Ga naar inhoud

Zet jouw auto automatisch de tijd goed? (DCF)


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Een DCF-77 module kost een paar euro. Maar ja, dan moet 'ie weer geïntegreerd worden in de rest van de boordelektronika.

En dan moet je rekening houden met omstandigheden waarin GEEN betrouwbaar signaal wordt opgevangen c.q. er zijn altijd mensen die de klok per se 10 minuten voor of achter willen zetten...etc, etc.

 

M.a.w. iedere duppie besparing zal de fabrikant niet nalaten. Want het is altijd de wet v.d. grote getallen c.q. de gedane investering in de R&D vooraf versus marketing- en verkoopnonsens achteraf.

 

BTW: ik vind het reuze handig dat bij ons thuis alle wekkers een DCF-77 module hebben en alle computerdevices syncen met een NTP server. Alleen twee analoge opwindhorloges moest ik zelf gelijkzetten...Oh ja, en het klokkie van de Skoda... :P

 

http://de.wikipedia.org/wiki/DCF77

 

en wereldwijd zijn er nog veel meer tijdseinzenders:

http://de.wikipedia.org/wiki/Zeitzeichensender

 

Maar ook GPS systemen(US systeem), Glonass (Russisch) of Galileo (EU) zijn uitstekende en nauwkeurige tijdzenders. M.a.w. auto's met ingebouwde navigatie zouden die tijdsbron kunnen gebruiken.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me er telkens weer over hoeveel klokken en uurwerken ik goed moet zetten. 

 

Een heel aantal horloges, een paar wekkers, de magnetron, mijn koffiemachine, mijn auto, m'n vaste telefoon... meestal vergeet ik er nog wel één of twee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja je reed zeker in de winterperiode met zomertijd in de wagen ??

 

Ook hier gewoon manual de goede tijd weer instellen net als een 2 tal klokken en een horloge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al eerder genoemd, in combinatie met navigatie zou ik het logisch vinden om automatisch de tijd gelijk te zetten, aan de andere kant, als je door verschillende tijdzones rijdt is het soms ook verwarrend, en mensen die dan bij voorbaat juist de tijd van het vertrekpunt aan willen houden of juist van het aankomstpunt.

 

Ik was zondagmorgen in elk geval gedold door m'n mobiel: ik had 'm voor de verandering als wekker gezet (doe ik maar af en toe), en had de tijd een uur eerder ingesteld om te  wekken met het oog op de zomertijd. Vorig jaar ondanks de instellingen paste ie de tijd niet automatisch aan, dus ik ging er vanuit dat ie dat nu ook niet zou doen, en zeker niet als ie uit staat, en aangeeft dat ie me over 8 uur wekt. Maar jullie raden het al: mobiel 's nachts geïnfecteerd met het Murphy-virus, dus 's morgens een uur te vroeg gewekt doordat ie de tijd had aangepast. :angry:

 

Overigens de autoradio past zijn tijd wel automatisch aan, via het RDS-signaal.

aangepast door Cordoba
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn oven is precies de klok kaduuk. De wasmachine is zo ingesteld dat je het aantal uren ingeeft waarna hij met wassen moet beginnen, klok wordt niet getoont en niet gebruikt. Magnetron helaas niet klokloos, terwijl je er daarmee verder niets kan plannen. Misschien maar gewoon afplakken dat ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeder geholpen met het antiek van pa. Alles 13 uren verder draaien en dan hier maar klagen over een knopje wat naar voor of achter kan......... :o

Maar vraag mij af welke merken dit nu wel behoorlijk doen. Van de week de FordFocus Station meegehad, van leaseplan van het werk. Niks gemerkt, maar stond op de oude tijd. ;)  Maar jee wat een kermis ding glim glim bling bling en proper aftanken ho maar! :angry:  Hier moet je de tankslang op kop insteken anders constant de afslag aan :( . En heel veel brandstof over de wagen heen, al tijden lang. :gestoord:  Moet dus wel een heel voordelige wagen zijn.

aangepast door FABJE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe