Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Het nieuwe schooljaar is begonnen zo ook voor de dochter hier.

En een van haar nieuwe vakken is fotografie en daar heeft zij wat materiaal voor nodig.

Een analoge camera, die heb ik hier gelukkig nog liggen een beestje van zo een 17j oud Minolta Dynax 5xi :)

Maar ook ilford multigrade glanzend PE 18/24 papier zo een 100stuks.

Films Tri-X of T-max 400 van Kodak of Hp5+ van ilford en negatiefbladen.

Weet iemand waar ik deze materialen kan vinden aan een schappelijke prijs.

En wat meer technische uitleg is ook welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ja googelen kan natuurlijk ook maar dacht dat hier in het fotografiegedeelte mogelijk mensen de nodige kennis (en zin) hebben om interessante info naar voren te brengen over de verschillende voorwerpen.

 

@Cordoba in mijn buurt weet ik zo direct niets, maar heb wel een adresje in Duitsland om het papier te bestellen (is niet in de buurt :) ) maar wordt voor 7€ thuis geleverd.

De fotorolletjes zijn blijkbaar verkrijgbaar op de school voor 5€ en heb hier via google nog geen goedkopere prijs gevonden omdat er steeds verzendingskosten bijkomen.

 

En negatiefbladen weet ik nog niet wat dat is ..............maar zal een googelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dit de bladen zijn wat uiteindelijk de foto is na belichting en door de zuurbaden geweest te zijn.

Moet dat ook nog allemaal van vloegel op zolder hebben staan..... of heb ik t toch verpatst.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor zo'n donkere kamer, begon al met dat rode licht....

En dan ook nog eens met dat mooie buurmeisje de donkere kamer in....

 

Tsja doktertje spelen met al dat verband was dan ook geheel niet nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mooi gedaan dat lieveheersbeestje! Zelf vind ik het soms nog wel lastig om een foto zo goed gefocust en haarscherp te krijgen met een makro lens (meen dat ik een 50mm heb trouwens). Pas met vlinders in de weer geweest in de tuin, zal kijken of er hier wat kan plaatsen.

 

in de tussentijd wat bewegend beeld:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

http://www.ad.nl/ad/nl/5600/Kunst-literatuur/article/detail/4207006/2015/12/13/Prestigieuze-fotoprijs-voor-drie-drinkende-wespen.dhtml

 

media_xll_3463259.jpg


Een close-up van drie drinkende wespen is zondag de winnaar geworden van de WNF-Frans Lanting Award voor volwassenen, een prestigieuze fotoprijs. Elles Rijsdijk uit Zeist nam de foto op een warme zomerdag in haar achtertuin.

media_l_3463270.jpg'Libelle bij ochtendlicht' © Quinten Bulte.
 

Als fotograaf moet je wereldnatuur overal kunnen zien, ook in ons kleine Nederland

Frans Lanting (natuurfotograaf)

Juryvoorzitter en beroemd natuurfotograaf Frans Lanting was vol lof over het inzicht, de techniek en het geduld waarmee deze foto is gemaakt. ,,De jury hoopt dat deze prachtige foto ook andere fotografen inspireert om toch eens in hun achtertuin te kijken, of in een stadspark of bij een slootje in de buurt. Want als fotograaf moet je wereldnatuur overal kunnen zien, ook in ons kleine Nederland.''

Voorts gingen de talentenprijzen voor kinderen en jongeren naar 'giraffen op een beboste helling' en 'libelle bij ochtendlicht'. De publieksprijs is dit jaar gewonnen door het beeld van een sluipende jaguar. Alle winnaars ontvangen het WNF-boek 'Aarde op 1' en een exclusieve fotoworkshop van Frans Lanting.

Museon 
Voor het thema Wereldnatuur waren meer dan vijfduizend foto's ingezonden. De 75 genomineerde foto's worden tot en met 13 maart tentoongesteld in het Museon in Den Haag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

20160119_084204_resized.thumb.jpg.1d539a

 

Koud was het heden ochtend wel hier aan begin van de  Gependam te Enkhuizen.
Maar goed als je dan even van een warme bak koffie in een warm gedraaide wagen zit , dan is een plaatje als dit plaatje echt genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe