Ga naar inhoud

Winterbanden essentieel voor de verkeersveiligheid !?


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

Het blijft een leuk filmpje. Wat het meest blijft hangen en vooral met het onderwerp van doen heeft is de remtest. Het verschil tussen met / zonder winterrubber is evident en heeft ook weinig met 4wd of 2wd te maken.

Wat de statistieken van de leasmaatschappij betreft zijn er natuurlijk nog een aantal onbeantwoorde vragen die de mededeling beter te klassificeren maken:

  1. hebben de beide groepen evenveel gereden (of zijn de winterbandjes blijven staan?)
  2. zijn de bestuurders van winterbanden "overmoedig" geworden?

Voor de rest ben ik blij dat ik winterbanden heb, maar ik blijft gewoon voorzichtig rijden...

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Laatst weer iemand over de brug geholpen. Gladde brug, zomer schoentjes en veel te veel gas geven. Faab met winterschoentjes en sleepkabel en wat elektronica die doorslippen voorkomt. Resultaat: Glimlachende jonge dame. :P

Wintersloffen geven zoveel meer grip.

Persoonlijk vind ik dat winterbanden bij het rijden in sneeuw verplicht gesteld zouden moeten worden.

Mja... ik snap de tegenstand ook wel weer.

aangepast door MacManiac78
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit verband, Birgitte Kaandorp vertrouwde ons in haar laatste optreden toe, dat ze op de zgn. ANWB man valt en dan vooral de man, die op tijd zijn winterbanden aanlegt.

Ze fantaseerde in haar dromen over deze ideale man, die op de juiste tijd de juiste sloffen weet te vinden.

Dus niet bij de aanvang van de winterperiode, constateren, dat de winterbanden er al die tijd al om zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannende dromen hebben sommigen ;), mogen wij nu aan de mevrouw van de ANWB denken?

Ik sta eerder voor de keuze wat ik met mijn wintersloffen doe en wanneer / of ik de zomersloffen erop zet. Het profiel is namelijk behoorlijk richting de 4 mm gekomen en dan wordt het voor de (wintersport)vakantie net te weinig aangezien je winterband minimaal 4 mm profiel moet hebben.

Ik kan er dan ook gewoon voor kiezen op de winterband de zomer zien door te komen zolas de meeste Oostenrijkers doen als ze voor dezelfde keuze staan. Maar de remweg wordt dan langer en bij hard remmen met hoge temperaturen maakt je zo'n rommel op de weg (zwarte strepen en vierkante banden tot gevolg). Ik zal nog eens precies meten hoeveel erop zit aan het einde van de maand, nu is de kans op lage temperaturen (vanmorgen heeft het immers ook weer -3 gevroren in het dorp terwijl er vanmiddag rond de 12 graden bereikt zou moeten worden) me nog te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

(vanmorgen heeft het immers ook weer -3 gevroren in het dorp terwijl er vanmiddag rond de 12 graden bereikt zou moeten worden) me nog te groot.

Idd, ik heb steeds meer het idee dat 4-seizoenssloffen in ons landje nog niet zo'n slechte keuze zijn... ;)

Tuurlijk, als je full-blown de dikke sneeuwgebieden ingaat (in casu dik met sneeuw geplaveide alpenwegen) dan zijn de echte winterreifen onovertroffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies CH, dat is volgens mij nog de beste optie.

Persoonlijk kijk ik alweer uit naar het moment dat de zomerbanden er weer onder liggen, heerlijk stil weer in de auto.

Eens een momentje prikken in de agenda voor de wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die 4-siezoenenbanden zijn nog niet eens zo'n slechte optie. Eens over nadenken voor de opvolger van deze Fabia. Als je weinig kilometers maakt dan zijn die 2 sets al veroudert voor ze versleten zijn. Die vorige set winterbanden heb ik gekregen omdat ze 2 of 3 jaar oud waren. En toen ze 10 jaar waren heb ik ze weg gedaan, heb ik nieuwe gekocht.

Winterbanden in de winter zijn zo veilig als hoe de bestuurder er mee omgaat. :duimomhoog:

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou die 'er' zal niets veranderen aan de remafstand hoor :P

Het is toch de bedoeling van winterbanden om deze zo lang mogelijk te gebruiken bij koud weer.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag gaan bij mij de herriemakers (lees winterbanden) eronderuit en komen de zomerbanden er weer op. In mijn geval maken de winterbanden ook beduidend meer herrie dan de zomerbanden. Ik heb (uit m'n hoofd) dunlop 4D winterbanden, ik begreep van de dealer dat de continental winterbanden minder lawaai maken. Zodra de winterbanden op zijn zal ik vragen om stillere banden,

Laat die sneeuw nu maar ophouden zeg! Niet alleen omdat de winterbanden er onderuit gaan, maar omdat ik klaar ben met de kou en sneeuw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe