Ga naar inhoud

inruilwaarde Yeti


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Afhankelijk van een rijstijl kan alles, natuurlijk :). Het lijkt mij duidelijk dat enige berekeningen hier toch wat onderbouwing zouden kunnen geven.

 

En zoniet, lijkt het mij wel de ideale berekening om onze vrouwen te overtuigen om de 2 jaar een nieuwe auto te kopen :P

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

:duh:Jonge jonge wat een vreemde redeneringen lees ik hier. Wie heeft het nou over in 6 jaar oprijden!?

Het heeft alles te maken met aanschaf, afschrijvingen, exploitatielasten en restwaarde in de juiste verhoudingen: TCO

Je hoeft geen genie te zijn om het moment te zoeken waarop die Total Costs of Operation (met de kennis van dan) op het laagste niveau komt.

Als je dan ook nog eens een stukje extra onderhandelingsresultaat weet te boeken dan heb je het m.i. helemaal goed gedaan.

Maar ja: ieder mag daar het zijne van denken.

  :krabben:

En als het om rekenen gaat: dat kun je uitstekend zelf op Spritmonitor. Voer de aanschafwaarde in. Je hoeft als afschrijvingstermijn simpelweg 7 jaar (de door mij gehanteerde vuistregel van 1,25% per maand) op te geven het wordt allemaal netjes voor je op een rijtje gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd volg ik jouw redenering niet meer hoor IBV: aan 1,25% schrijf je een auto toch niet af op 7 jaar? Of Bedoel je dat je gewoon 1,25% van de nieuwwaarde afschrijft per maand? M.a.w. niet degressief maar lineair? 

 

Dat is trouwens wat er volgens mij een beetje wringt in de redenering. Naargelang het aantal kilometers dat je rijdt, schrijf je de auto te snel af. Na 7 jaar en 175K km is jouw wagen echt niet volledig afgeschreven/waardeloos.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

dat was wel wat meer, maar dat zou me idd niet tegenhouden als ik er een tijdje lekker mee gereden heb. Maar ik ben eigenlijk wel erg tevreden zo en rijd nog lekker een tijd door. Nog wat meer krasjes en deukjes verzamelen (ook een nadeel van een nieuwe auto, dat je je daar dan weer druk om gaat/moet maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe