Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

punt is en blijft dat je geen zak te maken hebt met Giant, maar uitsluitend en alleen bij de fietsenwinkel. Ik zou er een stevige brief aan (laten) wagen. Belachelijk.

Wel Bone Collector volgens de nederlandse wetgeving is Giant in deze heel Coulant want ze geven de velgen gratis aan de dealer.

Daar ben ik het niet volledig mee eens. Het gaat hier over een product met een productiefout. Dat is dan hetzelfde als Pon tegen de dealers zou zeggen: hier heb je een doos met 10 goede distributiekettingen, los het nu maar op, op je eigen kosten. En de klant die roept dan, daar heb ik geen zak mee te maken, vervangen!

Die winkel moet die wielen helemaal gaan spaken, en ook nog eens alles monteren. Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen, en ook niet dat ze zichzelf maar volledig moeten verstoppen. Maar naar mijn gevoel is het eerder Giant, waar ze zich niet al te veel storen aan hoe de fietswinkel het nu kan oplossen, laat staan dat de winkel veel te vragen/eisen heeft aan hen.

Maar dat is mijn aanvoelen, en dus subjectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar volgens de nederlandse wetgeving ben ik een transactie aangegaan met de dealer en niet met giant. En de dealer die heeft alleen met Giant in dit geval te maken.

En als Giant in dit geval alleen de velgen geeft aan de dealer en geen verdere kosten vergoed is dat de dealer zijn probleem.

En de dealer mag zich niet verschuilen achter Giant naar jou toe als konsument.

De dealer is met jou een overeenkomst aangegaan en hij zal dus garant moeten staan voor het verkochte product, en jij mag daar niet de dupe van worden. Daar komt het kort gezien in de consumenten wetgeving hier in NL op neer.

Maw CH behoort gewoon gespaakte velgen te krijgen en behoort in dit geval hiervoor geen rekening van te zien, en zoals naar uitziet krijgt hij deze wel omdat de dealer zich schuilhoud achter Giant in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, hier komen dus een aantal dingen bij elkaar. De "coulance" van Giant die de winkelier aan het matsen is en een dealer die wel zo eerlijk is om deze coulance aan Erik te melden, maar wel met de verkapte mededeling, "zij kennen coulance maar ikke lekker niet"!

Als ik het bericht van de dealer namelijk lees maak ik er het volgende van: dat jij toch de arbeidskosten moet betalen om die, voor de dealer gratis velgen, weer op je fietsje te krijgen.

Een beetje domme dealer dus dus zich zo laat kennen. Dan had ik toch op zijn minst verwacht dat hij gezegd zou hebben "en ik doe er het arbeidsloon wel bij" (al dan niet helemaal). Of hij had zijn mond moeten houden over die gratis velgen en je die "namens hem" moeten aanbieden . Niet eerlijk, want je loopt te pronken met giants veren, maar commercieel wel handiger.

Je kunt er natuurlijk ook het voordeel van inzien, nu weet je in ieder geval dat de dealer "ruk" is en dat giant waardeloze velgen gebruikt, maar ze soms vergoed ;)...

Dit allemaal los van wie er nu aansprakelijk is en met wie je de overeenkomst hebt (in casu de dealer).

Je kunt natuurlijk ook gewoon de velgen vragen en meenemen het het klusje zelf klaren en afscheid van de dealer nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk ook gewoon de velgen vragen en meenemen het het klusje zelf klaren en afscheid van de dealer nemen

Ja zie het al voor me, op je praxis fiets die velgen ophalen en hem mededelen dat je een betere fietsenzaak hebt gevonden.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg weer een reactie van deze zeer klantvriendelijke fietsenzaak:

Dank voor uw onderstaande schrijven. Na het bestuderen van uw mail komen wij tot de conclusie dat indien uw manier van communiceren niet anders is dan onderstaand, wij u niet verder kunnen helpen.

Mocht u wel op een andere manier willen/kunnen communiceren dan zijn wij altijd bereid u te helpen.

WTF?! En dat berichtje was slechts een voorbeeldbrief van consuwijzer. :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er inmiddels ook achter wat de technische reden voor het doorrotten is.

Heb een kennis en die is jarenlang zelf fietsfabrikant geweest. En die maakten zelfs zelf hun eigen onderdelen.

De oorzaak is achterblijvende pekel met wat vocht. Daar waar de aluminium velg en de verchroomde nippels samen komen ontstaat elektrolyse. De spaak spanning maakt het nog wat erger. Hier is sprake van corrosie langs de kristal grenzen. Het probleem komt juist voor bij (hoog gelegeerde) lichtere, duurdere, sterkere aluminium legeringen. In veel landen geven deze velgen geen problemen, maar in Nederland is pekel de boosdoener.

Ik denk dat weinig fietsfabrikanten zich realiseren dat voor gebruik in Nederland een ander type aluminium en een ander type velg gekozen moet worden. De velgen worden dan wel zwaarder en aangezien iedereen een zo licht mogelijke fiets wil maken/kopen ontstaan dit soort problemen.

M.a.w. de fabrikant heeft een verkeerde materiaalkeuze gemaakt, waardoor het gewoon te voorspellen is, dat het fout gaat.

En de fietsenwinkel geeft blijk GEEN materiaalkennis te hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Affijn en laat je het hier nu bij of begint de oorlog tegen de fietsenmaker nu pas ?

Lekker heerschap is het wel, als die zo doorgaat dan is die binnenkort faliet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke reacties kan je uiteraard niet gaan versturen als winkelier, dat is wel duidelijk.

Maar ik hoor hier oorlog en dagvaarding, dat staat garant voor nog veel meer irritatie. Wat ik zou doen (maar wie ben ik natuurlijk): ik zou bekijken welk bedrag(je) ik zelf wil betalen. Uiteindelijk zijn die velgen toch een tijdje meegegaan. En dan zou ik gewoon eens gaan praten met die mensen, vragen hoeveel het kost, en het zullen geen astronomische bedragen zijn veronderstel ik. En dan valt er waarschijnlijk wel iets te regelen.

Ook auto-onderdelen horen langer dan 3,5 jaar mee te gaan, maar met een coulanceregeling zal je ook een deel zelf moeten betalen.

Uiteraard mag het wel duidelijk zijn dat ik zelf ook nooit meer terug zou gaan naar die winkel daarna.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Die Mediamarkt reclame................................over tablets.....................................grrrrrrrrr irritatie..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zondag is de dag van rust en niet van werken.

Zie zo me tante een 20 jaar terug weer voor me, doordeweeks kocht ze dan nog wel eens wat dingen en nam dan ook voor mijn ouders mee

Maar ja wij kwamen dan op zondag een bakkie doen en kregen het dan mee, maar er mocht op de zondag echt niet afgerekend worden hoor !

En tsja net als dit Ronald, je hebt het maar te respecteren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

correct, alleen gaat dit topic over mijn irritaties. En die is dat ik het in dit geval niet snap. Ik koop niks, ik zoek mijn rust in plaatjes van bomen en bloemen. Als ze nou de winkelwagen blokkeren, dan snap ik het...

Maar goed, het is nu weer maandag. En ik ga daar dus sowieso niks meer kopen als dat al kon...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe