Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

hoe langer hoe meer raadsels. In weerwil van het bovenstaande, heb ik bij de buren wel degelijk het verhaal gelezen van iemand met een Polo die bij de groepsactie betrokken was, die en passant meldde dat deze aanpassing bij zijn auto kort daarvoor was gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals nu weer dit bericht. Ik neem aan dat SAD de Duitse evenknie van PON is:

Also, nach einem längeren Telefonat mit einem Skoda Techniker hab ich Folgendes rausbekommen:

  • Wie Adel schrieb ist die Aktion für Jene freiwillig, die Probleme mit einem klappernden Waste Gate oder einer sich meldenden Motorkontrollleuchte haben.
  • Für einige TSI (wie z.B. Meiner) ist die Aktion obligatorisch und damit durchzuführen.
  • Mein Händler wird sich diesbezüglich nun mit SAD direkt abstimmen um eine Lösung zu finden

Sollte der Motor - wie ich vermute - ab 1.500U/Min nicht das volle

Drehmoment bringen, stehen die Chancen nicht schlecht. Mal sehen wann SAD sich meldet. Ansonsten müssen andere Wege gegangen werden..

Die mündliche Bestätigung, dass die Drehmoment kurve geglättet wurde habe ich ja schon und anscheinend haben Andere auch das gleiche Problem.. whistling.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal mij benieuwen wat ik te horen ga krijgen. Verwarring wordt steeds groter. Op Duitse forum lees ik dat in het ene geval alleen bepaalde auto's in aanmerking komen, in het andere dat het om alle 1.2 tsi's gaat. Ook iemand met klapperende turbo die niet in aanmerking komt, omdat hij geen last heeft van het storingslampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja. Zat net te denken, als ik zo een stuk rijd hier, dan loopt de motor zo heerlijk rustig en soepel. Kan me niet voorstellen dat er iets mis mee is. Voelt gewoon top. En dat al bijna 40 000 km.

Nog niets gehoord trouwens. Weet wel via de after sales manager dat er aandacht aan besteed wordt en ik antwoord krijg. Zullen wellicht ook met PON overleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leistungverlust nach 24w6 upgrade

Hallo Zusammen,

ich spüren nach dem Upgrade (24w6 icl. SW), welcher obligatorisch sei, laut dem smile.png leider einen deutichen Leistungsverlust. So komme ich nicht mehr so spritzig auf die Autobahn und nur mit viel Anlauf kapp an die vorherige Endgeschwindigkeit, was jedoch bezeichnet ist die Drehzahlen sind deutlich höher als zuvor und der Verbrauch...

Das der Turbu allerdings nicht mehr so hard einsetzt ist von Vorteil, aber...

Ich fahre den Fabia II Facelift 1,2 TSI mit 63KW/86PS u. denke auch schon über Leistungstest nach um es ggf. Skoda unter die Nase zu halten.

Ich hätte jedoch auch eine Frage an die Fachleute, kann es sein das mein Auto vom Werk aus so deutliche mehr Leistung aufwies? Er ging vorher ab wie "Schmitz Katze" u. und jetzt ist er zäh. Vom Turbo merk ich nur im Drehzahlbereich 2- bis 3000 U/min etwas, ab 100 wir es lästig. Immerhin kamm ich vorher auf problemlose 190 bei 4000 U/min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da steht Du von zu Gucken!

Dergelijke geluiden zijn er ook op andere (Duitse) fora te lezen. De 1.2 zit nu kennelijk weer in zijn hok qua vermogen, zeer tot frustratie van de huidige eigenaren.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb tot nu toe alleen maar gelezen dat dit is om het "klepperen van een klep" (what's in a name) tegen te gaan. Ik heb nog nergens gelezen dat hierdoor bllijvende schade wordt voorkomen... Ik vraag me dan ook af waarom VW dit grapje uithaalt terwijl je een aantal huidige gebruikers tegen je in het harnas jaagt of in het gunstigste geval verbazing oproept.

Misschien kan iemand zijn/ haar bolide op een rollenbank zetten voor en na de open-hart-operatie aan de turbo. Dan kunnen we misschien iets meer beeld en geluid geven aan de gevoelens van de slachtoffers. Ik denk namelijk dat de 1.2 "af-fabriek" veel meer power heeft dan de 105/86 pk (werd er niet geroepen dat ie tot ongeveer 115 pk had?). Als echter de 1.2 na de aanpassing minder dan de 105/ 86 levert heb je wel een objectief punt waar je succesvol over kunt klagen. Als die van 115 naar de echte 105 "krimpt" heb je gewoon pech gehad aangezien het machientje nog steeds aan de toegezegde specs voldoet. De frustratie over de castratie neem je daar trouwens niet mee weg!

Ik voorzie dan trouwens een 2e actie voor het pimpen door Race-eend met opvallend veel 1.2 bezitters voor de deur in Lochem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die standaard extra power is idd een feit. De test Yeti bij JD had er 117 en ik durf er wat op te zetten dat de mijne ook standaard daar in de buurt zat.

Ik wil me best beschikbaar stellen voor zo'n rollenbank test, bij de mijne is het immers nog niet gedaan. Maar als het idd zo is dat hij op of boven de 105 pk blijft (en dat zal best), dan heb je geen zaak natuurlijk. Ik wacht nog antwoord van mijn dealer op enkele vragen (zie mijn post aan het begin van dit topic). Vooralsnog voel ik er weinig voor , ook al omdat ik tot nog toe totaal geen last heb van een klapperturbo en/of storingslampjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het Duitse Yeti forum zijn er ook Yeti-dompteurs die geen nadelige effecten (gemerkt) hebben (post 10/11). Dat is eigenlijk een beetje vreemd en afwijkend van de andere meldingen (hier en elders).

Ze melden er trouwens wel dat de auto iets rustiger is gaan lopen. Dat komt dan wel weer overeen met het verhaal van VAG (= de eigenlijke reden van de update)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe