Ga naar inhoud

Kromme Remschijven, Fabia Combi Greenline


Sibbele
 Delen

Aanbevolen berichten

@ The bone collector ,

Toch bedankt voor je (tips) en meedenken!!, ik denk dat keramisch nog iets te vroeg is inderdaad, maar ik probeer als er wéér een probleem zou zijn, wel andere schijven...welke en wat dan ook, daar ben ik nog niet helemaal uit!

Ik heb nu plusminus 1500 km gereden met de laatst vervangen schijven, en nog steeds ok! ( ik durf het bijna niet te melden...men zegt je moet de "goden" niet verzoeken...! ) . maar wil toch wel eerst eens afwachten wat de conditie is na een 2000/2500 km! .

Maar mochten zich wéér problemen voordoen dan, of "andere" schijven , óf naar de speciale Garage in Leusden, van Pon, en ik denk wel bijna zeker het laatste!.

Raymond, hoe is het bij jou na een paar weken?, laat maar even wat weten, BVD !!

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sibbele,

ook ik wil de goden niet verzoeken en zal het direkt afkloppen: na ca. 1500 km te hebben gereden tot op heden geen enkele probleem en hoop dit ook zo te houden.

Heb ik nog even een andere vraagje over jouw velgen. Zag in het andere forum dat jij velgen heb gekocht ET38.

Passen deze zonder problemen onder de Fabia? Wil een setje stalen velgen voor winterbanden aanschaffen en ET43 is nauwelijks aan te komen voor een redelijke prijs.

aangepast door PC-fre@k
Graag in het juiste topic bespreken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Sibbele,

ook ik wil de goden niet verzoeken en zal het direkt afkloppen: na ca. 1500 km te hebben gereden tot op heden geen enkele probleem en hoop dit ook zo te houden.

Heb ik nog even een andere vraagje over jouw velgen. Zag in het andere forum dat jij velgen heb gekocht ET38.

Passen deze zonder problemen onder de Fabia? Wil een setje stalen velgen voor winterbanden aanschaffen en ET43 is nauwelijks aan te komen voor een redelijke prijs.

Hallo Raymond,

Prima dat het nog steeds ok is !!, bij mij ook!...maar zoals gezegd, ik ben nog een beetje voorzichtig met té blij te zijn!, dus nog maar even afwachten!.

Het velgenverhaal zet ik even in het Topic vermelden waar Pc-fre@k naar verwijst!.

Houd me over je Remmen even op de hoogte!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Goeieavond,

Ik heb zelf inmiddels 19000 gereden met mijn FII greenline, (met schijven achter)maar ik heb eerlijk gezegd ook geen last van trillende remmen, en ik rij/rem toch best behoorlijk..

Is dit dan alleen maar een probleem voor de 'oudere' modellen met trommels?

Groet, Bjorn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeieavond,

Ik heb zelf inmiddels 19000 gereden met mijn FII greenline, (met schijven achter)maar ik heb eerlijk gezegd ook geen last van trillende remmen, en ik rij/rem toch best behoorlijk..

Is dit dan alleen maar een probleem voor de 'oudere' modellen met trommels?

Groet, Bjorn

Hallo Bjorn,

Mijn Greenline is van febr/2011 en heeft trommels achter!, of hier de problemen door ontstaan kan ik niet met zekerheid zeggen, maar er is bij (ik meen) mijn derde schijfvervanging wél ook door Pon geadviseerd om de Trommels achter te draaien cq te vervangen!, aangezien het probleem dáár door zou ontstaan??.

Het is mij eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal helder of dat inderdaad de reden is van de problemen!?...naar ik meen worden nú de Fabia Greenlines allemaal met schijven achter , geproduceerd?, ...geeft dan toch wel te denken ...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb al bijna 2 jaar last van dit probleem. De auto gekocht in februari 2011 en na 2 maanden begonnen de remproblemen. Sindsdien zijn de schijven afgedraaid, compleet vervangen, nieuwe naven etc etc... ga hem a.s. maandag voor de 6e keer wegbrengen. Met de trommelremmen achter is naar mijn weten trouwens nog niets gedaan. Overigens heb ik een super dealer die er alles aan doet om dit probleem op te lossen en me nog geen cent in rekening heeft gebracht. Maar erg vervelend is het wel, dit is de eerste auto die ik echt nieuw heb gekocht en ik zit me tot nu toe alleen maar te ergeren aan een trillend stuur bij het remmen.

Zijn er nieuwe ervaringen hier of misschien wel mensen die inmiddels weten wat de oplossing is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt master voor de post, maar het zou leuk zijn als u zich voorstelt in de topic 'wie ben ik' het is nog zo prettig als we weten wie er achter het toetsenbord zit :)

De Mods.
aangepast door EdK
aandacht kader
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb al bijna 2 jaar last van dit probleem. De auto gekocht in februari 2011 en na 2 maanden begonnen de remproblemen. Sindsdien zijn de schijven afgedraaid, compleet vervangen, nieuwe naven etc etc... ga hem a.s. maandag voor de 6e keer wegbrengen. Met de trommelremmen achter is naar mijn weten trouwens nog niets gedaan. Overigens heb ik een super dealer die er alles aan doet om dit probleem op te lossen en me nog geen cent in rekening heeft gebracht. Maar erg vervelend is het wel, dit is de eerste auto die ik echt nieuw heb gekocht en ik zit me tot nu toe alleen maar te ergeren aan een trillend stuur bij het remmen.

Zijn er nieuwe ervaringen hier of misschien wel mensen die inmiddels weten wat de oplossing is?

Beste Master, om met de deur in huis te vallen, ....ook mijn Fabia is "geboren", februari 2011, ook bij miij begon het al vrij gauw , te trillen , ook al 4 keer hetzelfde verhaal als jij verteld!.

Ook mijn Dealer hetzelfde niets dan Lof!!, mensen doen er alles aan om mij te helpen cq het euvel te verhelpen, alles kostenloos!...komdaar nog maar eens om tegenwoordig!.

Betreffende de Trommelremmen achter , die zijn bij mij inderdaad vervangen...en dat ( ik durf het bijna niet meer neer te schrijven ), is wellicht ( één van ) de oplossing!.

Ik raad je aan om je dealer te vragen dit bij jou ook te laten uitvoeren!.

Houd ( me) ons even op de hoogte,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Kan ik hieruit opmaken dat jij inmiddels 'trilvrij' rijdt? Hoe lang ongeveer? En dat na het vervangen van de trommelremmen? Dan ga ik dat zeker even aangeven bij mijn dealer.

Ja wellicht heeft het toch iets met die periode te maken, begreep ook dat ze een paar maanden later de trommelremmen hebben vervangen voor schijfremmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm....mijn Octavia wil ook weleens een enigszins trillend stuur hebben; ik had al wel bedacht dat er dan iets met de schijven kon zijn.

Maar door dit topic ga ik wel proberen na te zoeken of ik een oorzaak kan achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Kan ik hieruit opmaken dat jij inmiddels 'trilvrij' rijdt? Hoe lang ongeveer? En dat na het vervangen van de trommelremmen? Dan ga ik dat zeker even aangeven bij mijn dealer.

Ja wellicht heeft het toch iets met die periode te maken, begreep ook dat ze een paar maanden later de trommelremmen hebben vervangen voor schijfremmen.

Wellicht heb je al gelezen op het andere topic dat ik inmiddels overgestapt ben naar een Roomster!.

Ik heb 2 jaar in de Fabia gereden, en ondanks het "gedoe", met de remmen, hebben wij verder met genoegen gebruik gemaakt van de fabia,!.

We hebben 'm ingeruild aangezien we meer ruimte nodig hebben .

Wel moet ik je tot mijn spijt meedelen dat het " trillen ", toch wél weer door een testritje van een monteur geconstateerd is, ondanks de vervanging van de trommels, zij hadden ook gedacht dat er hiermee de oplossing gevonden was!......toch zou ik je aanraden je dealer te vragen om ze te vervangen cq uit te draaien!, .......(alle eventuele oorzaken aanpakken!).

Mijn dealer vertelde nog dat hij op een ander merk schijf is overgestapt (ik meen Bosch , maar ben niet zeker ) bij nóg iemand die ook deze klachten had (heeft), en blijkbaar is deze klant sindsdien niet meer teruggekomen met deze klacht!, ook bij mijn Fabia overweegt hij nu dit ook te doen!.

Dus ook dat zou je jou dealer in overweging kunnen geven!.

Ik wens je veel succes met het oplossen dit Vervelende!, Probleem!.....ik weet er alles van.

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Ikzelf heb nu ook enige ervaring met dit vervelende voorval.

De auto trilt iets tijdens het rijden.

 

Wat geschiedenis:

Linksvoor is het wiellager vervangen. Een geluid vanuit het lager werd bij de grote beurt geconstateerd. Maar men moest eerst een garantie aanvraag doen rn ik zou de volgende dag op vakantie gaan dus......   Na terug te komen van vakantie en 5000 km verder, werd de naaf vervangen. Meteen kreeg ik remschijven en blokken, want deze bleken krom. Nog geen 5000 km verder wederom kromme remschijven. Nu werden de schijven afgedraaid. Nu weer +/- 5000 km verder wederom kromme remschijven en nog steeds de trilling tijdens het rijden.

 

Aangezien het tijdens de garantie aangegeven is, en men het niet heeft kunnen/willen constateren. (Aangezien het toch tussen mijn oren zitten zou.) Mag ik nu zelf onderzoek laten verrichten naar de herkomst.

 

Ik ben geen monteur, maar ik verwacht dat het kapotte lager en de kromme remschijven gevolgen zijn van een ander euvel.

 

Bij mij is op het moment alles verdacht:

Kromme velg?

Onbalans in het wiel (Band)?

Slechte homokineet?

Kromme spoorstang?

Kromme aandrijfas? (is dat niet toevallig hetzelfde als bovenstaand)

Slechte fugeekogel/pen?

Kromme triangel?

Slechte remklauw?

 

Tijdens het rijden is een hobbel merkbaar.

Het stuur staat een minime fractie naar links tijdens rijden en trekt flink naar recht bij remmen. (Dit laatste moet ik nog wat vaker met handjes los bekijken, omdat het ook aan de wegverkanting zou kunnen hebben gelegen.)

 

Wie-O-Wie kan/wil mij een beetje helpen met deze speurtocht?

 

Wielen zijn reeds rondom gebalanceerd en ook bij het uitlijnen zijn geen hevige afwijkingen geconstateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch een probleem dat bij Skoda blijft terugkomen, en in feite is er nog steeds geen eenduidige oplossing, dacht ik. 

 

Wat eventueel nog ook een mogelijkheid is, zijn de gemonteerde velgen. Het gebeurt soms, dat velgen van een bepaald merk gemonteerd worden, maar dat die niet voor genoeg koeling zorgen (via de bouten), de remschijf wordt te heet en trekt krom. Maar het is een uitzondering, dat wel.

 

Overigens triangel is Vlaams, op NL fora spreek je voor de verstaanbaarheid beter van draagarmen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb de wielen van van achter naar voren laten halen (en vise versa) de auto trok toen binnen de 100 meter (met 100 op de teller) een gehele baan scherp naar rechts.

 

Hierna nieuwe banden op de vooras laten monteren.

 

Wegtrekken is nu nog 1 baan binnen de 300 meter, maar de hobbel blijft.

 

Bij het controleren op de uitlijning stond de sporing wel iets naar rechts, maar zou dit minimaal zijn.

 

Wel hadden ze de vraagtekens bij de askanteling. Deze zou niet netjes zijn, maar niet zijn af te stellen.  

 

???

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, en kreeg je nauw nieuwe remschijven en werd het alleen maar erger of lijkt dat maar zo?

 

Mijn wagen trekt soms een tikkie naar rechts, maar lang niet altijd. Mede door deze verhalen al helemaal niet de moeite om de dealer er naar te laten kijken, dadelijk wordt het erger...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Trilling en kromme remschijf komt bij mij door een kromme aandrijfas. Dit is door 2 experts geconstateerd. De as kent een lasnaad die niet volledig recht zit. Schijnt een fabricagefout te zijn. Ik heb er een filmpje van. De trilling komt erin via het subframe, als de auto wat langer op dezelfde snelheid rijdt. Ik wil het filmpje uploaden zodra ik weet hoe. Dealer en PON beweren nu dat ELKE Fabia II Greenline dit heeft. Het zou de zaak sterken als IEMAND toevallig een Fabia Greenline bezit die dit NIET heeft. Een kenteken zou voldoende zijn aldus de experts.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe