Ga naar inhoud

Henk op drie cilinders


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Over die kostprijs, als je de bobine en kabels zelf zou gaan kopen (particulier), was je klaar voor 150 euro. De garage neemt dus wel een mooie winstmarge op de onderdelen op zich. Dat heeft natuurlijk niks met bedriegen/oplichten te maken, maar het is wel zo dat je een reparatie duur betaalt bij een dealer.

Ik weet ook niet of ik die hybride versie zou kiezen, ik weet niet of het op termijn voordeliger is (misschien wel voor het milieu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zegt nog niet zoveel over de langere termijn, en bovendien zijn autokopers vaak niet zo rationeel ingesteld. Toyota heeft als uitdrukkelijke doelgroep (oa) ouderen. Die zitten echt niet altijd op moderne techniek te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het toch handig als men de rekening direct kan betalen, bij men eerste garage voor de Honda moest ik soms drie maand later nog zelf bellen wanneer ze de rekening zouden opsturen (en dat wekt argwaan op ben daardoor ook veranderd van garage) bij mijn nieuwe garage is het ook direct betalen.

 

En bij mijn Skoda dealer ook, direct de rekening vind dit handig en betrouwbaar kan men eventueel vragen stellen ter plekke over de rekening als men die pas een paar maand later in de bus vind vind ik dit toch wat lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2e hands is minder risico dan een nieuwe, als je weet hoe je de auto gaat gebruiken, en waar je op moet letten. Bij een nieuwe auto, moet je altijd maar afwachten wat je toegeschoven krijgt (kun je geen proefrit met díe auto maken of  laten keuren, dat kan met een occasion wel).

 

Verder klopt dat ook met mijn ervaring: 2 nieuwe auto's gehad, de eerste liet me al in de steek onderweg van de dealer naar huis!!! de ander stond gemiddeld iedere week bij de dealer voor één of ander bizar mankement (auto's waren van verschillende merken/concerns, het eerste geval was een slecht relais van de brandstofpomp, na vervanging geen probleem meer, en ook geen andere ernstige mankementen). Met 2e hands auto's eigenlijk nooit zoveel problemen gehad, m'n huidige Fabia een haperende microswitch van het portierslot, als niet verwacht mankement. Daarnaast heb ik de stelregel dat je bij aankoop van een 2e hands auto gewoon moet rekenen op een onverwachte reparatie van 500 euro in het eerste jaar (door stilstaan, ander gebruik dan vorige eigenaar, achterstallig onderhoud enz).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat zeg ik. Uitstekend en de mede-wachtenden waren ook vol lof. Vandaar dat ik er ook alle vertrouwen in heb met die rekening. Met die condensor hebben ze toen ook coulance geregeld via Pon. Toen ik meldde dat ik de distributieketting dacht te horen, kon ik meteen langskomen en werd deze direct vervangen. Nooit moeilijk gedaan over externe ecu. Deze zelfs uit en weer ingebouwd ivm storing (lampje). Hele dag gezocht naar deze storing, gratis leenauto mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo'n rekening krijg voor eigenlijk een vrij eenvoudige reparatie vind ik dat best wel veel geld. Ondanks het feit dat er 'service' verleent wordt zoals omschreven.

En het ratelen van de distributieketting, is een fabricagefout (dus eigenlijk een tekortkoming). Wat had verkomen kunnen worden door degelijk testen van het product  alvorens het op de markt te brengen. Nu wordt je als klant daarmee geconfronteerd en mag je gaan lopen leuren om het allemaal in orde te krijgen. Dat hoort eigenlijk niet. En vanuit die denkwijze vind ik het niet meer dan normaal dat je op een fatsoenlijke manier benaderd en behandelt wordt. Dit heeft niets met service te maken maar met een fatsoenlijk product te leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt uitgaan van hoe zaken in het maatschappelijk verkeer zouden behoren te verlopen, maar veelal is de harde werkelijkheid een totaal andere. Zo ook hier. Wat alle gememoreerde zaken betreft, zijn er ook legio voorbeelden van hoe het niet zou moeten, maar in de praktijk toch gaat. Alle reden dus om uiterst tevreden te zijn met de service van deze dealer, want het kan helaas ook anders. Je zou een punt hebben, wanneer je er zonder meer een goede service zou mogen verwachten, tenzij je de bijna onvoorstelbare pech hebt van een incidentele slechte uitzondering. Dat is helaas niet de praktijk.      

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobine en bougie kabels bij 80000 km zou m.i. niet mogen! Waar moeten die dingen van slijten dan? Vocht? Het is toch geen Engelse auto?

Dat we in de jaren 70/80 daar last van hadden met puntjes, bakelieten bobine kappen etc kan ik nog inkomen, maar nu toch niet meer? Heeft naar mijn beste weten ook niets van doen met kleine motoren/grotere vermogens. (de distributie ketting daarentegen mogelijk wel)

 

En dan te bedenken dat ik zojuist een linkie van de telegraaf over betrouwbaarheid Skoda geplaatst heb. Zie je, het is toch weer een telegraaf bericht kennelijk.

 

Ik begrijp dat meerdere Skoda rijders de vervanging van deze onderdelen hebben laten doen? Leest Pon dit forum dan niet?

Heeft de Fabia hier ook last van? M.a.w. Skoda breed probleem of alleen Yeti? (laatste zou ik dan ook vreemd vinden omdat VAG meestal dezelfde motoren bij meerdere modellen en merken gebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had wel wat meer coulance verwacht trouwens...Wat ze nu gekregen hebben is 500 euri en een ontevreden klant die waarschijnlijk geen klant meer blijft en dit ook nog communiceert. Dure inschattingsfout van de man aan de balie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe