Ga naar inhoud

Henk op drie cilinders


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Zal best. Ik heb ook zeer positieve reviews gezien en feit blijft dat alles onder garantie zou zijn gevallen. Geloof direct dat de Yeti beter rijdt, maar betrouwbaarheid is ook wat waard. Daar zijn mooie lijstjes van, waarbij de rangorde posities van Japanners en VW voor zich spreken.

Japanners/Koreanen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de kleine lettertjes van KIA, Hyundai en de VAG groep staan wel allerhande uitzonderingen met als grootste gemene deler: "normale slijtage". Daarnaast wordt de garantie op werkloon flinterdun, met name bij KIA met zijn 7 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Airco condensor is eigenlijk bijna nooit garantie, omdat bijna nooit uit te sluiten is dat ie door normaal gebruik kapot gaat: condensor is eigenlijk net een koelradiateur van de motor, en raakt dus ook soms lek door steentjes die opgegooid worden door andere auto's en de condensor/radiateur raken. Ander punt is de inruilprijs: ik denk als je gaat kijken naar de inruilprijs (buiten de dealer van het merk) dat je met een VAG-product toch een veel betere inruilprijs krijgt, dan bij een Japans/Koreaans product.

 

Inruilprijs bij de merkdealer zegt niet zoveel, Citroen heeft bijvoorbeeld jarenlang de dealers veel meer inruil voor een Citroën laten betalen, dan voor andere merken. Als je eenmaal Citroën reed, was je zo gedwongen om óf een keer een fors verlies te nemen om over te stappen naar een ander merk, óf dat verlies niet te nemen en weer vast te zitten aan Citroën.

 

Wat de bobines betreft: heb je de oude bobines nog? Op bepaalde series bobines binnen de VAG-groep zit coulance/omruil-regeling, als je oude bobines daaronder vallen hoef je de nieuwe bobines niet te betalen, dan betaal je volgens mij alleen arbeidsloon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat alles laat de betrouwbaarheidscijfers onverlet. Het is nu zonder problemen afgewikkeld, maar ik heb geen zin meer om midden in the middle of nowhere stil te vallen. Mijn vertrouwen, dat net weer een beetje terug was na het vorige mankement, is nu weer totaal weg. Toch niet zo gek dan dat je terug denkt aan zo'n miljoen probleemloze Toyota kilometers? En ja, dat was grotendeels voor het elektronica tijdperk. Maar het merk staat nog steeds bovenaan qua betrouwbaarheid.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik voel er nog niets aan. Maar dat voelde ik ook niet aan die condensator, eh sorry condensor, en ook niet aan die bobine en kabels. Vertrouwen moet ook weer even terugkomen. Net op de terugweg van Friesland zit je toch een beetje met samengeknepen billen te wachten tot die kermisverlichting weer aanspringt ;) 


Bij een Toyota durf ik een jonge 2e hands (ca 20 000 km) gerust aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees je tegen die tijd goed in zou ik zeggen, Menno. Die hybrides hebben allerhande storingsgevoelige techniek aan boord. Bovendien zit je dar ook met het accupakket, waarbij het maar de vraag is in welke mate je de exacte staat kunt beoordelen bij een tweedehands koop. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg de rekening altijd later. Geloof dat die bobine iets van €300 was. Ik laat het wel weten. Duur grapje in ieder geval. Hopelijk nog de resterende tijd geen verdere problemen.

 

Wat ik trouwens vreemd vind, is dat die Auris ST met automaat in benzine uitvoering ongeveer evenveel kost als de hybride variant. Ik zou denken dat die eerste goedkoper zou uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vind je verkoopcijfers van alle automerken: http://www.bovag.nl/over-bovag/cijfers/verkoopcijfers-auto

 

BTW: ik snap heel goed waarom de verstandhouding tussen de Skoda garage en Henks baasje zo goed is... :lol:  de klant laat rustig wat repareren zonder dat 'ie precies weet wat 't kost... de rekening komt later wel... :lol:  Zulke klanten willen ze altijd wel... :lol:

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik snap dat dat jouw interpretatie is. Gebaseerd op een principieel wantrouwen jegens alles en iedereen. Hier ligt het wat anders. Deze dealer heeft me nog nooit een poot uitgedraaid en me menigmaal behoorlijk gematst. Ik heb daar dus alle vertrouwen in en dat geeft een heel goed gevoel. Ik heb je al een aantal keren aangeraden hiervoor een stukje om te rijden. Tijdens het wachten met een aantal andere klanten zitten kletsen en die hadden exact dezelfde positieve ervaringen.
Ik weet wat die bobine en kabels kosten. Het werk was het niet. Dus ik verwacht dat het iets daarboven zal zitten. 

 

Als de volgende een Toyota wordt, ga ik daarvoor ook in Friesland kijken. Onze ervaring (niet alleen met auto's) is dat je daar als klant een stuk beter af bent dan in de Randstad. Over het algemeen veel meer een no nonsense, werkelijk klantvriendelijke benadering. Wellicht kan Frank dat bevestigen op grond van zijn werk-ervaring.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar je vraagt je af of ze die gewone dan wel verkopen? Waarom zou iemand die verkiezen? 

 

Om dezelfde reden waarom mensen de TSI-motoren links lieten liggen en gewoon de FSI-versie kochten? Simpele techniek geeft minder risico's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe