Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch blijft fotograferen met een smartphone iets heel anders dan met een camera. Al is het maar vanwege de (meestal) behoorlijk kleinere sensor, met de bijbehorende vlakkere beelden tot gevolg.

 

Maar er komt een tijd dat je een lens op een phone schroeft. Behalve dan voor een die-hard die vasthoudt aan z'n esoterische lulkoek.

De Nokia Lumia 920 is geweldig bij moeilijke lichtomstandigheden. Never nooit de flits te gebruiken.

 

Ja, best verbluffend, allemaal prima scherp en niet te donker, maar wat betreft kleurnuance toch minder dan een fatsoenlijke camera.

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er komt een tijd dat je een lens op een phone schroeft. Behalve dan voor een die-hard die vasthoudt aan z'n esoterische lulkoek.

 

Ja, best verbluffend, allemaal prima scherp en niet te donker, maar wat betreft kleurnuance toch minder dan een fatsoenlijke camera.

Dat is er al lang ;)

 

Maar dat verandert niets aan de beperkingen van de sensor, uitzonderingen daargelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier een 'macro opname' van een sprietenbeest op een rood muurtje voorbij komen met daarbij de opmerking dat 'ie aardig gelukt is...

 

Idd, 'aardig gelukt'. Niks persoonlijks. Maar als dat de norm is en goed (genoeg) bevonden wordt, dan moet je vooral geen duurdere, specifieke camera kopen om foto's te maken. Dan zou zonde van de tijd/moeite/pecunia zijn. Als dit resultaat tot tevredenheid stemt. Prima. :|

Vandaar dat ik ook zei: waarom zou de jeugd (en waarschijnlijk vele anderen) nog een dedicated (duurdere) camera kopen als de slimfeun al genoeg mogelijkheden heeft?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan er geringschattend over doen. Met jouw prijzige apparaten maak je idd betere foto's. En dan bewerk je die ook nog allemaal. Zou ik ook kunnen doen, maar voor mij is de meerwaarde te gering. Ik kan er idd mee tevreden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, ik zei nog nadrukkelijk 'niks persoonlijks', maar als dat resultaat tot tevredenheid stemt, prima!

En ik deed zeer zeker niet geringschattend, maar ik probeerde uit te leggen dat menigeen een prima resultaat kan halen met de al voorhanden slimfeun. Niks meer, niks minder.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

MarcoO2, on 09 Jun 2014 - 21:59, said:MarcoO2, on 09 Jun 2014 - 21:59, said:

Dat is er al lang ;)

 

Maar dat verandert niets aan de beperkingen van de sensor, uitzonderingen daargelaten.

Er komt een tijd dat de uitzondering slechts geldt de die-hard etc. aangezien er dan van alles veranderd zal zijn aan beperkingen van de sensor etc.

 

('t is alijd zo verdomde precies formuleren op dit forum :lol:)

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de meerderheid van de bevolking tevreden is met de kwaliteit van een foto zoals Kees heeft geplaatst.

Daar hij toch ook wel ziet dat de kwaliteit van een foto van Marco of Erik beter is, en zelfs van die meerderheid zijn er velen die dat niet eens zien en het al een prachtige foto vinden als een boom er maar half opstaat.

Maar een ieder stelt dus hier zijn eisen mbt de kwaliteit

 

En betrap mezelf er ook wel eens op dat ik te gemakkelijk de feun pak voor een foto daar ik wel degelijk het verschil zie met mijn normale doorsnee camera....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier een 'macro opname' van een sprietenbeest op een rood muurtje voorbij komen met daarbij de opmerking dat 'ie aardig gelukt is...

 !

Ik vatte dit als geringschattend op, en dus ook persoonlijk. Sorry, heb ik dus verkeerd begrepen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar weet Snelle nou al wat 'ie gaat kopen (of niet) voor z'n tiener?

Wel ten eerste gaat de tiener dit zelf kopen :)

En mag niet klagen ze dragen 'redelijk' zorg voor hun toestellen want wie potje breekt potje betalen :)

Had haar ook voorgesteld om een GSM te nemen maar dat wil ze op dit moment niet. Denk dat ze liever een fototoestel heeft de zoom is daarbij interessant en er zijn toch nog wat meer mogelijkheden dan met een smart.

Als het een fototoestel wordt is het de canon SX280CH.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met macro gaat er echt een wereld voor je open. I love it!

 

Enne, ja, dat dubbelposten is leuk. Niet zozeer om méér reacties, maar wel om ándere reacties. Mij valt op dat (zover ik nu zag) dat de reacties op het NF inhoudelijker en technischer zijn dan op het CF. Vandaar dat ik eens een paar serietjes dubbelpost, leuk om te vergelijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Het blijft een favoriet tijdverdrijf van me: een rondje door de achtertuin met m'n macro-objectief. De wondere wereld der natuur blijft er door de ogen van de camera toch steeds weer geweldig uitzien. 

 

foto 1:

14399908590_6fa676d245_b.jpgIMG_8149A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 2:

14563520516_ba2c5134fd_b.jpgIMG_8079A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 3:

14585851962_c1f4c3c3c5_b.jpgIMG_8084A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 4:

14399916930_634258fea7_b.jpgIMG_8119A by marcoeoscanon, on Flickr

 

foto 5, als afsluiter:

14563519426_ac7d61f40d_b.jpgIMG_8099A by marcoeoscanon, on Flickr
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe