Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

@Menno: ben benieuwd wanneer en of je inhoudelijk antwoord krijgt op je vraag aan de garage.

Ik heb geen brief gehad, maar er werd gewoon tijdens mijn bezoekje voor de onderhoudsbeurt, verteld dat mijn auto ook in aanmerking kwam...

Zou Menno wellicht die gescande brief hier kunnen posten (met zwartgemaakte privé gegevens)?

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

die brief heb ik hier al geplakt, aan het begin van het topic.

@Skoody: nee, geldt niet voor elke 1.2 tsi, het hangt af van het serienummer van de turbolader.

Ziehier bij onze oosterburen:

http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-ii-forum/67934-1-2-tsi-turbolader-schon-kaputt/index6.html

Ook interessant dat laatste bericht van vandaag van ene Adel. Ook daar maken sommigen iedereen bang met ongefundeerde verhalen over garantieverlies.

Nog niets gehoord van dealer. Morgen maar eens bellen met de vraag of ze op mijn mail willen reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem je dan 2 spiegels mee , ant met één lees je het in spiegelbeeld

Of je schroeft die turbo er ff uit !

Maar dan wel meteen een sleutelverslag schrijven hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

neuneuneu, er zijn genoeg chantagerucs om je wagen "dealeronderhouden" door z'n jonge leven te laten gaan, dus voortijdig gecastreerd wordt hij toch wel. Grrr. Ik ben eigenlijk gewoon boos. Ze moeten met hun............

Skoody, wat maak jij je nu boos man. Er is bij jou auto helemaal niets gebeurd. Ik kan me de boosheid van @Hobbel en @Casey heel goed voorstellen en dat zou ik ook zijn als mij dat overkomt.

Tot nu toe heb ik geen bericht van mijn dealer gekregen voor deze actie en die hoop ik ook niet te krijgen.

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval bericht dat het tijdens andere werkzaamheden zou worden uitgevoerd. Meestal is er voor deze werkzaamheden geen terugroepactie, anders komt dat in het nieuws en dat is slechte reclame.

Deze modificaties of hoe je het noemt worden dan uitgvoerd bij regulier onderhoud of als je met je auto voor iets anders langs komt (bv zomercheck/wintercheck)

Voor de problemen van de distributiekettingen is/was ook geen terugroepactie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt en dat roept wel de vraag op in hoeverre hier nu sprake is van een verplichting, risico op garantieverlies bij weigering, enz. Dat wil ik dus van de dealer horen. Of liever zien.

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier van werken dat er dingen met je auto gedaan KUNNEN worden die je a. niet wilt en b. niet per se noodzakelijk zijn, daar ben ik boos over. En juist door die manier van werken krijgt het ook betrekking op mijn auto. Als je inderdaad weet dat men je wel vantevoren de voors en tegens uitlegt, en je de keuze geeft, dan zou er inderdaad niets aan de hand zijn. En volgens mij is er helemaal niemand bericht dat vermogen en koppel zouden teruglopen.

Maar ik zal wel een beetje inbinden hoor. Er is inderdaad bij mijn auto totnogtoe niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar zit 'm nou juist de clou. Je auto blijft aan de specificaties voldoen! Je had alleen eerst (ongewild) meer power. Dit omdat de VAG motoren vaak strooing in positieve zin hebben.

Volgens mij zijn er over de pompverstuivers ook hevige discussies geweest, toen die, na wat updates, plotseling precies de hoeveelheid power conform het boekje gingen leveren... Maar de berijders wel merkten dat dit minder was dan dat ze hadden...

http://www.seatforum...ad.php?p=457329

http://forum.speedme...php/t-6697.html

Begrijp me goed, ik ben het er niet mee eens dat dit weer op slinkse wijze er door gejaagd wordt bij de klant.

Want hoe gaat het normaliter in z'n werk?

Je brengt je auto voor regulier onderhoud, gaat braaf in de showroom zitten, bakkie doen. En na afloop krijg je te horen wat men gedaan heeft en of je maar ff wilt betalen. M.a.w. ze laten je ACHTERAF weten dat ze zo'n wijziging doorvoeren...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

De manier van werken dat er dingen met je auto gedaan KUNNEN worden die je a. niet wilt en b. niet per se noodzakelijk zijn, daar ben ik boos over. En juist door die manier van werken krijgt het ook betrekking op mijn auto. Als je inderdaad weet dat men je wel vantevoren de voors en tegens uitlegt, en je de keuze geeft, dan zou er inderdaad niets aan de hand zijn. En volgens mij is er helemaal niemand bericht dat vermogen en koppel zouden teruglopen.

Maar ik zal wel een beetje inbinden hoor. Er is inderdaad bij mijn auto totnogtoe niets aan de hand.

Je hebt dus begrepen wat ik bedoelde, stemming maken over iets wat bij jou niet aan de hand is........ok, verder zal ik er niets meer over zeggen.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe