Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat gadget gehalte is me wel duidelijk , maar tsja als je het voor de eerste maal op een camera hebt zitten dan wil je het uitproberen en probeer je het uit.

En ik liep dus giga te kloten om die link met laptop te verkrijgen... wat uiteindelijk wel is gelukt hoor.

En ach grappig de mogelijkheid maar verder toepassen doe ik ook niet meer omdat ook voor mij het geen toegevoegde waarde heeft.

Maar was meer benieuwd of het linken met laptop jou ook problemen had opgeleverd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier eens geprobeerd als men Rotterdam waren om een paar foto's op de iPad te plaatsen en dat werkte. Mijn dochter zij wel dat de foto's niet meer op haar toestel stonden, maar dat heb ik nu niet gecontroleerd.

Om uw foto's op een tablet of naar een GSM te sturen kan het nog enig nut hebben zo kan de omgeving er van genieten op een iets groter scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander voordeeltje van Wifi is dat de contacten op de kaart en in de camera en laptop/PC/tablet niet slijten. (door card erin en eruit, bij gevoelige kaarten/apparaten soms wat problemen en meer kans op vuil op de contacten). Meestal geen probleem, maar bij oudere kaarten/apparaten waar frequent de cards erin en eruit gaan, wil het wel eens gaan haperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ed: die verbinding leggen gaat met mijn 70D vloeiend, met de S120 heb ik t nog niet geprobeerd. Maar ik zag in diverse reviews terug dat men ermee aan t kloten was, dus je bent niet de enige Ed ;)

 

@Cordoba: daarom koppel ik de camera altijd gewoon met het bijbehorende kabeltje ;)

 

Ben overigens erg tevreden, heb net ff een paar proefshots gemaakt en onderstaande foto's (die op zich niet spannend zijn) vallen met niets tegen voor "een compactje". 

 

14682780208_b1bb3f7bcc_b.jpgIMG_0043A by marcoeoscanon, on Flickr

 

14866941264_95e2273d4f_b.jpgIMG_0044A by marcoeoscanon, on Flickr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Captain Hook, on 30 Jul 2014 - 22:54, said:

Het is een heel bijzonder plekje. Een soort van heuveltje/cirkelvormig plateau, met daar rondom heen, al die fruit/notenbomen. Waarschijnlijk een jaar of twintig geleden (of misschien al langer, want sommige bomen zijn zeker 10m hoog) door een overijverige boswachter daar neergezet met het idee, dat wordt nog wel eens wat!

De plek is ook nergens gemarkeerd en/of aangegeven. Vanuit de lucht (Google Earth) is de plek wel te zien, maar niet als zodanig herkenbaar.

Er lopen soms wandelaars langs, maar die hebben volgens mij geen idee wat ze passeren. Omdat menigeen b.v. een walnoot of een hazelnootboom niet eens herkent. "dat komt toch uit de supermarkt..." 8-) 

 

http://wildplukwijzer.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Albergo Sportivo Valmartello al Paradiso del Cevedale

 

Een oud vervallen hotel. Ooit gebouwd als luxe berghotel en in WOII gebruikt door de Duitsers.
 
Even in het kort de geschiedenis hiervan.
Nadat in 1934 er pas een fatsoenlijke toegangsweg in het Martell Tal gebouwd werd, hebben de Italianen dit hotel gebouwd. Op 2.100m hoogte het hotel 'Paradiso' met 150 bedden. In opdracht van de Milanese zakenman Emilio Penati werd er in 1933 een opdracht tot de bouw van dit hotel verstrekt aan de Milanese architekt Gio Ponti. Gerealiseerd in 1935/36. Voltooid in 1937. Een superdeluxe hotel met, voor die tijd, ongelofelijke faciliteiten, zeker gezien de bijzondere locatie (meer details in het eerder genoemde document)
Alle grootse plannen ten spijt, heeft het hotel nooit echt gefloreerd. Tot 1940 werd het slechts in bescheiden mate gebruikt.
 
Na het uitbreken van WOII kwam het hotelbedrijf tot stilstand. Van 1943-1945 zat de SS divisie 'Brandenburg' hier en diende deze locatie als spionageschool.
In 1946 werd het faillissement aangevraagd. In 1952 werd de boedel opgekocht door de Venetiaanse reder Bennati. Deze man had grootse uitbouwplannen voor het hotel, maar dat is, mede door de tragische dood van z'n zoon, nooit gerealiseerd. Sinds 1956 is het hotel verlaten en aan het vervallen. Vanaf 1966 is de familie Fuchs (eigenaar van de Forst Brouwerij in Algund bij Meran) eigenaar van het hotel en de bijbehorende 6 hektare grond. En sindsdien vervalt het verder...de natuur kan z'n gang gaan...   :(
 

 

http://www.flickr.com/photos/chasa-imago/sets/72157646823986601/show/

 

link naar flickr: https://www.flickr.com/photos/chasa-imago/sets/72157646823986601/show/

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizarre foto CH, maar zoals ik al verwachtte naar aanleiding van de foto, ruiter afgevoerd naar het ziekenhuis (je kan inschatten aan de hand van de foto dat het paard boven op de ruiter landt).

 

Quote van Omroep Brabant:

 

Ruiter gewond bij paardenevenement Outdoor Helvoirt
 

HELVOIRT - Bij het paardensportevenement Outdoor Helvoirt is zondagmiddag rond halfvier een ruiter gewond geraakt. De vrouw viel van haar paard, waarna het dier op de vrouw belandde.

Ze is met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Het evenement lag korte tijd stil, maar is inmiddels weer hervat. Het ongeluk gebeurde bij een hindernis met water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag in de tuin werd mijn oog ineens getrokken door subtiele beweging naast mij in het groen. Een blik opzij leverde een rupsje op een stengel op, die het ene moment muisstil zat, en het volgende moment verrassend rap ik beweging kwam. Gelukkig had ik m'n camera en macro-objectief onder handbereik. 

 

On the move:

15163636291_90f4f17246_b.jpgIMG_9574A by marcoeoscanon, on Flickr

 

Wat een stekelvarkentje eigenlijk...

15163633431_4f6c8f2240_b.jpgIMG_9584A by marcoeoscanon, on Flickr

 

Van ónderen...!

15166240832_bfe03cc34a_b.jpgIMG_9572A by marcoeoscanon, on Flickr

 

Tot slot, als kleine toegift, bewegend beeld. Gewoon, om te laten zien hoe waanzinnig mooi zo'n beestje eigenlijk is. Let niet op de beweging, dat krijg je als er een kleine man aan je benen staat te trekken ;)

 


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14991632829_62a22e063d_k.jpg

 

Officieel heet dit kunstwerk 'Exposure'.
Maar lokaal noemen we het ook de hurkende of de poepende man... icon_lol.gif

http://www.lelystad.nl/Exposure
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antony_Gormley

Exposure is het zesde grootschalige landschapskunstwerk van de provincie Flevoland.

Het beeld van bijna 26 meter hoog en 1.800 staven metaal, staat op de strekdam aan de kust van Lelystad en is ontworpen door de befaamde Britse kunstenaar Antony Gormley. 17 september 2010 is Exposure officieel onthuld.


Op de rand van het Markermeer/Houtribdijk en de Flevopolder, staat op een strekdam deze staalconstructie.

 

15155355016_b698499eac_k.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe