Ga naar inhoud

Mijn Fabia III


Cordoba
 Delen

Aanbevolen berichten

Dan is het toch per post, want als je meerdere posts vlak achter elkaar plaatst, worden die automatisch samengevoegd tot één post (en ga je dus over de limiet heen). Na een x aantal minuten kan je wel gewoon een volgende post plaatsen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het licht van het dimlicht bij de Fabia 3 (met led drl en h7 projector lampen) valt mij behoorlijk tegen bij vochtig weer(regen, mist) in het donker, duidelijk minder zicht dan bij mijn Fabia I. Ik had daarom een poosje terug al een ander setje lampen gehaald:

SAM_6462.thumb.JPG.1af9b646f1d8f0300612dc061cc18116.JPG

Gisteravond had ik een kleine meeting met detailers, en lekker in een mooi verlichte en verwarmde detailruimte de andere lampjes er in geklooid. Als je éénmaal weet hoe het moet, is het redelijk simpel, maar door alle verschillende koplampversies, en héén en weer bladeren in het boekje is het een aardig gezoek, hoe het nu moet. Daarom wat foto's voor anderen met een F3 met projectorkoplampen. Allereerst de voorwielen maximaal insturen (links of rechts maakt eigenlijk niet uit, ik heb de wielen voor de 2e koplamp gewoon laten staan) en het haakje om wieldoppen los te trekken opzoeken. Dan met het haakje de ovale afdekkap voor/boven het voorwiel uit de wielkuip trekken.

SAM_6461.thumb.JPG.1841b7c5c9eec0b92f820e82ed37ab14.JPG

Haakje hangt hier al in het oog van de kap, even trekken en dan krijg je dit beeld:

SAM_6459.thumb.JPG.11e99ccbb7fe5aff97e0dfc31e4145ca.JPG

Vervolgens aan de stekker draaien tot stekker en lampje loskomen. Dat draaien gaat soms makkelijker vanuit de wielkuip, soms vanuit de motorruimte.

SAM_6460.thumb.JPG.d5d3f7e4125cadf98c733e4ffde15dda.JPG

Dan het lampje uit de stekker trekken (dat heb ik gedaan door een kunststof interieurtool tussen lampje en stekker te drukken, dat gaat wat makkelijker), lamp wisselen en de boel weer terugbouwen. Let er op dat je zowel de ronde rubber afdekdop in de motorruimte als de ovale kap in het spatbord weer goed op zijn plaats drukt, zodat je die niet 5 km verder verliest.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig lijkt het zeer acceptabel Marco, nu heb ik niet zulke bijzondere eisen, bij mijn 1e auto had ik tenslotte alleen maar simpele gloeilampen (geen eens halogeen) ondanks dat ie toen ik 'm kocht maar ruim een jaar oud was, maar ja dat was bijna 40 jaar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-2-2019 om 20:27, Cordoba zei:

bij mijn 1e auto had ik tenslotte alleen maar simpele gloeilampen

Tsja in mijn eerste vervoersmiddel op wielen was dat nog een waxine lichtje......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Vorige week een beetje aan het balen dat ik door omstandigheden nog geen tijd heb gehad, om de lak vóór de winter een mooie beschermlaag te geven. Ik dacht zaterdag nog even om in elk geval het dak en de neus te kleien en van een vers wax-laagje te voorzien, maar kwam tijdens het wassen tot de conclusie dat het niet echt nodig was, om de auto na de vakantie makkelijk schoon te krijgen, en dus alleen een wasbeurt met wat Aquafobia gedaan.

Vanmorgen  was zowel op het dak als op de motorkap duidelijk te zien, dat er echt nog wel een aardige waxlaag op zit:

SAM_6692-crop.thumb.JPG.42b21d5e922cbbb0b973cc7c69fda4d3.JPG

SAM_6700.thumb.JPG.b4e865f895160685723d4a9ce9904ed3.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan hoe je er tegen aan kijkt Menno. Die wax is voor mij vooral bedoeld om het vuil er bij een wasbeurt makkelijk af te krijgen (en regelmatig vuil verwijderen is wel beter voor je de lak). Als je een auto wast en poetst, met het idee dat ie er weer glanzend bij staat, en dat dit (een poos) zo blijft, dan raak je vroeg of laat gefrustreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet jij wat de fabrieks update inhield ?
En de mijne met bijna 30K staat nu al 3 weken te bleren dat hij een servicebeurt wil.
Maar ja hij mot maar ff wachten, eerst moet de berijder weer eens geheel hersteld zijn....En doordat het er verleden week weer inschoot ben ik weer bijna terug bij af....
Dus hoop de beurt in het kerst reces te kunnen laten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 10 maanden later...

Afgelopen 'winter' bij de onderhoudsbeurt/APK het interieurfilter niet laten vervangen, maar alleen een nieuw filter in de auto laten leggen. Het idee was, dat in de winterperiode met koude en soms veel vocht er veel vocht in het filter zou komen, waardoor een mooie voedingsbodem voor schimmel ontstaat. Daarom pas vandaag het filter zelf vervangen, nu de lage temperaturen een beetje achter ons liggen. Opvallend de vogelveertjes in het oude filter, maar vrij weinig restanten van boomblad ondanks dat ik op één van de werklocaties vaak onder de bomen sta geparkeerd.

IMG_20210513_134707.thumb.jpg.f4dcde56ce96554c84cbace3e294615c.jpgIMG_20210513_134715.thumb.jpg.133f89c9fc93a2d11a4917232a2f9ff7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lijkt het filter erg vies gezien er schone? witte delen op de zijkant te zien is. Heb je er één met koolstof?

Overigens erg verstandig een interieurfilter op tijd te vervangen. Ik ken iemand die dat niet wist en er gordelroos aan over heeft gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe