Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Met mijn telefoon kan ik alles, behalve analoog inzoomen.

 

ze zijn goed idd, behalve zoomen en moeilijke lichtomstandigheden

 

Toch blijft fotograferen met een smartphone iets heel anders dan met een camera. Al is het maar vanwege de (meestal) behoorlijk kleinere sensor, met de bijbehorende vlakkere beelden tot gevolg.

 

Nou, de tijd gaat door... check!!

 

Ik citeer: 

De 1-inchsensor heeft een resolutie van 20 megapixels. Het Leica-objectief heeft een lensopening van f/2.8, een mechanische sluiter en een manuele instelring.

 

Een enorme sensor, een geweldige resolutie, een mechanische sluiter en f/2.8 (lichtsterk!)... in een telefoon! Of spreken we inmiddels over een camera met belfunctie...?

 

panasonic-cm1.jpg

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want met die camera kan je niet bellen  :D  ;)

 

Maar serieus: met dit soort specs ga je heel wat compacts (en zeker niet alleen instappers) behoorlijk voorbij. En als je de prijs van een telefoontoestel en een camera bij elkaar optelt, valt het ineens weer mee... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want met die camera kan je niet bellen  :D  ;)

 

Dat is helemaal niet beter, want dan sta je net een klaar voor een actiefoto, denk je dat je baas belt en is het je schoonmoeder.

 

Het ding heft 2x zoveel Megapixels dan mijn camera. Dat is wel beter. Verder heb ik geen benul van cameraspecs en ik ben te lui om op het pakje te gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

http://www.bol.com/nl/p/lviv-stad-van-paradoxen/9200000032889564/

 

Ik kan iedereen die van geschiedenis, slow journalism, of sfeervolle sprekende foto's houdt dit boek aanbevelen. In dit boek een prachtig samenspel hiervan over de stad Lviv. In Lviv zelf heeft dit boek een kleine rel veroorzaakt, omdat de geschiedenis voor veel mensen te confronterend is; men gelooft liever een ander verhaal.

 

Er is ook nog een boekje toegevoegd met van elke periode met een duidelijke kaart die weergeeft tot welke staat Lviv dan behoort. Heel verhelderend. Hard nodig, want Lviv is nogal eens van land veranderd.

 

Ben je alleen geinteresseerd mooie foto's >> ook dan kopen, alleen daarom al is het een geweldig boek. In tweede instantie zullen ze je toch wel de verhalen in trekken, dus dat komt vanzelf  :)

 

HIER een voorproefje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danku!

En de rest van die serie? Wat vinden jullie ervan? Een landschappelijke interessante locatie?

 

Vooral die constructies van die dammen, de degelijkheid er van, petje af voor de ingenieurs die dit uitgevoerd hebben. Het is notabene al vóór WO II ontworpen en gestart met de bouw.

Totale piek capaciteit van deze hydro-elektrische installatie is maar liefst (113 + 480 + 240; 3 turbine locaties in totaal) 833 MW! En die capaciteit is beschikbaar binnen enkele minuten na (op)start. Want, ff simpel gezegd, men draait de ventielen open, het water begint te stromen en enkele minuten later buldert het al over de turbinebladen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de rest nog niet gezien, nu wel :) Ik zou er graag eens rondlopen, enerzijds vanwege het adembenemende landschap, anderzijds vanwege de techniek, en tot slot vanwege de uitdaging om dit mooi op de foto te krijgen. 

 

Op dit soort locaties komt het enorme dynamische bereik én de hoge resolutie van jouw camera echt tot z'n recht, Erik. Genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto nr.4 en 7 vind ik ook heel geslaagd, maar er zitten meer fraaie plaatjes tussen. Ook een paar plaatjes die ik fototechnisch niet zo geweldig vind, maar die laten dan weer een bijzonder stukje techniek zien (zoals die 'bouwkeet' op het 'bergspoor').

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens het opruimen op mijn computer kwam ik een serie foto's tegen waarvan ik het bestaand al láng vergeten was. In maart 2012 ben ik in het Louwman Museum geweest en heb ik onderstaande foto's gemaakt. Terugkijkend herinnner ik me weer hoe lastig het daar fotograferen is met al die plaatjes + draden, beroerde verlichting, reflecties, en niet te vergeten die irritante andere bezoekers...  :wink:  :mrgreen:  

 

foto 1:

15502978426_19b66f2fbc_b.jpgIMG_0542A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 2:

15526150405_086f83d768_b.jpgIMG_0540A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 3:

15525751522_efa4576d09_b.jpgIMG_0536A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 4:

15339484318_d44dd0a9ec_b.jpgIMG_0497A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 5:

15339250389_7b33f666e9_b.jpgIMG_0433A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 6:

15526151895_e867c9a090_b.jpgIMG_0435A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 7:

15339398490_62809305dc_b.jpgIMG_0439A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 8:

15525752182_d186a45a6a_b.jpgIMG_0468A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 9:

15502980966_4beb8e64cd_b.jpgIMG_0331A by marcoeoscanon, on Flickr

 

Denk dat ik er nog maar eens heen moet, sinds ik daar was heb ik wel weer wat geleerd qua fotografie, dus ik ga mezelf gewoon nog een herkansing geven ;)

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we juist die irri figuren waar Marco het over heeft tegenhouden met zijn allen.....

Gewoon onze Skodaforum.eu autojacks aan en ongeschoren daar allen aantreden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe