Ga naar inhoud

Mijn irritatie van de dag


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Juist met een fatsoenlijk ICT-systeem is dit prima te voorkomen.

Juist die illusie dat ICT dit soort problemen wel op zal lossen, veroorzaakt al dit soort ellende... Zucht, wanneer valt het kwartje nou eens? :(

Mensen die systemen en procedures implementeren, DIE maken/veroorzaken de problemen.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit, komt vanzelf wel weer goed wanneer ik een reactie krijg en het hier meldt. 

 

Ook zonder ICT systeem zou ik het voor elkaar weten te krijgen dat zoiets niet kon gebeuren en wel als volgt. Zodra iemand overlijdt, wordt de naam doorgegeven aan alle behandelaars die facturen in rekening brengen. Deze schrappen deze persoon vervolgens direct uit hun factureringssysteem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist die illusie dat ICT dit soort problemen wel op zal lossen, veroorzaakt al dit soort ellende... Zucht, wanneer valt het kwartje nou eens? :(

Mensen die systemen en procedures implementeren, DIE maken/veroorzaken de problemen.

Dat zeg ik :)

leuk idee Menno, maar zoals gezegd: het blijft stomweg mensenwerk en dus blijft er weleens iets fout gaan. En das ook niet erg - als je maar fatsoenlijk met je fouten omgaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is ook zo. Op zich gaat het mij natuurlijk ook niet om die factuur, kan gebeuren. Maar om het klaarblijkelijk puur als iets administratiefs opvatten, volkomen blind zijn voor de gevoeligheid. En dat heeft helemaal niets te maken met personeelstekort e.d. maar met instelling, weten waarmee je bezig bent.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoonvader is op 2 maart overleden. Onlangs ontving ik een factuur voor een pedicure behandeling d.d. 9 april. Direct een mail gestuurd waarin ik mijn verbazing uitte over deze "vergissing".

 

Je verwacht dan als antwoord enige vorm van excuus. Niets van dat al, maar een antwoord als ging het puur om een administratief akkefietje:

naam stond nog op een lijst, wordt aangepast en de factuur wordt gecrediteerd. Geantwoord dat ik dit ook niet meer dan vanzelfsprekend vind aangezien het een factuur betreft voor een nimmer uitgevoerde behandeling en dat ik eigenlijk wel een excuus had verwacht en wel daarom.....  

 

Hierop bij betreffende instantie (de debiteuren afdeling is dus van dezelfde organisatie als het verpleeghuis) een klacht ingediend in de hoop dat men er voor gaat zorgen dat dit soort voor nabestaanden pijnlijke vergissingen niet meer kunnen worden gemaakt. Wordt dus vervolgd.  

 

Het is natuurlijk niet helemaal kies,

maar na de dood, groeien nagels, haar etc. gewoon door, tamelijk lang nog.

De uitvaarders blijven gewoon knippen, het is hun beroep.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was idd mijn eerste, door woede ingegeven impuls, te vragen of ze wellicht op de zich daar en daar bevindende begraafplaats hun werkzaamheden hadden verricht na de nodige opgravingswerkzamheden 

aangepast door Rosinfield
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar na de dood, groeien nagels, haar etc. gewoon door, tamelijk lang nog.

 

De uitvaarders blijven gewoon knippen, het is hun beroep.

 

Dat is het bekende brood aap verhaal. En dat is zeker niet kies nee.

http://www.quest.nl/achtergrond/na-je-dood-groeien-je-haren-en-nagels-verder-fabeltjeskrant

 

nagels, haar zijn sowieso dood materiaal, die groeien nooit door. De rest er omheen krimpt, daardoor LIJKT het alsof nagels en haar langer worden.

 Maar om het klaarblijkelijk puur als iets administratiefs opvatten, volkomen blind zijn voor de gevoeligheid. En dat heeft helemaal niets te maken met personeelstekort e.d. maar met instelling, weten waarmee je bezig bent.  

Zo werkt dat helaas Menno.

Je bent al weer een tijdje uit het arbeidsproces. Maar zeker in de hedendaagse wereld waarin alles gestroomlijnd moet zijn en er geen ruimte is voor uitzondering (die kosten geld), dienen de 'simpele' loonslaafjes zich te houden aan de protocollen en de door het administratieve systeem opgelegde dwangmaatregelen. Zelf nadenken, conclusies trekken, actie ondernemen, wordt afgestraft met een slecht(ere) beoordeling bij het volgende functioneringsgesprek c.q. het niet verlengen van het altijd maar tijdelijke contract.

En daar zijn we allemaal slachtoffer van, in meer of mindere mate. Zeker bij de grotere instellingen c.q. organisaties die hun administratie geoutsourced hebben. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je hebt wel gelijk, aan het einde van mijn arbeidzame leven begon die ontwikkeling idd steeds sterker opgeld te doen. Zo herinner ik me dat je steeds meer en vaker verantwoording van werkzaamheden moest afleggen aan de hand van quasi exacte registratie-systemen. In feite gewoon gebakken lucht, iedereen wist precies hoe je een en ander op verantwoorde wijze diende in te vullen, zonder zich ook maar een moment druk te maken over enige correspondentie met de werkelijkheid. Zo klopte het en was je er de minste tijd aan kwijt. Idd, steeds meer van dergelijke onzin en steeds minder (tijd voor) het werk waar het eigenlijk om zou moeten gaan. Zal zich idd dus wel hebben voortgezet, die ontwikkeling en heb dan ook des te minder spijt van het feit dat ik er zo'n tijd uit ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zo werkt dat helaas Menno.

Je bent al weer een tijdje uit het arbeidsproces. Maar zeker in de hedendaagse wereld waarin alles gestroomlijnd moet zijn en er geen ruimte is voor uitzondering (die kosten geld), dienen de 'simpele' loonslaafjes zich te houden aan de protocollen en de door het administratieve systeem opgelegde dwangmaatregelen. Zelf nadenken, conclusies trekken, actie ondernemen, wordt afgestraft met een slecht(ere) beoordeling bij het volgende functioneringsgesprek c.q. het niet verlengen van het altijd maar tijdelijke contract.

En daar zijn we allemaal slachtoffer van, in meer of mindere mate. Zeker bij de grotere instellingen c.q. organisaties die hun administratie geoutsourced hebben. :("

 

Is dat niet een beetje 'doordraven'? Akkoord dat er geen rekening gehouden is met de gevoeligheden, maar om maar direct deze conclusies te trekken. Ik heb in ieder geval niet de indruk dat bedrijven tegenwoordig mensen behandelen als loonslaafjes die niks van vrijheid krijgen (om de kosten te drukken), en die anders zouden afgestraft worden. Mensen verantwoordelijk en betrokken maken, dat is net waar ons bedrijf naartoe probeert te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het bekende brood aap verhaal. En dat is zeker niet kies nee.

http://www.quest.nl/achtergrond/na-je-dood-groeien-je-haren-en-nagels-verder-fabeltjeskrant

 

nagels, haar zijn sowieso dood materiaal, die groeien nooit door. De rest er omheen krimpt, daardoor LIJKT het alsof nagels en haar langer worden.

Zo werkt dat helaas Menno.

Je bent al weer een tijdje uit het arbeidsproces. Maar zeker in de hedendaagse wereld waarin alles gestroomlijnd moet zijn en er geen ruimte is voor uitzondering (die kosten geld), dienen de 'simpele' loonslaafjes zich te houden aan de protocollen en de door het administratieve systeem opgelegde dwangmaatregelen. Zelf nadenken, conclusies trekken, actie ondernemen, wordt afgestraft met een slecht(ere) beoordeling bij het volgende functioneringsgesprek c.q. het niet verlengen van het altijd maar tijdelijke contract.

En daar zijn we allemaal slachtoffer van, in meer of mindere mate. Zeker bij de grotere instellingen c.q. organisaties die hun administratie geoutsourced hebben. :(

Ok het lijkt., of de nagels, haren etc. blijven groeien , maar de uitvaarders blijven onverdroten knippen en scheren, dat is hun broodwinning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een irritatie, nou meer een ontgoocheling gisteravond.

 

Etentje in een goed  bekend staand restaurant.

Vooraf een glas open droge witte  wijn.

Bestellen, voorgerecht, hoofdgerecht.

Daarna de wijnkaart gevraagd, keuze gemaakt, een fles witte Portugeese wijn  (€ 37,-) bij het hoofdgerecht.

 

Wat er daarna gebeurt, tart, in mijn ogen, elke beschrijving.

Een hoogpolig huppel k**je komt aan met een fles met het juiste etiket, maar deze was maar 3/4 vol !

( haast niet te zien, groene fles)

Ze draaide de schroefdop los en of ik maar wilde proeven ?

 

Ik had het bijna gedaan, maar miste toch iets.

De gesloten fles dus.

Ze haastte zich op een routinematige manier en praatje, om het weer recht te zetten, het was waarschijnlijk niet de eerste keer.

 

Dit is nu al de tweede keer, dat me dit overkomt, de vorige keer in een  hotel te Trier.

 

Oppassen, dus en ik mijd dit restaurant nu voortaan.

 

Ik hoop trouwens ook, dat Trier natte voeten krijgt.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de hele horeca is sowieso twijfelachtig qua reputatie. -_-

Fors betalen voor gewoon kraanwater.

Wijnen die minstens 10 keer over de kop gaan.

Personeel wat zwaar onderbetaald en uitgebuit wordt.

Hygiëne in menig keuken laat te wensen over.

Luchtdrogers om te zorgen dat je maar meer drinkt

Veels te veel zout in het eten.

Voedingstechnisch is het eten vrijwel altijd twijfelachtig.

 

En ja, ik weet hoe het achter de schermen toegaat...



...

Ik hoop trouwens ook, dat Trier natte voeten krijgt.

Hmmm, Hobbel is wel inconsequent.

Rijdt 'ie wat te hard in Zwitserland, moet 'ie een boete betalen, is voortaan het hele land een no-go...

Krijgt een aangebroken fles wijn in Trier, mag de hele stad verzuipen...

Gaat 'ie eten in een restaurant ter plekke, mijdt 'ie alleen dat ene restaurant...

 

Ik had toch minstens verwacht dat je nu gaat emigreren! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, de hele horeca is sowieso twijfelachtig qua reputatie. -_-

Fors betalen voor gewoon kraanwater.

Wijnen die minstens 10 keer over de kop gaan.

Personeel wat zwaar onderbetaald en uitgebuit wordt.

Hygiëne in menig keuken laat te wensen over.

Luchtdrogers om te zorgen dat je maar meer drinkt

Veels te veel zout in het eten.

Voedingstechnisch is het eten vrijwel altijd twijfelachtig.

 

En ja, ik weet hoe het achter de schermen toegaat...

Hmmm, Hobbel is wel inconsequent.

Rijdt 'ie wat te hard in Zwitserland, moet 'ie een boete betalen, is voortaan het hele land een no-go...

Krijgt een aangebroken fles wijn in Trier, mag de hele stad verzuipen...

Gaat 'ie eten in een restaurant ter plekke, mijdt 'ie alleen dat ene restaurant...

 

Ik had toch minstens verwacht dat je nu gaat emigreren! :lol:

Nou, verzuipen in Trier,is een wat groot woord, gewoon even natte voeten krijgen, om het af te leren :boot:

Een soort collectieve melding aan de horeca, aldaar, dat de straf uit die Niederlände komt, W.A, met echtgenote is er  toch al, (toeval ?) om het watermanagement te verduidelijken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rosinfield: ik ben bang dat er alleen iets verandert, als mensen die dit soort 'vergissingen' tegen komen, allemaal aangifte gaan doen van poging tot oplichting/fraude.

(aangifte van grafschennis zal de politie zeker niet op willen nemen, hoewel je met de rekening eigenlijk al een bekentenis op papier hebt). Het management van dergelijke tehuizen heeft over het algemeen weinig last van zorg/bezorgheid voor bewoners en personeel op de werkvloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe