Ga naar inhoud

vlaar032

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

vlaar032 won de laatste dag op 6 juni 2014

vlaar032 had de meest gelikete inhoud!

Over vlaar032

  • Verjaardag 05/11/1959

Profiel Informatie

  • M/V
    Man
  • Woonplaats
    Utrecht
  • Beroep
    Financial employee

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Fabia
  • Uitvoering
    Combi Ambition
  • Motor
    1.4 TDi
  • Tuning
    Nee
  • Transmissie
    Hand 5
  • Kleur
    Wit
  • Bouwjaar
    2009
  • Eigenaar sinds
    3-10-2013
  • Kilometerstand
    179500
  • 3rd Party Opties/Accessoires
    Parrot CK3100 handsfree kit
    Trekhaak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Dance radio
  • Zomervelg / -band
    14" velg 185-60-14
  • Wintervelg / -band
    14" velg 185-60-14

vlaar032's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

9

Reputatie

  1. Octa, ja, tanken is altijd leuk met LPG, 3 - 4 tientjes hooguit. Litertjes van euro 0,75. 1 op 9 à 10. Nu heb ik de diesel, die is 1,40 per liter. Maar: 1 op 19 à 20. Per saldo schiet ik er niet veel mee op dus, maar wel minder vaak uitstappen en minder gevulde koeken met cappu bij de tank stations...
  2. Mijn F2 Combi inmiddels retour van garage. Met nieuwe balansas/oliepomp ketting en nieuwe distributieriem, alles inclusief de waterpomp EUR 919,07 bij een universele garage. Bij 192469 km. Hij moet er dan weer 1 distributieriem wissel ZONDER die ketting (100KKM) en dan weer eentje MET overleven dan staat-ie op 4 ton. Ik rij 30.000 km/jaar. Lol 6 jaar nog en een beetje. Ws ga ik dat zo lang niet volhouden, tegen die tijd wil ik wel uit-geLAT zijn, benzine rijden, en samenwonen, haha, nu wel een van de weinige 1,4 TDI blokken die daadwerkelijk weer nieuwe oliepomp ketting en spanners heeft. Het hele zaakje ligt namelijk ACHTER de distributie, het is echt een prutsklus. Maar de dealers melden het niet. Gewoon laten breken en een nieuw blok/andere auto kopen kan natuurlijk ook, maar dat is duurder. Als ik dus (ik LEER bij) nu weer een F2 zou kopen met een dieseltje met veel km's (behalve de 1,9 tdi) zou ik vragen of de verkoper de ketting vervangt, en tegelijk mee de distributie, die moet er toch vanaf. Ik heb een fotootje bijgevoegd van de oliepomp/balans as unit die onder in het carter zit. (Op de foto ligt het ondersteboven) De tandwielen en de ketting die er om zit worden dan vervangen. Alleen op een UK site vond ik voor de Polo 1,4 tdi een vervang advies voor die onderdelen. Zie http://wiki.answers.com/Q/Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when#slide=1&article=Does_the_vw_polo_1.4_tdi_oil_pump_chain_need_to_be_replaced_at_all_and_If_yes_when
  3. vlaar032

    LPG of niet

    Ik zie wel ns de opmerking voorbij komen "op gas moet je koken". Ik was voor de degelijkheid van motor ook omgegaan van LPG naar diesel. Maar ik heb nu al meer kosten aan onderhoud aan de diesel dan ooit aan de LPG wagen gehad. Vergeet bij LPG wagens niet om een FlashLube tankje met kleppensmeer vloeistof in te bouwen. Dan gaat de kop gewoon as usual mee zoals op benzine. Beste is ook om een automaat te nemen icm LPG omdat die vanzelf een zo hoog mogelijke versnelling in schakelt. De diesel heeft alleen veel meer koppel. Ik ben van Octavia 1,6 mpi op LPG gegaan naar Fabia 1,4 Tdi en die laatste trekt in elk geval de caravan beter...
  4. En de blauwe Octavia inmiddels 3 oktober 2013 ingeruild voor een witte Fabia met 1,4Tdi motor. Ik blijf wel bij m'n merk, hoor!
  5. Soms gebeurt het incidenteel dat de remzuigers niet goed terug gaan, dan blijft het remblok iets tegen de schijf rusten en loopt hij warm, dan is een remklauw revisie nodig. Als een remklauw toevallig een keer wat slordig is geassembleerd, kan dat ook met een nieuwe gebeuren. Hoe voel je dat? Nou...Simpel... Doe een korte broek aan: rij een eind snelweg en stop rustig op een parkeerplaats. Loop dan vlak langs de wielen met remschijven. Het wiel met de defecte remklauw zal warmte uitstralen tegen je (mooie??) kuiten. Die schijf is dus binnen de kortste keren weer krom, ook al zetten ze die er nieuw op. Enne bij trommelremmen kan dat ook, maar dan zijn het de remzuigers onderaan of bovenaan, die niet goed loskomen, oftewel niet goed worden terug getrokken door de veer.
  6. Bougies vervangen bij een 2,0 liter 115pk Octavia 1 benzine blok (die had ik eerst) is een ramp, want het inlaatspruitstuk gaat over de motor heen, dat moet er eerst afgehaald worden. Inderdaad wel even wat werk. En volgens mij is het bij de 1,6 liter 102pk Octavia 2 die ik nu heb net zo onhandig. Ze hoeven er alleen gelukkig niet zo vaak uit. En neem altijd long-life bougies. Kunnen 100.000 km blijven zitten.
  7. Even rondkijken op dit forum

  8. Mijn naam is Arnold. Ben ex wagenparkbeheerder en heb vele Skoda's van het werk gekocht en gereden. Beviel wel. Naar aanleiding daarvan heb ik er ook een gekocht privé. Een 2nd Handsje met 118000 km op de teller bij aankoop. 1,6 MPI met LPG G3 en Tiptronic uit 2007 en ik hoop dat ik hem een jaartje of 3~4 nog kan rijden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe