Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

nee, dat denk ik, dat ze dat al gauw wel mooi vinden en denken: al doende leert men wel. Nou, in veel gevallen dus niet: 10 x heen en weer zonder een cm dichter bij de stoeprand te komen. En dat heeft dan wel zijn/haar rijbewijs!

Geplaatst:

was het niet zo dat je wel leert inparkeren tijdens de rijlessen en examen , maar dat het niet bepaald of je slaagt of zakt ?

Kan me ook herinneren dat het inparkeren tijdens me examen niet geheel verliep zoals behoorde te gaan maar dat ik nierop niet ben gezakt maar wel de mededeling meekreeg hierop wat te oefenen.

Ach en als je dan (toendertijd) in A'dam voor je werk kwam dan leer je erg snel om in de kleinste hoekjes die toendertijd bedrijfswagen neer te gooien.

Hoor ooit nog de meerijdster tegen me zeggen daar krijg je hem niet tussen, maar tsja als dat gezegd wordt dan.............. gelukt dus.

Geplaatst:

Niemand kan al goed rijden en manoeuvreren als ie net z'n rijbewijs heeft gehaald. Heb je ervaring voor nodig en dat krijg je alleen door (veel) te rijden, niet met uitsluitend 20 of 30 rijlessen.

Geplaatst:

ja, hoor ik ook vaak. Maar dat moet dan wel, wat jij zegt Ed. Maar bv linksrijden, dat snap je toch ook niet, ze moeten toch geleerd hebben naar rechts te gaan? En invoegen, idem dito

Geplaatst:

aan dat links rijden zou jij kunnen analiseren met je achtergrond.

Maar ik zie het als een mentaliteits verandering van de mens.

ikke ikke

Geplaatst: (aangepast)

Winterbanden zijn een hit onder dieven in Arnhem

Dat het dievengilde steeds creatiever wordt met onderdelen uit auto’s rippen is wel duidelijk. Een simpele radio is al lang niet meer het meest interessante interieur-onderdeel sinds men grof geld neerlegt voor airbags. En hoe hoger je auto op de premium-ladder, des te onveiliger je koplampen zijn. Maar wordt de aandacht nu ook verlegd naar winterbanden?

In de Gelderse stad werden dit weekend de nodige setjes wielen onder auto’s vandaan geschroefd. De politie maakt er specifiek melding van dat het steeds ging om winterrubber. Er zijn tot nu toe ongeveer tien meldingen binnengekomen van dergelijke winterbandenjatterij uit Arnhem (slachtoffer geworden? hou Marktplaats in de gaten).

Advies van de politie; neem een slotbout. Advies van Autoblog; doe er meerdere per velg, als je een enigszins kostbaar wiel+band-setje in de wielkasten hebt liggen. Of neem dit fopsysteem.

aangepast door Snelle
Geplaatst:

Wat andere velgen voor een verschil kunnen maken, geweldig mooie combinatie!

Zijn deze gecoate velgen beter bestand tegen de pekel?

Dat weet ik niet, ik vind ze heel mooi en moet maar afwachten hoe lang ze mee gaan. Ik heb nu in 1 jaar 12000 km gereden, dus ik heb niet veel winterkilometers.

  • 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Winter Yeti met Borbet CA velgen en (te) dure Michelin Alpin A4 banden 215/60 R16 95H!

Ik heb deze banden gekocht omdat ze goed uit de test kwamen en wat groter dan de door de dealer geadviseerde 205/55's.

Het nadeel is echter dat er geen sneeuwkettingen om kunnen.

post-2008-0-20871900-1356816179_thumb.jp

post-2008-0-40928700-1356816187_thumb.jp

aangepast door radekker
Geplaatst:

Winter Yeti met Borbet CA velgen en (te) dure Michelin Alpin A4 banden 215/60 R16 95H!

Ik heb deze banden gekocht omdat ze goed uit de test kwamen en wat groter dan de door de dealer geadviseerde 205/55's.

Het nadeel is echter dat er geen sneeuwkettingen om kunnen.

Ik vind ze wel mooi, je hebt, net als ik, niet van die lelijke "zwarte" winterbandenvelgen.

Geplaatst:

Ik vind ze wel mooi, je hebt, net als ik, niet van die lelijke "zwarte" winterbandenvelgen.

Omdat te maskeren zou je ook wieldoppen kunnen kopen, bij de dealer, om wat in stijl te blijven met je merk, of bij een automatrialenzaak.

Het nadeel van LM-velgen in de winter is als ze beschadigt raken, door een stoeprandje o.e., ze vaak heel snel lelijk (oxidatie) worden door de pekel. Dan is de combinatie stalen velg met wieldop beter.

Geplaatst:

Winter Yeti met Borbet CA velgen en (te) dure Michelin Alpin A4 banden 215/60 R16 95H!

Ik heb deze banden gekocht omdat ze goed uit de test kwamen en wat groter dan de door de dealer geadviseerde 205/55's.

Het nadeel is echter dat er geen sneeuwkettingen om kunnen.

Mooie auto heb je ;) ! Sneeuwkettingen kunnen er trouwens wel omheen, maar als je die ultra korte draaicirkel van die klasse-auto wilt gebruiken gaat het mis. Heb zelf ook Spectrum velgen met 215-60 banden en ook sneeuwkettingen... Geen probleem...

Geplaatst: (aangepast)

Al sinds ik winterbanden, of zoals nu met de Roomster, 4-seizoenssloffen, gebruik, heeft dat winterrubber rond LMVs gezeten. En nog nooit heb ik iets gemerkt dat die LMVs nou meer te lijden hebben doordat er winterrubber om zou zitten.

BTW: ik gebruik al > 15 jaar auto's met winterrubber.

Gewoon een kwestie van netjes en zorgvuldig met je auto omgaan, maar dat geldt toch altijd?

Het enige tricky kan zijn, als je toch nog sneeuwkettingen moet omleggen, ergens op een bergpas in de Alpen. Dan loop je wel het risiko dat die kettingen tegen je LMVs aan kletteren.

Enne, breed winterrubber geeft juist een slechtere weglegging! Je wilt juist meer druk per vierkante centimeter, niet minder... Kijk maar naar rallyauto's. In de sneeuw rijden ze juist op dunnere bandjes...

aangepast door Captain Hook
Geplaatst: (aangepast)

Gewoon een kwestie van netjes en zorgvuldig met je auto omgaan, maar dat geldt toch altijd?

Dat heb je in de winter zeker als er van die witte rommel gevallen is niet altijd in de hand.

aangepast door Busje
Geplaatst:

Winter Yeti met Borbet CA velgen en (te) dure Michelin Alpin A4 banden 215/60 R16 95H!

Ik heb deze banden gekocht omdat ze goed uit de test kwamen en wat groter dan de door de dealer geadviseerde 205/55's.

Het nadeel is echter dat er geen sneeuwkettingen om kunnen.

Daarom heb ik 205/55, zoals in de handleiding staat. Nadeel is dan weer, dat er een behoorlijke afwijking van de kilometerteller is.

Ik heb ook grijze velgen, deze kleuren goed bij de Yeti!

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Hier in Friesland gewoon voor de lol een stuk gaan rijden over besneeuwde wegen. Het blijft toch, die winterbanden. Met steeds hogere snelheid een forse stop gemaakt. Geen enkel probleem (bij 80 km/u wel gestopt)

  • Like 1
Geplaatst:

Je stop ook wel, met zomerbanden ook wel... alleen VOORDAT je stilstaat... :P

En ook met winterrubber zijn er grenzen hoor, het blijft oppassen, zeker in vergelijking met schoon asfalt. Ook met winterbanden is je remweg veeeeeeel langer en je manoeuvreerbaarheid veel delicater.

Geplaatst:

zeker, maar dit ging toch netjes. ABS doet keurig zijn werk en je blijft keurig op koers. Op zo'n smal weggetje ga je met zomerbanden denk ik geheid de er naast gelegen sloot in als je zoiets zou proberen. Ik zou het niet wagen.

Geplaatst: (aangepast)

Leuk stukje uit dit artikel:

http://www.nu.nl/aut...rbandenwet.html

Leaseplan

Leaseplan Nederland, die ruim 75.000 auto’s uit een wagenpark van 120.000 (65procent) op winterbanden heeft staan, zegt nog nauwelijks effect op de schade te kunnen zien. Zakelijke rijders mét winterbanden rijden net zo veel schade als klanten op zomerbanden, constateert Erik Staat van Leaseplan.

''Winterbanden zouden veiliger moeten zijn en tot minder schade moeten bijdragen, maar in de praktijk merken we daar niets van’’, aldus Staat. Volgens hem overschatten zakelijke veelrijders de mogelijkheden van de winterbanden. ''Je moet natuurlijk wel je rijgedrag aanpassen.''

aangepast door Captain Hook

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe