Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Mijn irritatie van de dag


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Heb ik ook voorgesteld en ook binnen kortere termijn dan wederom 4 weken. Wordt vervolgd dus

aangepast door Rosinfield
Geplaatst:

Ach de kachel brand gewoon door.

En die jongens hebben het nu gigadruk met de kou aan storingen van ketels die helemaal niets doen omdat ze kapot gingen vanwege dat ze vollast moesten draaien.

Zelf jaren geleden onderhoud en storingen gereden en daar zaten ook CV installaties bij, en zodra de temperaturen onder de nul graden kwamen kwamen er bij ons flink wat overuren bij.

Geplaatst:

Tijd geleden gaswacht langs geweest voor onderhoud cv ketel. We waren er niet, dus nieuwe afspraak gemaakt voor 4(!) Weken later. Was vandaag. In de mail stond:u kunt de monteur tussen 1 en 5 verwachten. Hele middag vergeefs gewacht. Lag er een kaartje in de brievenbus dat hij om 11 uur is langs geweest

Ik zou er toch maar een dagje vrij voor nemen, die jongens worden schaars !

Geplaatst:

De gemiddelde man wordt goed in de gaten gehouden:

De eerste 20 jaar vraagt je moeder steeds: "Waar ga je heen?"

De volgende 40 jaar vraagt je vrouw voortdurend: "Waar ga je heen?"

De 20 jaar daarna vraagt het verplegend personeel: "Waar gaat u heen?"

En aan het eind, vragen de nabestaanden zich af: "Waar gaat hij heen?"

Geplaatst:

De man boven de 60 wordt extra goed in de gaten gehouden :

- Hij word schaars (vrouwenoverschot)

- Het is gewenst, dat hij voor zijn 65 ste overlijdt ( stille wens van pensioenfondsen)

- Inbrekers, want hij zit veel thuis en beveiligt zich.

Geplaatst:

Van die mensen die je op de snelweg tergend langzaam voorbij gaan met een snelheid slechts een fractie boven de jouwe.

Vooral wanneer ze je niet voorbij gaan maar vlak voor je zitten terwijl ze iemand anders op die manier inhalen eigenlijk.

Kennelijk is er iets wat hen ervan weerhoudt de CC even uit te schakelen om even wat meer vaart te maken. Op zich psychologisch gezien wel invoelbaar, want je wil die CC natuurlijk liefst zoveel mogelijk gebruiken waarvoor die bedoeld is en niet als een "veredeld handgas".

N.B. Dit staat even los van de reeds langlopende running gag omtrent mijn CC aversie.

Geplaatst: (aangepast)

Afgesneden worden (want daar paste eigenlijk geen auto tussen) door een opgeschoten petje in een vw polo (want ja, je zou toch ACHTER die auto uit moeten voegen zeg.... daar is ruimte zat, nee joh, tuurlijk niet dat is niet stoer), dan nog op de rem trappen, en vervolgens nog een grote bek hebben en op je in sturen als je naast hem even toetert en het welbekende "ben je maf ofzo" gebaar maakt...

ach ja.... gelukkig geen deuken, laten we het daar maar op houden....

aangepast door BadBert
Geplaatst:

@Menno: als je op CC rijdt, hoeft de CC niet eens uit als je even tijdelijk wil versnellen. Gas bijgeven en je gaat harder. Gas los en de auto pakt de ingestelde snelheid van de CC weer op.

Geplaatst: (aangepast)

Ok, maar zelfs dat willen ze dan blijkbaar niet

Of ze willen onder geen beding de max snelheid overschrijden, dat kan ook natuurlijk . En houden zich dan wsch puur aan de teller

aangepast door Rosinfield
Geplaatst:

Dat is het ze willen geen boete er bolt iemand voor hen met 5 km lager en mogelijk wisselende snelheid dan de max snelheid ( waarschijnlijk iemand zonder CC :P) kom je netjes met de CC op max snelheid aangereden dan moet je hem/haar met een slakkengang overgaan.

Geplaatst: (aangepast)

Menno, Dat laatste, denk ik. Met dank aan onze roverheid, die flitskassa's neerzet op de meest vreemde plekken (lees: daar waar de verkeerssituatie totaal niet onveilig is) en trajectcontroles invoert op 10-baans, kaarsrechte snelwegen waar ook nog eens een fors lagere limiet geldt dan wat mogelijk is, vanuit het oogpunt van de verkeersveiligheid bezien.

Daardoor rijdt ondertussen de helft (zo niet meer) structureel 5 tot 10 km/u onder de maximum snelheid, ondertussen niet nalatend om dusdanig in de weg te rijden dat de overige weggebruikers helaas niet anders kunnen dan daar braaf achter aan te sluiten.

aangepast door Cyrus
Geplaatst:

Ik rijd altijd precies wat ik mag (zonder cc) inclusief teller afwijking en 5km marge. En in zo'n geval dat ik moet inhalen en men komt mij met hogere snelheid achterop, geef ik desnoods even een beetje gas bij. Heb nooit boetes

Geplaatst: (aangepast)

... dat de overige weggebruikers helaas niet anders kunnen dan daar braaf achter aan te sluiten.

Ja, en?

Wat is daar mis mee?

Met die enorme afstanden in Nederland en de hoge verkeersintensiteit is er ook echt veel tijdwinst te halen als je een paar km/h harder gaat... 8-)

Jongens, jongens, waar is de verdraagzaamheid gebleven?

aangepast door Captain Hook
Geplaatst:

Het gaat er om dat op die manier de verkeersveiligheid in gevaar wordt gebracht. Zelfde effect als bij het elkaar inhalen van twee vrachtwagens waarbij de ene slechts een paar km harder rijdt. Een snel toenemende sliert auto's erachter op de linkerstrook, anderen die rechts blijven rijden en zich er weer tussen wurmen. Heeft niets maar dan ook niets te maken met verdraagzaamheid.

Geplaatst:

imho wel.

Want als je er niet persé voorbij wilt, is het ook geen probleem. Gewoon niet stressen.

En die vrachtwaggels? Tja, die zorgen wel dat de winkels gevuld blijven...

We betalen met z'n allen allerlei soorten belastingen en daar worden o.a. de wegen van betaald, en daar hebben we allemaal even veel recht op.

Het gaat heel vaak weer over ikke wil er voorbij, want ikke heb haast, want ikke moet nou eenmaal vóór die ander rijden.

Ik wilde vroegah er ook graag voorbij, maar met de leeftijd komt de wijsheid zullen we maar denken. Het heeft allemaal zo weinig zin... en uiteindelijk heb je minder reis/autoplezier omdat je je zo zit op te winden...

Geplaatst:

Maar het punt waarom het hier gaat laat je volkomen liggen, het op onverantwoorde wijze inhalen. Dat staat helemaal los van verdraagzaamheid, haast e.d.

Geplaatst:

Ik let er met CC wel op dat ik, als ik links zit, wel aan het inhalen ben. Het gebeurt ook vaak dat de auto die je inhaalt idd geen constante snelheid heeft. Als er dan iemand langs wil duw je gewoon even op het gas, wisselt van baan en klaar.

Blijft er iemand naast links naast me hangen en wil ik zelf ook naar links, dan is het eigenlijk zelfde procedure. Moet je wel op tijd doen natuurlijk. Ben je te laat, ach, dan kan je door uitrollen of desnoods remmen weer even laten zien dat je geen "polo-petje" bent ;).

Ik heb wel laatst mogen beleven dat er iemand me tot 4 keer toe tergend langzaam voorbij kwam, dan vlak voor me ging rijden, en vervolgens weer langzamer ging. Dat is wel echt heel irritant. Bij de 4e keer maar eens even 300 meter verderop gaan rijden.

Die vrachtwagens moeten soms wel lange afstanden, dus vanuit dat gezichtspunt is het wel weer begrijpelijk. Op de A15 wordt je er soms wel ziek van, omdat de rechterbaan verzadigd is met vrachtverkeer. In de spits is het daardoor traag, is de spits voorbij, dan gaan die krengen elkaar inhalen, en schiet het nog niet op.

Geplaatst:

Maar het punt waarom het hier gaat laat je volkomen liggen, het op onverantwoorde wijze inhalen.

Daar heb je helegaar gelijk in! :D

Alles heeft te maken met hoe iedereen zich gedraagt in het verkeer. Zowel de inhaler als de ingehaalde.

Als eenieder nou eens een beetje (of liever nog wat meer) zich zou inleven in andersmans situatie en hoe je eigen verkeersgedrag invloed heeft op dat van anderen...dan zou alles er een stuk relaxed en veiliger uitzien. :)

Wat je merkt in het verkeer is dat velen zich in hun eigen heilige koe verplaatsen en zich weinig realiseren HOE ze nu eigenlijk rijden en wat voor een gevolgen dat heeft voor de verkeerssituatie om je heen. En dat varieert van irritant inhaalgedrag, slingeren omdat je iets anders aan het doen bent, onnodig zomaar remmen, geen richting aangeven, etc, etc.

Ein bisschen Rücksicht tut allen gut!

Geplaatst:

Dat is op zich het idee, maar mensen die boven de max snelheid willen ga ik niet voor boven de max snelheid inhalen. En zolang ik niemand in de weg rij neem ik ook rustig de tijd om in te halen.

Geplaatst:

[...]zolang ik niemand in de weg rij neem ik ook rustig de tijd om in te halen.

Probleem is dat heel veel "automobilisten" denken dat ze niemand hinderen, maar dat dus juist wél doen door het minimale snelheidsverschil tijdens een inhaalactie (daar beticht ik jou niet van, overigens).

Geplaatst:

Tja, wat is dan aanvaardbaar. Sommigen houden dan nog rekening met tellerafwijking, maar kan je dat van iedereen verwachten? De flitspaalmarge heb ik dan weer lak aan, die is om de overtreding met zekerheid vast te kunnen stellen, niet om een tikkie boven de max te kunnen rijden.

Maar ik ben wel met je eens, als er wat verschijnt in de spiegel moet er gas bij, zo nodig tot de max toegestane snelheid. Soms resulteert dat in 2 smaken, 90 of 130, wat de idioterie van die snelheidsverhoging maar weer aangeeft. Nog zoiets, op het punt waar ik uit mijn werk 130 mag, begint juist vaak de congestie en vliegt alles op de rem.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe