegarandeerd snel kwijt!

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar lijkt idd niet veel tegenin te brengen. (Mogelijke) voor- en nadelen:

 

- je spaart 1000-en euro's uit (6000 in het voorbeeld);

- tegen die tijd is er ook meer kans op een leuke jonge occasion met weinig kms;

- er gaat in de tussentijd iets kapot (denk vooral aan de DSG hierbij).

 

Misschien kunnen jullie hier nog iets aan toevoegen. Zoals het er nu naar uitziet denk ik dan nog maar een tijdje doorrijden. Ook gezien de net nieuwe banden.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De algehele onderhoudstoestand van je auto (interieur, exterieur) speelt wel degelijk een rol als je méér wilt dan het standaard inruilbedrag.

Standaard 2de hands prijzen kun je op diverse websites nazien. Dan schrik je hoe weinig je auto waard is, puur gebaseerd op leeftijd, type en kilometerstand. Pas bij schouwing bij een dealer, EN afhankelijk van hoe men inschat hoe snel men de auto weer kan doorverkopen, kun je soms fors meer krijgen als je auto in onberispelijke staat verkeerd.

 

Je kunt namelijk makkelijk zien of een auto b.v. altijd krasstraat gewassen is of minutieus door de eigenaar is onderhouden (da's ook vaak het verschil tussen een leasebak versus een particuliere eigenaar). Of er b.v. stevig gerookt is in een auto, of er huisdieren in vervoerd zijn, etc.

Alles speelt een rol bij de waardebepaling. En uiteraard wat koop je er voor terug?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oprijden is natuurlijk altijd het goedkoopst zolang je geen problemen krijgt. Aanschaf bedrag door het aantal te rijden jaren is je jaarlijkse afschrijving. Maar nieuwe auto's worden ook steeds duurder en dan klopt dat sommetje natuurlijk niet meer. Effectief gaat het er om wat je moet meenemen om iets soortgelijks te blijven rijden. Meestal is dat niet zo (je gaat groter rijden of een luxer model, andere motor, bla, bla). De Yeti begon immers voor net geen 20k terwijl die nu bij 5k plus begint.

 

Je kunt natuurlijk ook gewoon eens bij de dealer langs gaan en simpelweg vragen. Op dit moment zal die blij zijn met een Yeti want die redelijk gevraagd en soms zit er een premie op nieuwe modellen vanuit de importeur om "het model te laten landen" of ze moeten minimaal een x aantal kopen afhankelijk van het dealerschap. In beide gevallen heeft een dealer er belang bij zsm alvast wat te verpatsen. In deze tijd heeft een dealer sowieso belang bij het verkopen van nieuwe auto's om het dealerschap niet in gevaar te brengen.

 

Het nadeel van een nieuwe auto is natuurlijk wel het inrijden. Je meerverbruik is de eerste 5000-10000 km behoorlijk en je moet natuurlijk rustig aan doen ;). Ik verwacht echter wel dat de nieuwe Yeti een stuk lichter zal zijn en dus qua wegenbelasting beter ligt. Ook de CO2 waardes zijn misschien beter en dan zou dat een gunstig effect op de BPM kunnen hebben. Maar Skoda was in hetrleden erg dom met de klassificatie van de Yeti ("vuile" auto's terwijl dat nog wel meeviel vergeleken met soortgelijke modellen). Zolang er officieel niets bekend is blijft het voor ons koffiedik kijken wat de specs en de prijzen doen.

 

Qua techniek ga je er natuurlijk wel iets vooruit en de looks valt eigenlijk nog wel mee, behalve het verdwijnen van de markante oogjes zie je niet zoveel verschil, ook niet aan de binnenkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat is verre van onberispelijk (honden, krasjes). Denk gewoon doorrijden en over een paar jaar eens kijken naar een 2e hands met weinig kms. Denk ook nog wel een beetje over Roomster en zelfs Fabia (over een paar jaar vermoedelijk nog maar 1 hond), maar eigenlijk ben ik toch wel te veel aan de Yeti verkocht geraakt qua rijgedrag/rijcomfort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds mijn 5 jaar oude O2 2.0 TDI met 180KKm op de teller, particulier verkocht. Kreeg ik fors meer voor, dan bij inruil bij een Skoda garage.

Het frappante was dat de koper uiteraard een proefrit wilde maken. Maar hij wilde persé dat IK zou rijden. Het ging hem er namelijk om HOE de oorspronkelijke bestuurder met de auto omgegaan was, dat gaf hem een goede indruk van wat hij kon verwachten qua slijtage en betrouwbaarheid. Vervolgens zag hij de algehele toestand van de auto en de manier waarop er mee omgegaan was en bood zonder verder afdingen, de vraagprijs. Want zijn (en hij had nog een VAG monteur meegenomen) conclusie was 'dat zit wel goed' 'ik kan zien hoe je er mee omgegaan bent'.

 

Het was wel iemand die verstand had van auto's en van de VAG techniek, dat kon ik duidelijk merken.

 

Ook zoiets: als je een auto inruilt bij een garage, lopen ze er aan alle kanten omheen. Zoeken naar krasjes, beschadigingen aan het interieur, etc. om maar de prijs omlaag te kunnen praten. Maar proefrit maken of te horen/zien/voelen of technisch alles in orde is, doen ze zelden... Vreemd toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je weer hoog zitten dan is de Yeti de beste keus. Als je over Fabia hebt gedacht kan je je afvragen of je dan ook niet breder moet denken dan alleen maar Skoda. Dan zijn er wel meer vergelijkbare auto's met meer rijcomfort.  

 

Bij alles:  je kan wel uitgebreid plussen en minnen, maar als je ergens zin in hebt moet je het soms ook gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het over centen gaat, geloof ik dat je het beste uit bent met er zo lang mogelijk mee te rijden. Vaak geldt, hoe jonger, hoe meer je jaarlijks afschrijft. Als er een nieuw model van de Yeti komt, zou het natuurlijk wel kunnen dat je de prijzen van de huidige generatie wat versneld ziet zakken. Vaak is men ook bang voor veel reparaties, maar in feite ben je meestal veel goedkoper uit om iets te laten repareren dan de afschrijving op een nieuwe te 'betalen'.

 

Maar zoals ik zelf ook mogen ervaren heb, je kan het bijna tot in het extreme trekken zo, die oude blijft héél lang goedkoper als die nieuwe. 

 

Dus in feite moet je gewoon zo lang mogelijk proberen wachten, tot je het echt niet meer kan uithouden om iets nieuws te kopen :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag mij eigenlijk af of de Skoda dealer meer zou geven dan ene van een ander merk als men daar een wagen koopt natuurlijk?

Particulier verkopen zal u het meest opbrengen een dealer moet er ook nog winst op maken. Er is wel wat werk aan de wagen netjes maken op verschillende sites de auto te koop zetten afspraken maken enz terwijl bij de dealer sleutel afgeven en klaar.

Eens de nieuwe er is zullen er meer tweedehands wagens verschijnen en zal de prijs terug naar beneden gaan.

Het goedkoopste is blijven rijden maar zoals BC zegt als men het niet meer kan uithouden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, zoals ik al zei, met de besparing op afschrijving zal er snel een reparatie vanaf kunnen. Dat is net zoals met die verlengde garantie, angst is een slechte raadgever. Om een (niet in te schatten) risico uit te sluiten zou je gewoon sowieso extra betalen. Met die (waarschijnlijk vrij correcte) berekening van Casey in het achterhoofd, heb je binnen 6 jaar wel een paar duizenden euro's uitgespaard, welke reparatie gaat je zoveel kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.gebruikteauto.nl/details.php?aid=387924

 

Ik heb er een gevonden heeft wel wat meer km op de teller. Maar om een idee te krijgen van de waarde, is het denk ik een goed voorbeeld. De prijs is € 18695,--als je hier tussen de €1500.-- en €2000.-- vanaf doet zit je aardig in de richting wat een gebruikte Yeti van ongeveer 3 jaar waard is. De Yeti is een auto die maar kort te koop staat is dus populiar en dat heeft een gunstig effect op de prijs.

Als je met € 17.500 of misschien €18.000  begint bij de merkdealer kun je zien waar je uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn enige zorg is dat alles heel blijft

Hou eens op met dat gemiep. Je wordt een beetje tobberig lijkt wel. De auto is daar echt niet oud genoeg voor. Hooguit de eigenaar, maar dat kan je de auto niet aanrekenen ;). Je moet ook echt stoppen met denken in termen van "er nog in doorrijden." Dat woordje "nog" is killing.   

 

Het ding is pas 3 jaar bij 70.000. Dat kan allebei prima met een factor 3 vermenigvuldigd voor er echt dingen stuk gaan. Voor die tijd geen "genog" s.v.p. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe