Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Zelfs met de analoge zwart-wit fotografie werd 100 jaar terug al volop gemanipuleerd, bijvoorbeeld gebruik van een geelfilter om een wolkenlucht dreigender over te laten komen.

 

Overigens kun je je bij veel gevallen, ook afvragen of beeldbewerking wel het manipuleren van de werkelijkheid is: beeldbewerking wordt ook gebruikt om beter de werkelijkheid weer te geven dan zonder (bijvoorbeeld, door contrast/helderheid aan te passen, zodat het meer overeenkomt, met wat het menselijk oog ziet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een mooie plaat, Erik. Ik denk alleen dat ik een grotere scherpte mooier had gevonden. En omdat ik meestal geen zwart-wit-liefhebber ben, vraag ik me tegelijk af hoe hij er in fullcolour uit zou zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooie zwart wit foto's vind ik vaak mooier dan in kleuren daar dit soms dan net teveel prijsgeeft van de foto waardoor het spannende weg is.

 

Daarom zie ik portret foto's van mensen met een geleefd gezicht ook liever in zwart wit dan in kleur

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouwe mensen gezichten is weer beetje generaliseren Marco, ook kinder portretten en jongere mensen die een gefotografeerd worden bij een erge gebeurtenis en waardoor het gezicht getekend word blijven bij mij in zwart wit meer zeggen dan in kleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

zal dan wel met leeftijd te maken hebben :D :D

 

Maar ik kan dus bij mooie zwart wit foto's langere tijd stilstaan dan met kleur waar ik zo voorbij kan lopen dan

 

Maar voordeel is dat als we een excact dezelfde foto in kleur en in zwart wit afgedrukt naast elkaar zouden ophangen dat wij netjes naast elkaar zullen staan en mekaar niet staan weg te drukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Moederdag is inmiddels een week geleden, maar de bijbehorende bos bloemen stond er gister nog. Sommige bloemen waren inmiddels uitgebloeid (tijdig water geven helpt...  :oops: ), andere waren echter alleen maar mooier geworden. 

 
Daarom onderstaande drie "restantjes":
 
foto 1:
14025687469_b45594ccb9_c.jpgIMG_4075A by marcoeoscanon, on Flickr
 
foto 2:
14025711360_9555d1c48e_c.jpgIMG_4092A by marcoeoscanon, on Flickr
 
foto 3:
14189195786_d18f138a47_b.jpgIMG_4071A by marcoeoscanon, on Flickr
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Erik: top dat je aan me denkt! ;) Kan je de blauwe halo rondom de vlag nog wegpoetsen? Dan vind ik t een leuke plaat! 

 

@ Skoody: doen! Zowel vanwege de historie (het is zó indrukwekkend om daar rond te lopen) als vanwege de fotografie (lange sluitertijden, mooi!, en het zwart-wit bekoort me hier ook wel). Ik kom wel een keer kijken als je m hebt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe