Ga naar inhoud

Henk op drie cilinders


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zag het net op het andere forum, maar zonder toelichting waarom er een probleem was met de bougiekabels. Je had ook (één of meerdere) bougiekabel uit slechte badge? (kabel slaat wit uit bij punten waar je 'm aansluit, en naar ik heb begrepen zijn het bepaalde cilinders waar het probleem zit, andere cilinders zijn de bougiekabels altijd goed)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, gewoon gaar. Schijnt vaak voor te komen bij VAG. Ik rijd er ook al ruim 80 000 mee natuurlijk

Hier Toyota 250 000 km geen problemen met kabels Honda I 150 000 geen problemen Honda II 130 000 geen problemen.

Bij andere merken is 80 000 km blijkbaar geen probleem.

Denk dat VAG stilaan hun interne en externe controle wat mogen aanscherpen.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toyota/Honda vergelijken met VAG is in dit geval een beetje appels met bananen vergelijken.

 

De Toyota's waar jullie op doelen zijn oude, idd betrouwbare, motorblokken. Met, naar verhouding, antieke technologie. TSI motoren, zijn in motor technisch opzicht, veel modernere stukken techniek. Met navenante problemen en typische mankementen...

Aan de ene kant is het verbazend dat er uit een naar verhouding zo'n klein blok veel vermogen en koppel komt, met inachtneming van de huidige strenge emissieeisen. Iets dat die oude blokken nooit konden bewerkstelligen.

 

Aan de andere kant is het nog maar de vraag of op de lange termijn een modern blok, met al z'n reparaties, voordelig(er) is voor het milieu... (ook wellicht een kortere levensduur?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar men mag toch verwachten dat de huidige motoren beter zouden zijn dan de oude, de technische vooruitgang staat niet stil.

De kennis is er, maar de winst te klein als men het TE goed maakt.

En trouwens een kabel en bobine zijn nu niet DE technische stukken.

Neen winst maken dat is het en de kleine leveranciers onder druk zetten om hun product zo goedkoop mogelijk aan VAG te leveren.

En dan beginnen deze kleine leveranciers te zoeken naar goedkopere grondstoffen zonder dat VAG op de hoogte is.

80k zou niet mogen gebeuren.

(Ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten)

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

En trouwens een kabel en bobine zijn nu niet DE technische stukken.

Neen winst maken dat is het en de kleine leveranciers onder druk zetten om hun product zo goedkoop mogelijk aan VAG te leveren.

En dan beginnen deze kleine leveranciers te zoeken naar goedkopere grondstoffen zonder dat VAG op de hoogte is.

80k zou niet mogen gebeuren.

(Ben benieuwd wat dat grapje gaat kosten)

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Ik vind het ook jammer dat Skoda maar 2 jaar garantie geeft. Als je wat vertrouwen hebt in je produkt geef je toch minstens 3 of 4 jaar(Seat) garantie. Kijk eens naar Dacia ook een budgetmerk.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

En trouwens een kabel en bobine zijn nu niet DE technische stukken.

 

Nog niet, maar er wordt nog hard aan ontwikkeld en getest om deze de motor een groter koppel en een lagere emissie te doen geven. ;).  

 

Drie cilinders gaat in de toekomst onontkoombaar worden, dus je was Henk was z'n tijd vooruit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook met vorige auto's binnen het VAG-concern veel km's gemaakt zonder ooit problemen met de bougiekabels. Overigens is de vraag of bijvoorbeeld de genoemde Toyota's inderdaad zoveel km's met de oorspronkelijke kabels hebben gereden, of dat die bijv. bij een bepaalde km-stand zijn vervangen bij een grote beurt (kan in de prijs van de beurt zitten).

 

Kortom, zaken liggen soms net iets anders dan mensen denken.

 

Overigens, reken voor bobine iets van 45 euro per stuk (grove schatting), en dan kabels erbij, kom je zonder arbeidsloon zomaar op 250 euro aan materiaalkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk zowel vocht in bobine als in een kabel, een nadeel van de moderne motor met bougiekabels. Eigenlijk te vroeg dit euvel, maar gezien de km stand en ouderdom, is garantie waarschijnlijk ook niet meer aan de orde.

Ter aanvulling: vergelijking met oudere motoren is eigenlijk niet echt meer te maken, de bobine en delco konden veel verder van de motor worden gemonteerd om vochtissues te vermijden.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik een Hyundai gehad, dan waren alle reparaties tot nog toe onder garantie gevallen (airco condensator en bobine + kabels). Denk serieus over een ix35 als volgende auto. 5 jaar garantie ongeacht aantal kms zegt toch wel wat, lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe