Ga naar inhoud

Sibbele

Members
  • Aantal items

    37
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • M/V
    Geheim

Auto

  • Merk
    Skoda
  • Type
    Roomster
  • Uitvoering
    Ambition
  • Motor
    1,2 TSI- 63 Kw/86 PK
  • Transmissie
    Hand 5
  • Kleur
    Black Magic Mica.
  • Bouwjaar
    2012-08
  • Eigenaar sinds
    2013
  • Kilometerstand
    35
  • Opties
    Cruise Control/Dakrailing/ klein lederpakket/Metallic lak ( Black Magic Mica)16 inch LM velgen Atria)/ Climatronic El airco/MaxiDot Boardcomputer/Dakrails/Sunset,donkergetint glas achter/Middenarmsteun/RadioSwing/Dagrijverlichting/opbergvakken onder voorstoelen/In hoogte verstelbare bestuurdersstoel en bijrijdersstoel/ABS+MSR/voor en zij airbags.
  • Accessoires
    Trekhaak
  • Radio- / Navigatiesysteem
    Radio CD Swing
  • Zomervelg / -band
    16 inch 205/45
  • Wintervelg / -band
    185/60/15

Sibbele's prestaties

Newbie

Newbie (1/14)

4

Reputatie

  1. Heb nu ook de TSI 1.2 motor in mijn "nieuwe" Roomster ( van Augustus 2012 ), sinds wanneer zouden er dan aangepaste kettingen inzitten ( fabrieks af? ), weet niet vanaf wanneer deze problemen spelen?....en of ik mij nu ook zorgen moet maken ?.
  2. Welkom Qixen, Leuk ! , ik ben ook van het Venrayse!. Wellicht zijn wij hier op het forum de twee enige uit Venray!?. Mischien kom zie ik je nog eens rijden in het Venrayse....
  3. Sibbele

    ASR en ESC

    @ Rosinfield Dank voor je bericht!......inderdaad 105 PK natuurlijk!
  4. Sibbele

    ASR en ESC

    Dank voor Uw bericht!, Inderdaad jammer , maar ik had geen keus meer , aangezien dit een Showroom model is, en het verder allemaal goed was met (redelijk) veel extra's, en tsja helaas géén asr/esc,....het zij zo.. Maar nu we het toch over de Roomster hebben , zie ik dat ook U in het bezit van een Roomster bent!, en bevalt het?, en welke motor heeft U de 86 of de 102 pk?. ben wel benieuwd naar Uw ervaringen met de auto!.
  5. Sibbele

    ASR en ESC

    Heb op mijn nieuwe Roomster Ambition, géén ASR en ESC. Had dit (dacht ik) wel op mijn Fabia Greenline combi! Voor de rest zit alles er wel zo'n beetje op!,en is het pakket vrij uitgebreid,met extra's. Ik vroeg mij af waarom het alleen op de Greenline modellen zit?,en niet op alle modellen. Is dit dan niet noodzakelijk/ beter ?,dat het op de auto zit ?, kan iemand mij daar iets over uitleggen?, want dit gaat mijn (technische) kennis iets te boven!. BVD !
  6. Wellicht heb je al gelezen op het andere topic dat ik inmiddels overgestapt ben naar een Roomster!. Ik heb 2 jaar in de Fabia gereden, en ondanks het "gedoe", met de remmen, hebben wij verder met genoegen gebruik gemaakt van de fabia,!. We hebben 'm ingeruild aangezien we meer ruimte nodig hebben . Wel moet ik je tot mijn spijt meedelen dat het " trillen ", toch wél weer door een testritje van een monteur geconstateerd is, ondanks de vervanging van de trommels, zij hadden ook gedacht dat er hiermee de oplossing gevonden was!......toch zou ik je aanraden je dealer te vragen om ze te vervangen cq uit te draaien!, .......(alle eventuele oorzaken aanpakken!). Mijn dealer vertelde nog dat hij op een ander merk schijf is overgestapt (ik meen Bosch , maar ben niet zeker ) bij nóg iemand die ook deze klachten had (heeft), en blijkbaar is deze klant sindsdien niet meer teruggekomen met deze klacht!, ook bij mijn Fabia overweegt hij nu dit ook te doen!. Dus ook dat zou je jou dealer in overweging kunnen geven!. Ik wens je veel succes met het oplossen dit Vervelende!, Probleem!.....ik weet er alles van.
  7. Beste Forumgenoten, Dank jullie wel voor de reacties!, .....maaar nu moet ik bekennen dat het verhaal heel anders geworden is. Wij waren gisteren bij de dealer om de genoemde Yeti aan te schaffen, daar aangekomen en nog eens door de showroom gewandelt hebbende , valt ons oog op een ( zeer ) scherp geprijsde Roomster, met veel optie's ( meld ik nog allemaal ), de Roomster Ambition Arctic, 1.2, 86 PK. De ruimte in deze auto gaan vergelijken met de Yeti etc, benzine verbruik /wegenbelasting, etc ,een proefrit gemaakt , en zo.......meer en meer werden we steeds enthousiaster !. Daarna gepraat en de dealer gaf ons ook nog een goede redelijke inruilprijs, en we waren om!. A.s zaterdag gaan we 'm halen. Dus nu is er natuurlijk de vraag natuurlijk ,wie rijd er een genoemde Roomster en kan zijn /haar ervaringen met ons delen ...( of moet ik hier een ander Topic voor aanmaken ? ). Nogmaals dank voor de Yeti reageerders!....
  8. Je hebt gelijk betreffende de remproblemen inderdaad!, maar de reden van overstap is eigenlijk , in de eerste plaats dat we in de toekomst een ruimere auto nodig hebben, en het feit dat de wegenbelasting vanaf volgend jaar weer betaald moet worden! , en de berichten, die je hoort dat de inruil naargelang het jaar vordert steeds ( veel) kleiner wordt, daar er een grote bulk diesels met ( relatief) lichte motoren ingeruild gaat worden, en daardoor de prijzen kelderen?!, dit kregen wij eigenlijk bij veel dealers te horen van verschillende Automerken, toen we op zoektocht naar een vervanger waren!..maar wat dan toch uiteindelijk de Yeti wordt .
  9. Beste forumgenoten, ik ben na een aantal jaren in de Fabia greenline combi rondgereden te hebben, wellicht van plan om over te stappen naar de Yeti (ambition, 1.2 ) benzine. Wie van jullie, die ook in een Ambition 1.2 benzine rijd kan mij wat info verstrekken over rijervaring/ benzineverbruik/ degelijkheid etc, kortom jullie ervaringen!. Bij voorbaat Dank, Sibbele.
  10. Beste Master, om met de deur in huis te vallen, ....ook mijn Fabia is "geboren", februari 2011, ook bij miij begon het al vrij gauw , te trillen , ook al 4 keer hetzelfde verhaal als jij verteld!. Ook mijn Dealer hetzelfde niets dan Lof!!, mensen doen er alles aan om mij te helpen cq het euvel te verhelpen, alles kostenloos!...komdaar nog maar eens om tegenwoordig!. Betreffende de Trommelremmen achter , die zijn bij mij inderdaad vervangen...en dat ( ik durf het bijna niet meer neer te schrijven ), is wellicht ( één van ) de oplossing!. Ik raad je aan om je dealer te vragen dit bij jou ook te laten uitvoeren!. Houd ( me) ons even op de hoogte,
  11. Hallo Bjorn, Mijn Greenline is van febr/2011 en heeft trommels achter!, of hier de problemen door ontstaan kan ik niet met zekerheid zeggen, maar er is bij (ik meen) mijn derde schijfvervanging wél ook door Pon geadviseerd om de Trommels achter te draaien cq te vervangen!, aangezien het probleem dáár door zou ontstaan??. Het is mij eerlijk gezegd nog steeds niet helemaal helder of dat inderdaad de reden is van de problemen!?...naar ik meen worden nú de Fabia Greenlines allemaal met schijven achter , geproduceerd?, ...geeft dan toch wel te denken ...!
  12. Ook vanuit een ( groen ) Oostenrijk , de Beste wensen! , en een Gezond , en gelukkig 2013 !,
  13. Mijn Winterset; Ik heb als (stalen) velgen ; 6J x15 - 5/100/57/43 En de banden zijn ; Continental WinterContact TS800 185/60 R15 84T M+S. Ik was Kwijt voor de Velgen, 255,60 ( inclusief opleggen ,balanceren ) En voor de Banden, heb ik betaald, 252,48. Ik heb dit alles gekocht bij A.T.U, in Kevelear (duitsland) , hier net over de grens!. Maar A.T.U zit ook in Nederland, dus mischien hebben zij ook een aanbieding, of deze combi voor een redelijke prijs!?. Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of ik een goede prijs heb betaald, ..maar ik dacht dat het wel een redelijke prijs was!?.
  14. Hallo Raymond, Prima dat het nog steeds ok is !!, bij mij ook!...maar zoals gezegd, ik ben nog een beetje voorzichtig met té blij te zijn!, dus nog maar even afwachten!. Het velgenverhaal zet ik even in het Topic vermelden waar Pc-fre@k naar verwijst!. Houd me over je Remmen even op de hoogte!.
  15. @ The bone collector , Toch bedankt voor je (tips) en meedenken!!, ik denk dat keramisch nog iets te vroeg is inderdaad, maar ik probeer als er wéér een probleem zou zijn, wel andere schijven...welke en wat dan ook, daar ben ik nog niet helemaal uit! Ik heb nu plusminus 1500 km gereden met de laatst vervangen schijven, en nog steeds ok! ( ik durf het bijna niet te melden...men zegt je moet de "goden" niet verzoeken...! ) . maar wil toch wel eerst eens afwachten wat de conditie is na een 2000/2500 km! . Maar mochten zich wéér problemen voordoen dan, of "andere" schijven , óf naar de speciale Garage in Leusden, van Pon, en ik denk wel bijna zeker het laatste!. Raymond, hoe is het bij jou na een paar weken?, laat maar even wat weten, BVD !!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe