Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Niet dat het me nou zo vreselijk irriteert, maar toch.

Van de week bij Pearle nieuwe fok laten aanmeten. Vraagt die man: weet u de sterkte van de glazen van uw huidige bril?

Ik: nee, maar die heb ik verkregen via het Pearle filiaal in Heerenveen, dus ik neem aan dat u dat zo kunt vinden in "uw systeem". Ja, dat had ik gedacht, die filialen zijn niet aan elkaar gekoppeld. Heeft er mee te maken dat het allemaal verschillende franchisehouders zijn. Vind het toch knap raar zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel, dat is ook het probleem niet. Maar alle andere gegevens zoals verzekering, personalia e.d. moeten ook weer allemaal opnieuw worden ingevoerd. Heb nog wel veel plezier van mijn ex-militairen zorgverzekering, €250 in de 2 jaar voor een bril. En ook de tandartskosten, waarvan ik er veel heb gehad, grotendeels.

Maar, het verbaasde me gewoon, zelfde bedrijf, maar niet op zelfde systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn irritatie van vandaag:

Iemand rukt vanochtend de koelkast open en krak zegt één v.d. scharnieren. :(

Nu is het een inbouwmodel en het is al super lastig om 'm iets naar voren te krijgen om bij de schroeven van de deurscharnieren te kunnen komen.

Maar het meest irritante is, is dat je tegenwoordig gewoon nergens meer irl-onderdelenwinkels hebt die van alles op voorraad hebben.

Ja, online kun je die scharnieren wel vinden, maar dan moet je er wel weer op wachten. Vond twee toko's in Nederland die ze op voorraad hebben (gelijk een setje van drie, want als er eentje sneuvelt, dan zit het er dik in dat die andere ook binnenkort kaduuk gaan). Ophalen was ook niet echt een optie. De een zat in Helmond, de andere in Zeeland.

Nu maar hopen dat postnl morgen gewoon braaf aflevert...

Gelukkig is het nog koud buiten, nu kan de garage ff als tijdelijke koelkast dienst doen... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scharnieren kwamen idd vandaag binnen. Pasten in een bubbeltjesenvelop, dus gewoon door de brievenbus.

Er zat zelfs een keurige montageinstructie van Siemens/Bosch bij hoe je de afstandsstukjes moest plaatsen de volgorde van e.e.a. Netjes. Uiteindelijk kostte het 58 euro aan onderdelen + verzendkosten.

Tip: http://www.datrepareerikzelfwel.nl/ is een handige site! :D

Kon ik gelijk aan de slag. Was uiteindelijk een half uurtje bezig. Opnieuw stellen en keukenpanelen weer terugplaatsen op de kale deuren.

Koelkast weer opnieuw inrichten (alle vakjes en glazen planken weer terug) nadat alles met een soda sopje was schoongemaakt.

Het schoonmaken en herinrichten heeft uiteindelijk langer geduurd dan de reparatie van de scharnieren...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige site! En lekker dat je er weer ff tegen kunt nu.

@ Menno: zo gek is dat toch niet? Er zijn zoveel franchise-ondernemingen, denk alleen maar aan de Mediamarkt. Zijn gewoon zelfstandige winkels, dus dat die jowu gegevens niet van een concullega overnemen vind ik niet zo raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die irritatie van die franchise winkels kan je ook omdraaien. Een paar jaar geleden, toen ik nog student was, werkte ik in het weekend vaak in een videoland videotheek. Kreeg ik die vraag constant: moet ik nu terug een nieuwe klantenkaart laten aanmaken, ik ben al klant in vestiging X. En ook: nee, dat is niet de juiste klantenkaart, die is van vestiging X. Die systemen draaiden toen op een lokale pc, en niet op een server, er was dus geen enkele link tussen de vestigingen. Klantgegevens zou je m.i. perfect kunnen gebruiken, maar gespaarde punten, kortingen, enz, dat wordt moeilijker.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is meestal niet meer dan een hoofdkantoor, die dan zelfstandige uitbaters zoeken voor de winkels. Meestal vrij negatief voor de franchise-nemers: zware investeringen om het concept (winkelinrichting, e.d) op te zetten, met een verplichting om alle producten aan te kopen via datzelfde hoofdkantoor. Dat is al wat off-topic, natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word echt helemaal gek van die man die nu op TV is bij de rijdende rechter.

Koopt 2e hands een fiets met hulpmotor, van zijn naaste buren. Gaat ie na 6 maanden geld terug eisen omdat de accu mishandeld zou zijn (voor die 6 maanden).

Pff, als ik een nieuwe laptop (4x zo duur) koop, krijg ik nog niet eens zo'n goede garantie :P

Te zielig voor woorden eigenlijk hoe gek die man geworden is van het hele gedoe en wat er allemaal bijgehaald wordt. Zelfs zijn ex-vrouw komt even vertellen dat ze hem na 6 jaar wel kent en gewoon zijn zin wil... Dat geloof je toch zeker niet!

--

Ah gelukkig maar, die man krijgt geen gelijk. En mag niet meer met zijn buren praten in woord of geschrift op een straffe van 100 euro per keer. Neemt iemand dit nog serieus :D

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer zover, gmail heeft wéér een nieuwe instelling die minder handig is, maar die je toch opgedrongen wordt, omdat de oude instelling gaat verdwijnen. Een nieuw bericht moet zo nodig worden geprakt in een klein schermpje waarbij 20 knopjes worden weggeprakt onder 3 icoontjes. Prima voor wie dat leuk vindt, maar ik heb geen klein scherm, en ik wil gewoon in 1 keer die 20 knopjes zien. Dus waarom moet nou zo nodig die oude manier verdwijnen? Kan toch nooit zo ingewikkeld zijn om verschillende interfaces/views/ weet-ik-hoe-dat-heet naast elkaar te hebben? Ik ben die terreur van google zat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet mee eens, er is een tendens dat ook de meer gebruikte knopjes per sé - afgedwongen dus - verstopt moeten worden, terwijl daar geen enkele noodzaak toe is.

Je had ook zoiets bij de verschillende volumeregelingen tussen Windows7 en XP. Als je in XP het opnamevolume wilde regelen was dat kinderlijk eenvoudig, logisch, 1 klikje verderop, klaar. Als je dat vervolgens in Windows7 wilt doen heb je zo ongeveer een navigatiesysteem nodig om daar te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook daar niet mee eens. :P

In Win7 zitten bij mij alle audio devices onder 1,2 muisklikken verder.

't Hangt er maar van af hoe je e.e.a. configureert.... 8-)

En wat betreft Google en privacy. Tja, wij zijn met z'n allen verslaafd aan de informatiemaatschappij en het gemak waarbij alle info onder een muisklik (of 2 muisklikken) beschikbaar is. En daar staat een vorm van 'betaling' tegenover.

Of je moet weer graag terug gaan naar de bibliotheek en zelf handmatig gaan zoeken. Maar ja, alle biebs ter wereld, via je eigen beeldscherm is wel zo verleidelijk...

Ook, op dit moment, as we speak, is almighty Google weer aan het zoeken op dit forum, of ze weer alles in hapklare brokken kunnen indexeren en tot in lengte der dagen vindbaar kunnen maken.

En is het lang geleden, dan biedt de wayback machine vaak uitkomst! Gewoon cool om te zien dat je websites van 10 jaar oud nog kunt terugvinden... Zo vind je zelfs snapshots van het skodaforum uit 2005 (!) terug!

http://archive.org/web/web.php

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd geleden gaswacht langs geweest voor onderhoud cv ketel. We waren er niet, dus nieuwe afspraak gemaakt voor 4(!) Weken later. Was vandaag. In de mail stond:u kunt de monteur tussen 1 en 5 verwachten. Hele middag vergeefs gewacht. Lag er een kaartje in de brievenbus dat hij om 11 uur is langs geweest

Op mijn klacht een keurig antwoord gehad. Probleem was bekend, vaker gebeurd in zelfde periode en inmiddels opgelost. Dank voor mijn info, zo kunnen ze hun service verbeteren. En vandaag een bloemetje bezorgd. Voorbeeldig dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alweer een nieuwe irritatie:

De gemeente doet doodleuk alsof de waarde van mijn woning 1 januari 2012 hoger was dan op 1 januari 2011. Wat zou de redenering zijn.... zoiets als "zolang er geen woningen verkocht worden zijn ze kennelijk heel duur geworden?"

Heeft iemand tips hoe je in een markt waar nauwelijks iets verkocht wordt kunt aantonen dat je huis dus weinig waard is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier toch voorzichtig mee omspringen.

Bij mijn laatste belastingaangifte kwam ik er achter, dat de bank, waarbij je een hypotheek hebt lopen en eventuele andere banken,, al jouw gegevens ( echt alles) aan de belastindienst doorbrieft, mag van mij.

Maar omgekeerd weet de bank ook de laatst vastgestelde WOZ waarde, ddor de gemeente.

Je kunt proberen om je wettelijk vastgestelde WOZ waarde via een bezwaar te verlagen, maar daarmee vergroot je wel weer de kans, dat jouw bank de hypotheek, als "onder water staand" beschouwd, met alle gevolgen vandien.

De afweging, die de bank maakt tussen de restschuld van je hypotheek en de werkelijke waarde van het huis, bepaalt het eventueel "onder water staan " van je hypotheek.

- Je kunt wel denken, dat je huis meer waard is, als de opgelegde WOZ heffing, maar de bank zal daar vast anders over denken.

- De vaststelling van de WOZ loopt een jaar achter op de werkelijke situatie (peildatum)

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe