Ga naar inhoud

Humor


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja en er zijn idd ook voldoende gegronde redenen om zuivel achterwege te laten

 

http://www.leerwiki.nl/Waarom_consumeren_veganisten_geen_zuivel

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/49815-melk-is-ongezond.html

 

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik 1 uitzondering maak: een pond biologische geitenkaas per maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Consumentenbond: brandalarm met snoozeknop onveilig

 

Het is verstandiger een brandend huis meteen te verlaten

Brand.png

 

Het lijkt zo mooi op papier: een brandalarm waarvan je het overlastgevende geluid een aantal minuten kan doen verstommen. Toch waarschuwt de Consumentenbond voor mogelijke nadelige gevolgen van het ‘snoozen’.

 

De verleiding om je nog even om te draaien in bed, of de film af te kijken is groot als het alarm afgaat. Toch is het verstandiger meteen het huis te verlaten. Tien minuten wachten vergroot volgens de Consumentenbond  de kans op

derdegraads brandwonden, koolmonoxidevergiftiging en inboedelschade aanzienlijk.

 

bron: http://www.speld.nl/2013/11/14/consumentenbond-brandalarm-met-snoozeknop-onveilig/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

van onze verslaggever...

 

Automobilisten steeds vaker afgeleid door verkeer

 

Het verkeer is steeds vaker een afleidinggrotere bron van afleiding voor automobilisten. Doordat bestuurders af en toe op de weg letten, staat er een toenemend aantal spelfouten in Tweets en chatberichten.

Neerlandicus Evert Gerards luidt de noodklok: “Ik begrijp best dat je soms even moet opletten om geen ongelukken te veroorzaken, maar de Nederlandse taal mag daar natuurlijk nooit onder lijden. Dit gaat verder dan d’tjes en t’tjes: sommige Tweets zijn ronduit onbegrijpelijk.”

Automobilist Rianne Versteegh (23) geeft toe dat ze wel eens op het verkeer let: “Ik wil me natuurlijk graag concentreren op een mooie Facebook-update. Maar als ik dan een fietser in mijn ooghoek zie, raak ik toch afgeleid.”

 

Social media en het verkeer gaan niet samen. Dat kun je wel 100 keer tegen iemand zeggen, maar het werkt een stuk beter als je het zelf kunt ervaren. Dat kan nu ook in de online game Tweet, Chat, Like and Drive.

 

bron: de speld

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Your car is German. Your vodka is Russian.

Your pizza is Italian. Your kebab is Turkish.

Your democracy is Greek. Your coffee is Brazilian.

Your movies are American. Your tea is Tamil.

Your shirt is Indian. Your oil is Saudi Arabian.

Your electronics are Chinese. Your numbers Arabic, your letters Latin.

And you complain that your neighbor is an immigrant? Pull yourself together.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoge-Raad-Reservefonds-VvE-toch-in-Box-3

Miljarden euro’s aan belastinggeld zijn de afgelopen jaren in handen gekomen van de overheid. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Fiscalisten zoeken momenteel uit wat er precies met het geld gebeurd is, maar vermoeden dat het is doorgesluisd naar de staatskas.

 

SP en PVV roepen staatssecretaris Weekers van Financiën in een spoeddebat op het matje. PVV-Kamerlid Tony van Dijck spreekt van een grof schandaal. “Het is niet voor het eerst dat de overheid grote sommen geld verduistert.” Volgens Van Dijck moet Weekers met een heel goed verhaal komen. “En daarna zeggen wij het vertrouwen in hem op.”

Belastingbetaler Ronnie van de Binnenbandt begrijpt alle ophef niet: “Als je de helft van je salaris moet inleveren, moet je niet gek staan te kijken als er een grote organisatie achter schuilgaat.” Collega-belastingbetaler Ernst van Loenen ziet dat anders: “Ik heb een enorme hekel aan die hele schijtoverheid. Is het nou verdomme nooit eens afgelopen? Ik raak mijn vermogen al aan ze kwijt en nu pakken ze ook nog mijn geld af.”

 

Een woordvoerder van de overheid stelt dat de overheid zelf meer dan de helft van de belastinginkomsten afdraagt: “Wij houden per saldo vaak niet meer dan 40% over. De rest vloeit via ondoorgrondelijke constructies terug naar de burger. Daar hoor je alleen nooit iemand over. Trouwens, dat spoeddebat financieren we ook met belastinggeld. Ik bedoel maar.”

 

Loesje_belastingdienst_kleiner.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed van wel. Volgens mij een verregaande simplificatie. Het idee is dan altijd: alle overbodige managementfuncties en bureaucratie afschaffen, dan zal het allemaal veel beter gaan. Verder dan dit komt men meestal niet. Het bekt lekker en klinkt plausibel en daarom hoor je dergelijke geluiden vaak in populistische kringen.

Terwijl het in feite natuurlijk volkomen gratuit is zolang niet duidelijk concreet wordt aangegeven hoe het dan anders moet worden georganiseerd. Zo simpel is het allemaal helaas niet.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is ook niet zo simpel.

Maar een feit is wel dat de hedendaags wereld is doorgeslagen aan de 'manager' kant.

Zo zijn mensen die daadwerkelijke zorg verlenen meer tijd kwijt aan het rapportjes maken en timesheets invullen, dan aan zorg verlenen.

Vele politieambtenaren zijn meer tijd kwijt met hun computer (en nee, dan bedoel ik geen cybercops) dan aan daadwerkelijk 'in-het-veld' veiligheid bewaren en assistentie verlenen.

 

Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno praktijk voorbeeld

 

Vloegel als ik wat had gemaakt op wens van de klant dan werd dit met kleinere projecten ( max 10K eurie ) mondeling doorgesproken met elkaar en soms even op locatie gekeken.

En zodra klaar was dan werd boel in bedrijf gesteld en getest en de opdrachtgever gebeld die dan even kwam kijken of alles naar wens was uitgevoerd en nadien kon de rekening verzonden worden.

 

maw 2 personen met soms een derde persoon erbij.

 

Nu krijg ik eerst op papier een geheel verslag van wat er moet gebeuren en op dit verslag zie ik dan een 3 of 4 tal namen staan die er direct of indirect mee te maken hebben.
Dan ga je uiteindelijk de wezelijke uitvoering doen en mag je niet in bedrijf stellen en testen ( doe je stiekum toch) want daar moet de opdrachtgever bij zijn met eventueel 1 of meerdere van de namen op de lijst

Vervolgens ga je gezaamlijk in bedrijf stellen, testen en opleveren

Vervolgens kun je een zooi papierwerk gaan invullen en vragen om handtekening.

Vervolgens ga je eventueel meerwerk op papier zetten en laten tekenen door opdrachtgever ( voorheen mondeling doorgeven en op nota gespecificeerd melden)

En dan moet de werkbon nog eens getekend worden.

 

En laatste werkgever met legionella onderhoud, werk is een half tot driekwart uur, vervolgens moet ik een logboek bij klant invullen en me werkbon invullen plus een werkpuntenlijst invullen. Vervolgens moet je dan handtekeningen verzamelen en uiteindelijk nog een logboek op bedrijf invullen.

Die laatste dingen kosten me ook een 3/4 uur bij elkaar.

Maw op werkbon staat materiaal gespecificeerd en anderhalf uur aan werkuren vermeld, waar er uiteindelijk maar 3/4 van echt werkuren zijn.

En deze trant word alleen maar erger en erger.

En moet veel simpeler kunnen en uiteindelijk goedkoper.

Want na inlevering van de papieren op zaak gaat er ook nog eens een collega mee aan de gang om alles door te nemen en op te bergen in de mappen.

En de typetruus moet dan de nota nog opmaken met de werkbon van mij erbij geniet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

vroeger reden we ook met paard en wagen, hadden we geen internet, enz. Het moet simpeler kunnen, zeg je. Zoals ik al eerder aangaf, is dat makkelijk gezegd. Maar probeer dat dan maar eens concreet en in details in te vullen, rekening houdend met alle geldende randvoorwaarden. Met alles terug brengen naar de oude situatie, kom je er niet. Het leven is ingewikkelder geworden en daarmee moeten we zien te dealen. Daarmee zeg ik niet dat er niet veel overbodige bureaucratische rompslomp is, maar hoe daar weer (deels) van af te komen, is nog niet zo eenvoudig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Skoody. Het leidt nogal eens tot de nodige "complacency" (oei, sorry) bij deze of gene. Ik bedoel daarmee de mentaliteit van "het zal allemaal wel, als mijn lampjes maar branden". Daar moet natuurlijk met ferme hand tegen op worden getreden. Helaas zit je dan weer met een ware boterberg op diverse hoofden. Enfin, het valt allemaal niet mee wil ik maar zeggen. En alles wordt ook steeds maar duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is inderdaad wel een duivels dillema. We willen minder bureaucratie, en terecht. Maar tegelijk willen we ook niet meer leven met de consequenties van geen of minder regels. De kunst is om binnen een bedrijf of organisatie of instanties het juiste evenwicht te vinden. Bedrijfstechnisch is een verhouding tussen directe en indirecte functies van 50/50 heel normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe