Ga naar inhoud

SFE M&G 2012


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijd om een en ander te regelen met betrekking tot eten en drinken:

Voor de aanrijtijd mikken we rond 11:00. Uiteraard kan je wat later aankomen. Een goede starttijd voor de picknick lijkt me rond 12:30. Dus het lijkt me wel handig dat ieder zorgt dat hij/zij er dan is (behalve als je dit onderdeel wilt skippen natuurlijk). Neem even zelf iets mee waarop je zou willen zitten, picknickkleed, klapstoel etc.

Ik maak ff drie basiscategorieën:

A. koffie/thee

B. sap/fris

C. broodjes

Als iedereen wat meeneemt dan komt het goed en blijven de kosten laag. Misschien is het fair als mensen die wat dichterbij wonen wat meer meenemen dan mensen die ver af komen. Wat je meeneemt mag je zelf weten, maar

1. geef aan WAT je meeneemt (dus niet alleen categorie)

2. geef aan HOEVEEL je meeneemt.

3. maak het niet te ingewikkeld. Er is, ik hoop gekscherend, een en ander geroepen over BBQ's e.d. Bedenk wel dat we op een parkeerplaats staan die deels hoort bij een gelegenheid die het een of andere feestgezelschap die dag voor een stevige prijs heeft afgehuurd. Als we te veel gaan uitstallen aldaar dan is dat gezelschap vast not amused dat er een of ander Skoda-zigeunerkamp is ontstaan op de door hen afgehuurde toplocatie. Laten we dat niet doen. Kooktoestelletjes moet kunnen, maar verder niet s.v.p.

Verder zijn er daar leuke weitjes om te picknicken, maar dat is wel een eventjes lopen. De toegang is via het terras van de genoemde gelegenheid. Het is gebruikelijk dat wandelaars van de route over het terras gebruik kunnen maken, en dan is het voor mooi uitzicht toch eventjes lopen. Zorg dus dat spullen een beetje handzaam zijn, de picknick is niet pal naast de kofferbak.

Ik zal af en toe de genoemde initiatieven even bundelen, zodat we een beetje overzicht houden en we niet van het een te veel en van het ander te weinig krijgen. Ik mik een beetje op 25 personen. Er zullen zich nog wat aanmelden, er zullen zijn die wat aanhang meebrengen, en er zullen onverhoopt wat mensen verhinderd zijn. Wat over is komt thuis wel weer op.

toelichting bij de categorieen:

A.

koffie en thee: voor het begin van de dag zijn thermoskannen o.k. Maar gaandeweg zal dit niet meer geweldig zijn. Daarom is waterkookcapaciteit alsmede water ook welkom, en daar kan dan ook meteen thee mee worden gemaakt.

B.

wel, sap en fris. Voor het laatste ligt hier natuurlijk de kans om de handzaamheid van de 12v aansluiting in de kofferbak te demonstreren, alhoewel koelblokken ook werken natuurlijk.

C.

broodjes en ander meer vast maagvulsel als taart, stevige soep, worstebroodjes, etc.

Ik ben benieuwd naar alle bijdrages :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel B een paar (2) pakken fris meenemen (sinaasappelsap, dubbelfris) en een paar (2) flessen cola. Heb namelijk een koelbox voor in de auto. Hier passen vast wel 4 flessen/pakken in.

Verder had ik het idee om C 1 of 2 kg gehaktballen te maken (afhankelijk van overige hapjes), die kan je koud eten gedurende de hele dag (vorige keer goed bevallen geloof ik). Die kan ik ook bewaren in die koelbox (welke draagbaar is trouwens).

--

Yes Quiche van menno! :D

--

En! Ik neem minstens 1 stoeltje voor mezelf mee. Misschien 2 als ik van die kleintjes kan vinden. Vorige keer was dat ook het idee geloof ik, maar zat je maar de helft van de tijd. Toen stonden de auto's er wel naast trouwens :)

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neen mee B Water (5l) en C echte belgische cremekoeken :kwijlen: (denk een stuk of 20-30)

edit: ik breng ook een campingstoel mee (als ik ze kan vinden heb ik er zelfs 2 denk ik)

aangepast door Steven
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergelijking met een zigeunerkamp begint steeds vastere vormen te krijgen.

Ik neem wel een tweepits benzinegestookte Colemanbrander mee, om de 5 liter Belgisch water aan de kook te krijgen.

Bij het restaurant (slechts 10 meter verderop) bevindt zich trouwens een buitenkraan naast de ingang, ze vinden het vast niet erg als we daar wat water tappen om de bolides te wassen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vergelijking met een zigeunerkamp begint steeds vastere vormen te krijgen.

Dus jij zorgt voor de caravaans en de illeigale praktijken waar die mensen altijd in leven !? ( hoe bedoel je generaliseren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

tussenstand:

A. Koffie/Thee

– 5 liter water (Steven)

– 2-pits Colemanbrander (Hobbel de Bobbel)

– 5 pakken koffiepoeder (Skoody Boo)

– 1 koffiefilterhouder

– voldoende koffiefilters

B. Sap/Fris of ander drinken

– 4 flessen Cassis (Skoody Boo)

– 2 pakken sap (PC-fre@k)

– 2 flessen cola (PC-fre@k)

– 24 blikjes fris (Snelle)

– “wat” (kwantiteit nader specificeren s.v.p.) Coca Cola (wasmachineman)

C. broodjes etc.

– 2 quiches (Rosinfield)

– 1,5 kg koude gehaktballen

– 4 cakes (Snelle)

– 25 Echte Belgische Cremekoeken

Buitencategorie:

– “wat” chips (Wasmachineman)

– “wat” snoepgoed (Antera)

>> graag nog wat meer koffiefilterhouders, dan kunnen we wat sneller koffie maken.

>> is er behoefte aan theezakjes?

>> wie alcoholhoudende drank wil meenemen die kan dat doen aangezien ieder zelf verantwoordelijk is

>> alcoholvrij bier is welkom, zelf lust ik er wel eentje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al het aangebodene! Klinkt erg lekker allemaal, en ik denk dat er zo wel een stevige basis staat :).

A. Koffie/Thee

– 5 liter water (Steven)

– 2-pits Colemanbrander (Hobbel de Bobbel)

– 5 pakken koffiepoeder (Skoody Boo)

– 1 koffiefilterhouder

– voldoende koffiefilters

B. Sap/Fris of ander drinken

– 4 flessen Cassis (Skoody Boo)

– 2 pakken sap (PC-fre@k)

– 2 flessen cola (PC-fre@k)

– 24 blikjes fris (Snelle)

– “wat” (kwantiteit nader specificeren s.v.p.) Coca Cola (wasmachineman)

C. broodjes etc.

– 2 quiches (Rosinfield)

– 1,5 kg koude gehaktballen (PCfre@k)

– 4 cakes (Snelle)

– 25 Echte Belgische Cremekoeken (Steven)

– stokbroden en kruidenboter (Skoody Boo)

Buitencategorie:

– “wat” chips (Wasmachineman)

– “wat” snoepgoed (Antera)

– spiegeltjes en kraaltjes (Hobbel de Bobbel)

>> graag nog wat meer koffiefilterhouders, dan kunnen we wat sneller koffie maken.

>> is er behoefte aan theezakjes?

>> wie alcoholhoudende drank wil meenemen die kan dat doen aangezien ieder zelf verantwoordelijk is

>> alcoholvrij bier is welkom, zelf lust ik er wel eentje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe