Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

wat bedoel je met het 3e punt, dat je hem meer hoort, dat hij harder moet werken of dat hij beter hoort te werken?

zie nu dat die werkplaatschef al 2 dagen geleden heeft gemaild dat hij het uitzoekt en er vandaag op terugkomt. Was in spam-map van mijn gmail gekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met "beter horen werken" bedoel ik dat ik tijdens optrekken de motor wat beter, duidelijker hoor. En dat geeft tevens de suggestie dat ie harder moet werken.

Helaas kan ik de tekst niet meer aanpassen om het te verduidelijken.

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist antwoord gehad; men heeft contact gehad met de importeur. Helaas nog geen volledig antwoord, volgende week hoopt men van wel.

Is dus wel duidelijk dat er iets speelt, lijkt me. Heb wel aangegeven dat er nu verschillende ervaringen de ronde doen varierend van geen verschil tov voorheen tot ernstig prestatieverlies. En dat mijn enige zorg is dat er geen prestatieverlies optreedt, net nu mijn auto zo fantastisch rijdt dankzij JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das Fehrzeug passt sich deinem Fahrprofil an. Nach dem Softwareupdate sind diese Werte gelöscht und werden beim Fahren neu angelernt. Einen Unterschied im Fahrverhalten nach nunmehr 3000km nach der Aktion konnte ich allerdings nicht feststellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de vraag is hoe hard dat getal is. Het gegeven op zich is echter interessant natuurlijk. In de praktijk zal denk ik allengs steeds minder "bijgeleerd" worden. Ik bedoel, na een bepaald punt zal er niet zo gek veel meer veranderen al verandert er nog steeds wel iets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vandaag bij de dealer. Turbo upgrade was vorige week al gedaan. Wagen reed aanmerkelijk anders. Daarnaast ondanks dat de garantietermijn net was verlopen is de distrubutieketting vervangen en een embleem die al eerder was vervangen, opnieuw gedaan. Waren ze niet tevreden over. Hulde aan S-Point in Amsterdam Zuid Oost en aan de receptiemedewerker Paul de Graaf. Hele goede service iedere keer.

Fantastsich!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was vandaag bij de dealer. Turbo upgrade was vorige week al gedaan. Wagen reed aanmerkelijk anders. Daarnaast ondanks dat de garantietermijn net was verlopen is de distrubutieketting vervangen en een embleem die al eerder was vervangen, opnieuw gedaan. Waren ze niet tevreden over. Hulde aan S-Point in Amsterdam Zuid Oost en aan de receptiemedewerker Paul de Graaf. Hele goede service iedere keer.

Fantastsich!

Ik ben benieuwd of je van te voren een bericht hebt gekregen over de "turbo upgrade" Weet je ook wat ze precies hebben gedaan?

Wij hebben dezelfde dealer en wat je over Paul verteld kan ik beamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om jullie Yeti rijders van dienst te zijn even bij mijn dealer gevraagd hoe het nou zit....

De aanpassing is om er voor te zorgen dat de turboaansturing iets meer ruimte heeft om zijn werk te doen. Door het plaatsen van een stukje metaal (half open ring, 2mm dik) komt hij iets verder van de turbo vandaan te staan waardoor er minder snel waarden (van de aansturing) worden overschreden. Zonder zou hij ook prima werken, maar er gingen te veel turbo's kapot doordat hij zich schijnbaar slecht gaat gedragen als hij te krap zit aangesloten. En volgens mij durft mijn dealer beide handen in het vuur te steken dat de ring GEEN invloed heeft op de prestaties van de auto. De monteur die er even naast kwam staan knikte idem dito. De software update is dan nog het enige wat invloed kan uitoefenen...

Hoe dan ook, alles even voor jullie vastgelegd met dank aan de dealer: http://www.skodaforum.eu/gallery/album/30-skoda-yeti/

Yeti turbo terugroepactie

Yeti turbo terugroepactie

Yeti turbo terugroepactie

Yeti turbo terugroepactie

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

goeie actie Ronald! Ik had ook al langs andere weg (niet de dealer) de verzekering gekregen dat het geen invloed op de prestaties kan hebben.

Ik neem aan dat je de software update opnieuw kunt doen, dat zou dan een optie zijn voor Kees en Hobbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, de software kan er altijd opnieuw op. Zelfs als je de hele ECU omzeep geholpen hebt via VCDS bijvoorbeeld. Mijn dealer heeft een keer uitgelegd dat ze hem aansluiten en dan altijd precies de software voor jouw wagen via internet ophalen (vanuit de fabriek op VIN nummer).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gedaan Ronald, vooral met die foto's. Hobbel's vermoeden dat het geen gesloten ring is, was dus juist.

Wat betreft de uitspraak van deze en gene dat de modificatie geen invloed op de prestaties kan hebben, daar ben ik (nog) niet van overtuigd. Door de ring is de karakteristiek van de turbo is gewijzigd, en dat moet softwarematig worden gecompenseerd. Lijkt me niet zo waarschijnlijk dat met een softwareupdate precies de oorspronkelijke karakteristiek kan worden terug getoverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe