Ga naar inhoud

Kromme Remschijven, Fabia Combi Greenline


Sibbele
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of er hier op dit forum al een topic bestaat over dit onderwerp, ( heb gezocht,maar niet gevonden!), daarom ben ik zeer benieuwd of hier op dit forum ,ook mensen zijn die al voor de 3de 4de of 5de keer ( of nog vaker ) Kromme Remschijven hadden, op hun fabia combi greenline ?.

Ik heb 2 weken geleden mijn 4de setje erop gekregen, en ben eens zeer benieuwd of er hier ook "ervaringsdeskundigen " zijn !?.

Ik wacht even de reacties af en ga dan wel wat meer in detail , wat en hoe het bij mij allemaal gegaan is, ik ben benieuwd!.

Alvast bedankt voor jullie reacties!.

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de oorzaak kan ik je geen uitkomst bieden...(helaas), het "verkeerd" remmen en dat soort suggesties ( door Pon ) zijn al lang naar het rijk der fabelen verwezen!

Zoek even 'Kromme Remschijven betreffende dit probleem op het Ned, forum,

( én een link over de fabia , die nú speelt ) ( een link over de octavia van 2006 ,onderin!! )

waar ik mensen zie staan die meediscuseren die ik hier meen ik als lid van dít forum heb gezien !, in de ledenlijst! )

En ik kom nog uitgebreid terug op míjn ervaringen.

www.skodaforum.nl/board/f44/kromme-remschijven-fabia-greenline-16314.html

www.skodaforum.nl/board/f32/kromme-remschijven-pon-geeft-fout-eindelijk-toe-3700.html

aangepast door EdK
links bijgevoegd voor Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag zou ik de ervaringen willen weten van de forumleden, betreffende hun ervaringen met de Remschijven ( cq in z'n totaliteit ) met de remmen, van de Fabia Greenline combi, ( of wellicht een ander type ) .

Mijn ervaringen zijn dat ik sinds de aankoop van mijn Fabia, het nu ongeveer twee weken geleden is , dat ik het 4de Schijvensetje erop heb gekregen!

De 3de keer is er ( op aanraden van Pon ), ook een nieuwe set Naven plus een nieuwe set Achtertrommels op gezet!.

Helaas was het na deze (iets grotere ) ingreep na plusminus 1500/2000 km wéér hetzelfde liedje,

wij ,( mijn dealer en ik ook ) hadden dit eigenlijk niet verwacht, we dachten met het vervangen van naven etc, zal het toch wel beter gaan nu .....helaas!.

.

Het euvel begint iedere keer met een lichte trilling in het stuur , bij ( rustig! ) afremmen vanaf 100 a 80 km per uur, en dit wordt naargelang hoe langer je er mee doorrijd steeds erger.

Ik heb zoals in bovenstaande post gemeld , op het "andere" forum ook vele reacties en mensen met hetzelfde euvel gezien / gelezen.

Ik ben echt benieuwd of er hier ook mensen zijn die hier mee zitten/worstelen?, er is zover als ik weet ook al plusminus , in 2006/7 een zelfde probleem geweest met de Octavia's, en ik kom er niet goed achter, hoe dit destijds af gehandelt (gelopen) is !?.

Het is zoals men wellicht begrijpt zéér vervelend, om dit iedere keer als het weer "zover is", het weer bij mijn dealer te gaan melden, voor deze mensen trouwens niets anders dan mijn grootste complimenten!, zij helpen en ondersteunen mij waar dan ook, aan hun ligt het niet!, maar het is gewoon op zich vervelend...dan denk je een nieuwe auto te kopen en dan heb je dit!.

Ik heb inmiddels 40 jaar rijervaring, heb verschillende merken gereden ( en echt héél veel km gereden , daar onze kinderen in het buitenland wonen! ) en ik heb dit nog nooit bij geen enkele auto gehad ,dat ná ongeveer 2000 km de schijven wéér krom zijn.

Graag hoor ik jullie ervaringen ( kennis ) ,

BVD !

Sibbele.

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sibbele,

Ik wil alleen even zeggen hoe strontvervelend ik dit voor je vindt. Ik kan mij niet herinneren hier eerder iets gelezen te hebben van mensen met een dergelijk probleem. Ik kan je uit eigen ervaring ook niet helpen, mijn Faab heeft dit helemaal niet. Ik vrees ook dat er verder niet veel goede technische tips gaan komen.

Toch is het wel zo lijkt mij dat het gewoon moet werken, en dat het aan PON is om dit op te lossen, en als diagnostiek te moeilijk is dan ruilen ze desnoods maar de hele auto om. Het is toch zo dat zij zich druk horen te maken over het technische probleem, en niet de klant. En dat het hier geen producteigenschap betreft kan PON toch ook niet meer om heen. Of eventueel een financiële compensatie o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zette me trouwens wel aan het denken, alle 2012 modellen (of hoe ze nu heten) hebben 4 schijven.... Mijn dealer wist toen niet waarom, ik dacht nog aan productiekosten (alles hetzelfde)... Je wagen kan omgebouwd worden naar 4 remschijven, maar niet zomaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Skoody Boo,

dank voor je reactie...ik vindt het inderdaad vreemd dat er hier op dit forum geen mensen zijn met dit probleem, ik heb geprobeerd de 2 linkjes van het andere skodaforum, betreffende dit item hier naar toe te kopieeren,maar dit lukte niet, ik kreeg een melding , zoiets van "moderator staat deze links niet toe" oid ?!, is jammer want daar is ook het één en ander over dit onderwerp te vinden!.

Op dat forum is écht een hele groep! mensen met dit probleem, en ook in 2006/7 heeft er bij de Octavia ook iets dergelijks gespeeld!.

Daarom dacht ik het hier eens te berde te brengen, door meer mensen er wellicht bij te betrekken, en mogelijkerwijze wat meer inzicht te krijgen.

Zoals gezegd 2 weken geleden mijn 4de set erop gekregen, en ik ben er nu inderdaad ook wel een beetje klaar mee, als het nu wéér terug mocht komen dan moet ik inderdaad andere stappen gaan ondernemen.

Trouwens de laatste keer had PON mijn dealer gemeld, en mijn dealer aan mij het volgende,

"We hebben van pon uit een reactie gekregen, dat het dan misschien een foute productie in de schijven is geweest"

Dat er iets niet goed zit is wel duidelijk, anders (denk ik ) zou Pon daar niet zo op reageren?!.

@PC-fre@k

Ook dank voor je reactie,

Dat wist ik ook niet inderdaad....waarom? zou je zeggen , het geeft te denken, ..waarom ze dat gedaan hebben.

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sibbele je kunt de linken wel plaatsen als je http van de link afhaalt

Dus www met de verdere link alleen

Mocht je ze zelf niet meer in je tekst kunnen plaatsen stuur dan per PM een mail naar me met je tekst van hierboven en de linken er in verwerkt dan mod ik die links wel in je tekst erbij zodat het is zoals je graag wou !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EdK,

Dank voor je berichtje, ik heb het geprobeerd ( zonder de HTTP ) maar blijf onderstaande melding krijgen..helaas!

Wellicht probeer ik ze nog naar jou te sturen.

"U hebt een link geplaatst naar een website waar de administrator geen links naar toestaat".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sibbele,

Ik heb gisteren maar weer eens een email gestuurd naar de garage of ze al bericht van Pon hebben ontvangen. Ik heb hierin wel aangegeven dat ik binnen 1 week een passende oplossing verwacht alvorens ik (juridische) stappen ga ondernemen. Ik heb het probleem al in Juni aangekaart en 2 weken geleden bij de laatste grote beurt binnen garantie termijn heeft de garage het ook geconstateerd. Alleen moeten zij "groen licht"krijgen van Pon om dit onder garantie te vervangen.

Wordt vervolgd

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Raymond,

Het is inderdaad wat met Pon.

Ik heb nu mijn 4de setje ( met ook wel in het begin wat strubbelingen, van mijn Dealer met Pon! ) .

En nu bij het 4de setje wordt er als "oorzaak" gegeven , dat het , "een foute productie in de schijven is geweest " !?.

Nu was de oorzaak bij de derde vervanging , de Naven ( ook vervangen toen ) en(of ) de Achtertrommels ( ook vervangen ) , die zouden niét helemaal rond zijn en daardoor zou de ontstane "wiebel" met remmen , ook de voorremmen kunnen beinvloeden , met als gevolg kromme schijven!?, ( ik hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord heb! ).

Ik ben nu zeer benieuwd of het nu goed blijft, ook las ik gisteren hier op het forum, dat Pon nu ook een center open heeft voor de "moeilijke" gevallen zie,het item van wasmachineman,

Technische Dealer Ondersteuning Pon Sucks

Wasmachineman - 18 okt 2012 20:14

ik heb tot 2013 februari garantie, dus wil het ook wel zeker hebben voor die tijd!

Houd (mij ) ons op de hoogte!

aangepast door Sibbele
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goed werkende remklauwen kunnen ook trillingen veroorzaken. Hebben wel gekeken waar en welk deel krom is? Want dat ze alles in een keer vervangen is natuurlijk top maar lijkt mij wel belangrijk om dan eens te gaan kijken welke schijf het probleem geeft of misschien allebei. Het is een blijft lastig. Ik zou een compleet ander type/merk schijf monteren en niet origineel en dan eens kijken wat er dan uit komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zojuist gebeld door mijn dealer. Importeur erkent ondertussen enkele problemen bij Seat Ibiza en Skoda Fabia GL (vergelijkbare autos'). Probleem wordt veroorzaakt door de trommels achter.

Nu worden volgende week de trommels, remschijven en remblokken vervangen. Daar de remblokken "slijtage" onderdelen zijn, moet ik die zelf betalen. Dat vind ik nogal een behoorlijk bedrag € 140 euro incl. montage. Ik vroeg de dealer om ook die bij Pon te claimen daar de remblokken nog lang niet aan vervanging toe zijn en het probleem door een fabricagefout wordt veroorzaakt. Coulance regeling van mijn dealer (niet van Pon), ik hoef alleen de blokken zelf te betalen, scheelt toch bijna de helft.

Naven hoeven volgens Pon niet vervangen te worden omdat het probleem dus doro de trommels wordt veroorzaakt.

Ben benieuwd! Hou jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nieuwe remblokken geplaatst zijn en je je wagen weer ophaalt , vraag je dan wel even je oude remblokken aan hem omdat je die mee wilt nemen naar huis !

Al gooi je ze later thuis weg, maar die zijn dus van jou en niet dat hij straks ze bij een tweede handsje met kale remblokken die oude van jou daaronder gaan

Jij kunt ze ook thuis in de kliko gooien dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zojuist gebeld door mijn dealer. Importeur erkent ondertussen enkele problemen bij Seat Ibiza en Skoda Fabia GL (vergelijkbare autos'). Probleem wordt veroorzaakt door de trommels achter.

Nu worden volgende week de trommels, remschijven en remblokken vervangen. Daar de remblokken "slijtage" onderdelen zijn, moet ik die zelf betalen. Dat vind ik nogal een behoorlijk bedrag € 140 euro incl. montage. Ik vroeg de dealer om ook die bij Pon te claimen daar de remblokken nog lang niet aan vervanging toe zijn en het probleem door een fabricagefout wordt veroorzaakt. Coulance regeling van mijn dealer (niet van Pon), ik hoef alleen de blokken zelf te betalen, scheelt toch bijna de helft.

Naven hoeven volgens Pon niet vervangen te worden omdat het probleem dus doro de trommels wordt veroorzaakt.

Ben benieuwd! Hou jullie op de hoogte

Hallo Raymond, Fijn , dat ze nu je auto ook gaan aanpakken!, minder dat je zelf je remblokken moet dokken.( maaar hou nog even je poot stijf! , en ik zou niét dadelijk betalen!).

Eerlijk gezegd kijk ik er wel van op dat de oorzaak nú weer bij de achtertrommels wordt gelegd,door pon,

bij mij werd dat bij de derde vervanging ook als oorzaak aangegeven, maar na amper 2000 km was het euvel terug!, ondanks, Nieuwe Trommels, en Nieuwe naven!.

Nú na ( alweer) de 4de schijven vervanging, werd als oorzaak een , Foute produktie in de schijven , gegeven!?....eerlijk gezegd volg ik het al langer niet meer, wat Pon beweert!.

Nietemin hoop ik voor jou van ganse harte dat het probleem opgelost wordt, daar het inderdaad irritant begint te worden en je er doodmoe van wordt zoals Rocket boven beschrijft!.

Laat even weten hoe het afloopt!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ PC-fre@k

Waarom de één wél het probleem heeft en de ander niet is inderdaad raadselachtig!

Kijk ook maar eens op het nl Skodaforum, daar kom je nog veel meer mensen tegen met dit probleem!.

En als je dan nog even kijkt en zoekt vindt je ook een Topic over exact dezelfde problemen/materie bij de Octavia ( ik meen 2006/7, je vindt het onderaan het topic over de fabia's, met kromme remschijven!

Het is ergens "iets " structureels daar ben ik inmiddels wel van overtuigd, maar waar nu precies ?...is mij nog steeds niet duidelijk!..de ene keer zegt Pon dat het probleem bij de Achtertrommels ligt, de andere keer , een foute schijven serie?..

Wie het weet mag het zeggen....ik weet het niet meer, en met mij veel meer mensen inmiddels!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ PC- fre@k,

Toch moet je eens op het nl forum kijken, het lijkt mij toch dat dat wel mag ?!,

Dat is het nou juist Sibbele, dat mag hij dus niet meer van de mods / admins daar !

Men noemt dat ook wel een Ban for life

En hij is niet de enige hier die dit over zich heen heeft gekregen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan?, dit vindt ik toch heel fout, dat je als Skoda 'freaks", elkaar uitsluit ?, en zoals je zegt "levenslang" krijgt?, ik zou graag wel eens willen weten waarom?, als dat mogelijk is om te vertellen !.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe