Ga naar inhoud

Humor


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Blij dat ik niet in Almere woon!

Dat sowieso! ;)

 

In Zoetermeer was er ooit een vergelijkbare 1-april-grap: de nieuwe wijk die aangelegd zou worden, zou de snack-wijk worden. De frikadelstraat, kroketweg, noem maar op. Op 1 april was er mogelijkheid tot inspraak. Er stonden rijen.....  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kibbeling met uitsterven bedreigd

 

 

Remouladesaus mogelijk volgend slachtoffer  
 

Schermafbeelding-2014-03-31-om-14.27.23.

Door Nathan de Groot • woensdag 2 april 2014

Een traditioneel bakje kibbeling behoort binnenkort voorgoed tot het verleden. Als de visserij in dit tempo doorgaat, sterft de kibbeling nog in 2014 uit. Tot overmaat van ramp kan deze ontwikkeling ernstige gevolgen hebben voor het ecosysteem van de vissoort. De remouladesaus zou een volgend slachtoffer kunnen zijn.

Visanalist Alwin Vergoor voorspelt dat kibbeling het nieuwe kaviaar is. Hij legt uit: “De kaviaar was een vis die zo populair was dat het een peperdure delicatesse werd.” De laatste kaviaar stierf in Artis rond de jaren ‘70. “Alleen in Rusland zijn er nu nog een paar te vinden, maar dat is een prijzige aangelegenheid.”

De lekkerbekjes en whiskysaus lijken te profiteren van deze trend. Die combinatie wordt nu steeds meer besteld, vertelt visboer Frank de Koning. Hij is niet bang dat de populaire vissoort ooit uitsterft: “Er zijn nog zeeën vol whiskysaus en lekkerbekjes.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh nooit geweten dat kibbeling een vissoort was ?

 

Word al jaren gemaakt van de witvis die men voor handen heeft volgens de visboer waar ik altijd me

kibbeling bestel van kabeljauw en zonder al die paprika poeders die men er overheen pleurt.

Alleen hoop ik dat de knoflook niet op uitsterven staat.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @EdK bij mijn weten wordt kibbeling ook van verschillende vissoorten gemaakt. En kaviaar een vissoort? Je moet echt je scholing in de 21e eeuw gehad hebben, als je hier niet direct doorheen prikt.

 

Overigens zag ik een week of twee terug ook een aankondiging van een App-beurs in Den Haag, en zou dezelfde zalen gebruik als de NSS 2014 een paar weken terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jongens, toch. Dit topic heet humor....

Wat denken jullie nou zelf? Dat kibbeling een vissoort is? Tja, hele volksstammen denken van wel... :lol:  :lol:

 

Kijk nou eens waar die tekst vandaan komt... (klik maar eens op de naam v.d. auteur) ;) 

aangepast door Captain Hook
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, jongens, toch. Dit topic heet humor....

Dat weten we .........

 

Dat kibbeling een vissoort is? Tja, hele volksstammen denken van wel... :lol:  :lol:

 

Ook dat weten we dat t niet zo is, en dat menig mens denkt dat het een vissoort is.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de reactie van EdK, oh ja ik weet ook dat kaviaar gewoon kuit is van de steur, dus geen vissoort. Ik bedoelde enkel te zeggen dat de jeugd misschien wel in dergelijke grappen trapt, maar mensen met iets meer ervaring/ontwikkeling prikken er wel doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massaontslag Pauw en Witteman

 

Helft van de presentatoren op straat

Schermafbeelding-2014-04-16-om-16.32.33.

 

Het praatprogramma Pauw en Witteman heeft een grootschalige reorganisatie aangekondigd. Als gevolg van de bezuinigingsoperatie komt vijftig procent van alle presenterende werknemers op straat te staan. Anchor-medewerker Jeroen Pauw: ‘Voor mijzelf verandert er niets, maar ik ken zeker mensen in mijn omgeving die hiermee te maken gaan krijgen.’

 

http://www.speld.nl/2014/04/16/massaontslag-pauw-en-witteman/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe