Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik had vanaf zaterdag j.l. niet meer gereden. Sindsdien was ik steeds negatiever gaan denken/voelen over de aanpassing die mijn Yeti is aangedaan. Gisteravond weer voor het eerst gereden, en het gekke is dat het me alleszins meeviel, hoewel ik wel moet aantekenen dat ik nog steeds geen autoweg heb gereden. Ik ben wat power kwijt, dat is wel duidelijk, maar onder de omstandigheden waarin ik tot nu toe heb gereden toch eigenlijk niet onaanvaardbaar veel. Misschien morgen maar even gassen op de snelweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook vreemd is: soms lees je dat men er voor heeft moeten tekenen, in andere gevallen dat het gewoon tussendoor is gedaan en achteraf medegedeeld. En ook dat in de brief aan mij wordt gesproken over controle en evt daaruit voortvloeiende werkzaamheden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die van 115 naar de echte 105 "krimpt" heb je gewoon pech gehad

Hoezo zou je die update niet kunnen en mogen weigeren?

Dat komt dan wel weer overeen met het verhaal van VAG (= de eigenlijke reden van de update)....

Wat is nou het verhaal van VAG, en waar kom je dat te weten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, eerst kan je niet tunen vanwege de garantie, dan moet je je kar verplicht laten de-tunen vanwege de garantie, en wat moet er straks nog allemaal meer omwille van de garantie. Ik kom een beetje in de modus van "Stop die garantie maar lekker in je ...." o nee, geen stemming maken, dus positief gesproken, als je die dan toch verliest kan je net zo goed wel tunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel je hebt een zwaar leven hier op het forum

Maar bij de buren was hij toch zwaarder als ik me goed herinner

En tsja die turbo's etc is ook niet alles, was er maar een stoom Yeti gebouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, eerst kan je niet tunen vanwege de garantie, dan moet je je kar verplicht laten de-tunen vanwege de garantie, en wat moet er straks nog allemaal meer omwille van de garantie. Ik kom een beetje in de modus van "Stop die garantie maar lekker in je ...." o nee, geen stemming maken, dus positief gesproken, als je die dan toch verliest kan je net zo goed wel tunen.

Ten eerste kan je wel laten tunen met garantie, maar via de dealer en dat is duurder en ten tweede kan je niet laten de-tunen als je de auto niet heb laten tunen.

Als er iets aan je auto mankeert in de garantieperiode ga je dus niet naar de dealer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel je hebt een zwaar leven hier op het forum

Maar bij de buren was hij toch zwaarder als ik me goed herinner

En tsja die turbo's etc is ook niet alles, was er maar een stoom Yeti gebouwd

Mijn leven is wel aangenaam, mede dank zij dit forum.

Bij verhuizingen zeg je je buren ook meestal vaarwel.

Er zijn auto's die zelfs met 200 km/h op stoom reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een flink stuk autoweg gereden en ook een aantal keer op- en afritten genomen. Na de modificatie aan de turbo heb ik nu dus wel zo'n beetje onder alle relevante omstandigheden gereden. Concluderend:

  • de motor is iets minder krachtig,
  • het verbruik lijkt wat hoger op korte ritten, stadsritten en bij optrekken/inhalen,
  • ik heb de indruk de motor op bovengenoemde momenten ook wat beter te horen, alsof hij harder moet werken,
  • als dit het karakter van de Yeti bij aanschaf was geweest, had ik 'm nog steeds gekocht,
  • toch is het behoorlijk jammer dat de modificatie nodig (?) was.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe